Rørutstyr Måle drifts timer på rør i rørforsterker

hansa-bergen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.11.2005
Antall liker
77
Sted
Bergen
ENERGIMÅLER.png

Blir det dårligere lyd ved og bruke en måler som måler driftstimer der en plugger strømkabelen til forsterkeren direkte i den.

T

TT.

Gjest
Du må nok regne med at det blir dårligere lyd når måleren viser over 20000 driftstimer, innen den tid, ingen grunn til bekymring

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
1.351
Ta kontakt med Furutech, så kan de sikkert selge deg ett NCF klistremerke for noen høvdinger for å gjøre den audiofil og få kvantefysikken i orden. :)

• Liker
Reaksjoner: TT.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.598
Sted
Stavanger
Hvis forsterkeren har trigger utgang kan vel denne brukes for måling av driftstimer, så slipper du denne bekymringen (som jeg deler).

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.657
Torget vurderinger
2
Hvis man gjør dette til er problem har man ett problem...
Jeg har benyttet lignende energimeter uten problem på rørforsterker . Det strørste problemet var å holde orden ved rørbytter, så jeg måtte notere i en bok uansett.
En mer moderne måte er å.notere i ei excel regneark. Man kan også benytte seg av mobilapper for timeføring om man finner en passende en. BAtteriet på mitt meter gikk ut og da mistet jeg alle data.
En annen metode er å bruke meteret kun på en glødelampe eller dings som man setter av på synkront med anlegget.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Fort gjort at du får noe digital støy fra en slik :)
Velg heller en gammeldags mekanisk teller.
Ikke noe problem med hukommelsen heller.
DSC_0143.jpg

Topp Bunn