Atlas SL i Origin Live med Kondo step up på Garrard'en din er rett og slett den beste vinyl lyden jeg har hørt noensinne Vermin
Og vi gjorde noen skikkelig seriøse forsøk på å teste komboen også! Det var pickuper og stepuper for mange hundre tusen kroner i sving den kvelden! Min konklusjon var at pickup og stepup var mer kritisk enn arm og drivverk. Og sekundær konklusjon var at Colibri i 4 point holder fint følge med de beste på mange parameter.
Hei Roger
TW er solide greier, kjøp driverk som er solid og som du selv synes ser bra ut. De fleste du lister opp er i toppklasse og tilføyer nok minimalt av egenmyd og vibrasjoner.
Armer er imo langt mere kritisk, jeg har for øyeblikket både 4Point og Orign Live og har hatt SME og andre.
Duellen mellom 4P og OL er vanskelig og avansert, både fordi de har to vidt forskjellige tilnærminger til og produsere og sette sammen armene sine og fordi de låter ganske ulikt.
OriginLlve kjører no bullshit linja si fullt ut med minimalt med justeringsmuligheter, mest mulig solid og "enkel" kobling mellom de ulike delene, lyden er glatt og med ett snev av varme som jeg setter svært høyt. Atlas SL i OriginLive er fantastisk, rett og slett.
4Point er mere som ett verktøy og regne, denne har alle justeringsmuligheter lett tilgjengelig og VTA "on the fly". Man har utbyttbart headshell og kan swappe mellom ulike pickuper på ett minutt (med litt armerfaring) og enkelt repetere dataene man har notert seg. Lyden er nøytral og knivskarp og den lar absolutt mest mulig av huslyden til picupen skinne igjennom.
Jatakk begge deler
Edit: Fosse har ett godt poeng, laksefiske og pickup/arm morro til sommeren da, jeg har 5 ganske digge armer i sving så du kan få ett godt innblikk i hva pickupen din liker.