Mørke skyer over nordkalotten?

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
G

Gjestemedlem

Gjest
Sikkert en god ide. :-\

La oss selge Norge til russerne, de er ikke så nøye på det og har nok penger. Så kan vi dele overskuddet på innbyggerne og flytte til varmere strøk og drikke piña colada til lyden av ukulele mens vi mimrer om gamlelandet og fotballkamper vi burde ha vunnet.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Du kan da selge huset og reise når du vil Gjestemedlem...........

S

Slubbert

Gjest
Kan ikke si at jeg deler forskerens apokalyptiske fremtidsutsikter, men i utgangspunktet er det selvfølgelig en god idé. Hvis man ved å ofre noen millioner kvadratkilometer med tynt befolket og strengt tatt ubeboelig steinrøys ville reddet verdens folkerike (og beboelige) områder fra utslettelse, så er det i seg selv et fair bytte.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Slubbert skrev:
Kan ikke si at jeg deler forskerens apokalyptiske fremtidsutsikter, men i utgangspunktet er det selvfølgelig en god idé. Hvis man ved å ofre noen millioner kvadratkilometer med tynt befolket og strengt tatt ubeboelig steinrøys ville reddet verdens folkerike (og beboelige) områder fra utslettelse, så er det i seg selv et fair bytte.
Med andre ord: Jeg ofres på bekostning av Vi

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Den sikreste måten å ødelegge jorden på er å gi frie tøyler til miljøhysterikere som denne fyren tydeligvis er.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Miljøfundamentalister får himmelen i hodet

oddgeir skrev:
Den sikreste måten å ødelegge jorden på er å gi frie tøyler til miljøhysterikere som denne fyren tydeligvis er.
Miljøhysteriker er naturligvis en grei betegnelse. Jeg har sett at "miljøentusiast" også brukes. Vet ikke hva som er verst. Miljøfundamentalistene fremstår som ekstremt konservative, utviklingsmotstandere, og minner mest av alt om en religiøs bevegelse. Kloden endrer seg, og har alltid gjort det, se f.eks på dinosaurene.
Hva bråker dere om?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.287
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Slapp av folkens, dette har pågått lenge; alluminium, barium og svovel har blitt sprøytet ut i det høyere skylag lenge og spesielt over tett befolkede områder.

Slapp av folkens, at gærne folk prøver å leke Gud, går da vel helt fint...!?!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Slubbert skrev:
Og det er rettferdig at noen få skal få ulempene mens mange fortsatt skal kunne få svine til miljøe som før?

S

Slubbert

Gjest
Nei, men han presenterer en enten-eller problemstilling som ikke er reell uansett. Det er nasjonalstater eller det "offentlige" som står for 98% av oljeutvinningen, hvis politikerne mente alvor så fikk de slutte å pumpe opp guffa da istedet for å skyve regningen for egen berikelse over på enkeltmennesket. Når Jensebassen skal redde verden med høyere bensinpriser for nordmenn samtidig som han åpner nye oljefelt i nordområdene så blir argumentene hans temmelig hule.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.871
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En del av disse miljø-forkjemperne setter meg litt i tanker om denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Fallen_Angels_(science_fiction_novel)

Johan-Kr

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Sikkert en god ide. :-\

La oss selge Norge til russerne, de er ikke så nøye på det og har nok penger. Så kan vi dele overskuddet på innbyggerne og flytte til varmere strøk og drikke piña colada til lyden av ukulele mens vi mimrer om gamlelandet og fotballkamper vi burde ha vunnet.
Men det ville jo ødelegge hele OT? Da hadde vi nesten ikke hatt noe å diskutere lenger siden det er vi som utvandrer, og dermed ikke kan klage over innvandringen lenger. ;)

Topp Bunn