Lynx TWO B og Windows 7 -> til slutt fikk lynx det til :-)

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Heisann

Kan med dette formidle den gledelige nyheten om at det ser ut til at LYNXSTUDIO endelig begynner å få LYNX TWO B til å fungere på Windows 7 x64.
Har i går natt og i løpet av dagen i dag testet diverse, og det begynner å ligne noe nå.

I praktisk bruk ser det absolutt til å fungere, selv om det hos meg ser ut til å være noen småting som fortsatt ikke er helt på plass.
Det jeg har funnet som ser ut til å gjenstå er:
- Ingen lyd etter at HTPC'en har vært i standby og startet opp igjen. Tar noen minutter så er lyden på plass igjen.
- Romkorreksjon skulle virke (yess!) men når jeg testet gikk framdriftsindikatoren til "initialize" men det skjedde aldri noe.
- 24bit 196khz fungere ikke (men 24bit 96khz funker)

Men lydkvaliteten virker superb, og det er flere på Lynx forumet som kommenterer at det er et betydelig løft i forhold til tidligere versjoner.

Ut fra hva jeg fortår så har Lynx nå utarbeidet drivere som støtter Windows7 gjennom å støtte den nye drivermodellen til Windows7. De har altså fikset det ordenlig, ikke bare lappet på gammelt skrap ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Jeg var vel i grunn ikke klar over at dette var noe problem i det hele tatt - har kjørt 64bit, Windows 7 i omtrent et år - dog med Lynx AES 16

Jeg får vel sjekke om det er noe nytt på driverfronten!

Mvh
OMF

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kan være at AES16 oppfører seg anneledes, men Lynx Two B hadde en fæl vane med å snu rundt på kanalene slik at en frontkanal plutselig ble sub, eller center ble bak osv.
I tillegg sies det at det har vært problemer med "pops and cracks", men jeg har ikke brukt kortet nok til å teste ut det.

-TEK

Topp Bunn