Alt til hus og bolig Lyttestol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Trenger ett lyttemøbel! Har per i dag en Ire Aura jeg bruker foran anlegget, og den var det jeg lette etter da jeg kjøpte den: akuratt nok behagelig til bli sittende i en god stund, uten å være så behagelig at man sover.
    contemporary-sled-base-armchairs-9577-5348035.jpg

Men, jeg merker at jeg stadig ønsker meg noe enda mer behagelig å sitte i, så jeg ser etter muligheten for en lenestol, recliner, kanskje chaise lounge.

Kikket litt på Vitra Repos da den er på kampanje, men synes den blir bittelitt for femi i utrykket og ikke minst overpriset (får designikoner, f.eks Wegner til en billigere penge, som da er langt mer fristende selv om de ikke har lenefunksjon).
    vitra-repos-1.jpg

Sniktitter litt på en Ire Join, plusset er at jeg kan få den i samme stoff som min 2.5seters sofa som står i nærheten, samt nevnte stol jeg allerede har.
    Join_Ire_20120126_5853.jpg
    Kan også fåes med tilleggsutstyr som hylle bak (fin plass til fjernkontroll\nettbrett for styring av anlegget, lektyre osv)

Anlegget skal være en skikkelig chilloutzone, så sittemøbelet må være behagelig. Kan gi litt ekstra for et møbel som virkelig treffer, men trenger litt innspill! Anyone?

Mine eneste krav er fritt for skinn og ull ;)

V

vredensgnag

Gjest
    Brunstads Delta med fåreskinn er utrolig komfortabel, stabil og behagelig, og lett å justere frem og tilbake, med kroppsvekten.
    Dessverre har Brunstad produsert denne i flere varianter enn det er legosett, og dermed ødelagt opplevelsen av ren design -- men vil man ha en behagelig lyttestol (og stol å lese i), så er denne verdt en prøvesitt.

Prøv også å ignorere alle de rare variantene de har laget. Det kostet litt innsats fra undertegnede, før jeg hanket inn en til selet på fjellet. Noen vil nok reagere på at den er for høy, om man skal være hifi-purist -- men jeg syns fåreull er en flott absorbent.
    Altfor utbredt modell til å vinne aksept i designmafiaen, men det er lenge siden mitt legeme har sittet så behagelig, så pytt.

Penest og mest komfortabel med buet armlene, og uten skinn på samme (De har funnet på så mye rart med denne stolen at man må himle med alt som himle kan -- men den reneste grunnformen er ypperlig).

krosby_mobler_brunstad_delta_adventure_2.jpg

81c5369e9d6bb764_400x400ar.JPG

35_2097335924.jpg

Sist redigert:

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Jeg anbefaler en 2-seter sofa uten høy rygg.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg anbefaler en 2-seter sofa uten høy rygg.
    Plasserer du den off-center? Jeg hadde en 2-seter en stund, men likte ikke å sitte med to halve puter under meg, og om den står off-center, så blir det usymmetrisk i lytterommet. Da heller en god lenestol, lærstol med lav rygg, eller en treseter (som jeg byttet til.)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Bare å velge en sofa med "helt" sete. Jeg sitter vanligvis i midten og breier meg.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Satt midt i min 2.5seter tidligere, ble ikke helt dus med det over tid. Deilig med plassen, men da ser jeg heller mot chaise loungen :) Den har jo også lav rygg, som må regnes som en bonus.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Jeg hadde sovnet tvert i den der.
    Og man bør unngå høy rygg pga refleksjoner.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Hehe, var det ingen som så siste setning i åpningsinnlegget? :)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Da anbefaler jeg en toseter i bøffelhud, med pledd i saueull, så du ikke fryser.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.681
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Deltaen til vreden ser god ut, likner på min Bröderna Anderssons Focus.
    Min har lysblått sauskinn, og er veldig god å sitte i. Har blitt så populær i familien at jeg må bestille en til nå når den flyttes til lytterommet.
    Jeg så hva du skriver, emo, legger ut min egen erfaring likevel.
    Og du skal vel ikke spise møbelet heller?

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Det går bra! Mange møbel er tross alt mulig å skaffe i både skinn og stoff.

Min tante og onkl har Brunstad Delta, og de er gode å sitte i. Men, de passer nok ikke inn med resten av interiøret her.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.433
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Min favoritt. Walter Knoll George Lounge. Finnes både med høy og lav rygg. Passende skammel finnes.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.876
    Torget vurderinger
    28
    Det er mulig du kan finne en del overpolstrede stoler som passer nesten alle, men min erfaring er at det som er godt for én kan være dårlig for en annen. Ikke kjøp før du har prøvesittet. Om du sitter og leser en del mens du lytter så synes i hvert fall jeg det er behagelig med armlener.

Selv har jeg noen lyttestoler fra B&B som jeg liker, mange vil sikkert oppleve dem som for korte i ryggen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn