Det avhenger veldig av stemning,musikk og opptak.....Jeg bidrar vel ikke særlig uansett her da jeg ikke klarer å velge noen av alternativene.Lytter og føler for det meste jeg...anlegget mitt er ikke sterkeste på perstpektiv,men heller på det og gi musikken liv og engasjement.Ok separasjon er det,men musikerne spiller mer ved siden av hverande enn fordelt bakover i et landskap.Det kommer sikkert av at HT står litt vel nær bakvegg og forsterkeren er litt frempå i mellomtonen.Musikerne kommer med andre ord til meg,det er ikke jeg som kommer til dem.Oppleves veldig "levende" vil jeg si.Men om jeg lukker øynene så kan jeg jo fint se dem for meg i stua.Strever ikke med å skille dem i alle fall.Lukker øynene kan det hende jeg av og til gjør for å stenge omgivelsene ute slik at det er kunn meg og musikken.Da er det jo lett å føle at man er sammen med de som spiller.En god følelse er det.
Dette er jo en avstemning så dette er kanskje ikke så viktig for tråden.Men det er ikke lett å bare krysse av slik da man ikke er helt A4 i forhold til alternativene man blir servert.
Synes det mangler noen alternativer her.
Hadde kanskje vært mer for
alle å spørre,"Er
du opptatt av holografi/plassering/presisjon i lydbildet,eller er det noe annet du bryr deg mer om når du lytter kritisk?
Hva foretrekker du av at det er lyst(dag/lyset på) eller Mørkt(natt/lyset slukket) ,og bruker du lukke øynene eller ha dem åpne
når du lytter kritisk?" og deretter la de som vil beskrive sin måte og lytte på,gjøre det.
Det andre som jeg undrer over er,hvorfor
MÅ det være enten eller?Kan det ikke være med strofer som
sånn passe og
av og til med.Det er det alternativet jeg hadde krysset av for i allefall.Slik:
"Jeg har øynene lukket av og til (av og til kan det være jeg vil ha det mørkt) og er sånn passe opptatt av holografi/plassering/presisjon i lydbildet!"
Det er mitt bidrag i så fall.
Men så er det det igjen.....jeg lytter jo ikke så ofte kritisk heller.Jeg setter på en plate,og vips er det jeg behøver der.Musikk med liv og engajsement og følelsen av og være med!
Kanskje du bare må legge til alternativet "ingen av de ovennevnte".