Lydkort

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Eller denne kwil:

http://www.bd-design.nl/forum/board_entry.php?id=9434

Lurer også på hvordan du lagrer sangene på disken når du bruker eac. Skriver du ned artistnavnet og lagrer de forskjellige cd'ene av artisten under det, eller bruker du det som stod under options. (noe med subdirectory)

Er også litt grønn på dette. Hater lange bruksanvisninger/instillinger. ???

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Da er det (endelig)oppe og går, måtte til en nyere pc gitt!.
Hvis jeg utfører innstillengen det referes til i linken her så funker det ikke hos meg, flere som har forsøkt dette?

Når det gjelder katalogisering m.m i enkelt system så er jeg også mottakelig for gode råd!
Mvh.
Kjetil
Noen lytteinntrykk så langt? Hva slags Dac bruker du?

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.023
Noen lytteinntrykk så langt? Hva slags Dac bruker du?
Hallo
Klok av skade avventer jeg litt med å publisere lytteinntrykk. Bruker ONTech-dac!
mvh.
Kjetil

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.023
Prøver med nytt spørsmål!
Når jeg følger råden i denne linken og stiller inn som det beskrives får jeg feilmelding ved forsøk på å kjøre via Direct Sound i Foobar.
Jeg ser lengere nede i tråden at lydkortet skulle vært deaktivert (hvis jeg forstår dette rett) for best mulig resultat. Spørsmålet er hvordan skal jeg gjør dette?(i xp)
mvh.
kjetil

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
kontrollpanel - lyd og lydenheter - egenskaper for lyd og lydenheter - egenskaper for xxx (lydkortet ditt eller usb audio) - egenskaper - lydenheter - ikke bruk lydfunksjonen på denne enheten.

Når du har restartet og går inn på lyd og lydenheter etterpå skal det være "utgrået" dvs. "ikka virka"

Holder på med å legge inn cd'r selv på egen hardisk. Fann ut at flac. var glimrende å bruke. Lossless format og plassbesparende ikke minst. Hvis jeg vil brenne noe av dette senere, er det jo bare å dekode flac til wav. Men hva bruker du "kwil" av kabel mellom pc og dac?
Har du kjøpt den "usb dongle" til Niels? Har nettopp kjøpt meg en ONTech dual mono, så jeg lurer på hva jeg skal bruke mellom pc og dac.

Topp Bunn