Arve: Så om alle norges vegetarianere (ca 60000) og f.eks alle i U.K (ca 3000000) startet å spise kjøtt, ville ikke dette påvirket markedet? Man HAR evne til å gjøre en forskjell, det er hele poenget. Forbrukeren har makta, men forbrukeren er som du sier comfortably numb.
Med kontinuerlig kjøttreklame og "spis mer kylling og gris"-kampanjer (mens forskere og helsefolk står å skriker i bittesmå rubrikkannonser nede i hjørnet på sida) gjør ikke saken bedre. Det hele er snakk om informasjon og holdningsskapning. Dette gjelder holdninger ovenfor dyr generelt i mine øyne.
For å være ærlig synes jeg mest synd på deg etter dine siste tre innlegg, men det får være en annen diskusjon.
Skjønner fortsatt ikke hvorfor dere er så skeptisk til proteininntak og energinivå, helt seriøst. Det er latterlig enkelt å få nok.
Med det normerte kjøttintaket i dag får de aller fleste for mye, tenkt litt over hvorfor det er så mye fedme i dag?
Igjen, fordi jeg kjenner dette forumet og dets deltakere en smule, vil jeg si at jeg erkjenner at man kan være sunn og spise kjøtt, men ikke i hvert måltid eller store mengder.
Virker ikke som om dere leser det jeg har skrevet\linket til, eller bare nekter å tro det.
Slowmotion:J eg gjør ingen av delene, jeg er pur drittsekk, hehe.