Mac mini starthjelp.

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
0
Hei,

Jeg har skaffet meg en mac mini, men sliter litt med å komme igang.
Musikken skal ligge på en ekstern harddisk (WD 250GB), som er formatert som ntfs.

1) Må den eksterne harddisken formateres som FAT32 for å fungere som musikkserver for Mac minien? Jeg skal rippe musikken med Mac minien, via iTunes, til ekstern harddisk. I tillegg ligger det ~100 cder fra før på ekstern harddisk.

2) For å få tilgang til musikken via Front Row, hva gjør man da? Legger den et spesielt sted, alias eller noe?

B

Bollefjes

Gjest
Hei.

Nye Macer bruker Mac OS Extended (HFS+). Den skal kunne lese disker formatert i NTFS, men kan ikke skrive til den. Skal disken brukes kun på mac vil jeg anbefale deg å midlertidig kopiere over de cd´ene som allerede ligger der til en annen disk, så formatere disken din på nytt fra macen. Kopier deretter musikken du allerede hadde tilbake igjen på den nyformaterte disken. FAT32 kan brukes, men har så mange begrensninger at det vil jeg anbefale deg å ikke bruke. Front Row bruker vel itunes biblioteket ditt tror jeg så har du musikken i itunes finner du den også i Front Row. Regner med at du har/skal ha biblioteket ditt i Apple Lossless format?

Håper dette hjelper!

-N

T2000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.01.2005
Antall liker
0
Sted
Narvik
Reima skrev:
2) For å få tilgang til musikken via Front Row, hva gjør man da? Legger den et spesielt sted, alias eller noe?
For tilgang til ekstern disk kan du i tillegg til iTunes legge et alias i pålogget brukers musikkatalog.
Det jeg har gjort er å lage en hovedkatalog på ekstern disk som heter "Musikk" og lagt et alias i nevnt katalog.
I norsk OS X: Brukere > "Brukernavn" > Musikk > "Aliasnavn"

Har også mappet en nettverksdisk som er lagt til med alias på samme måte.

-TD

Topp Bunn