lydfrekvenser på nett?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
Jeg har prøvd å google, men finner ikke noen nettsteder med lydfrekvenser som kan lastes ned fra nettet.

Det vil si lydeksempler fra den laveste bass til den høyeste diskant.

Er det noen som kan hjelpe?

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
takker, da skulle jeg ha frekvenser nok til å klare meg en god stund...

Roy

R

RoDa

Gjest
R.E.S. skrev:
takker, da skulle jeg ha frekvenser nok til å klare meg en god stund...
Ja, for pokker. Hvem trenger egentlig musikk når man har alle frekvensene på ett sted? ;D ;D ;D

:) R

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.824
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De testsporene vg linker til er alt hva jeg trenger ganger ti. Ligger klar til bruk på harddisken. Du skulle hatt deg en skvisboks, RoDa. ;)

R

RoDa

Gjest
Har brent meg en sånn cd, val. ;)

Funker det også, men jeg synes XTZ RA er mer brukervennlig.
Plug 'n' Play 8)

Mvh
Rolf

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.231
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
De testsporene vg linker til er alt hva jeg trenger ganger ti. Ligger klar til bruk på harddisken. Du skulle hatt deg en skvisboks, RoDa. ;)
Lista har faktisk «en» «vesentlig» mangel, «warble» toner til bass/nedre mellomtone, gjerne i kombinasjon med «rene» toner. «Warble» toner er frekvensmodulerte toner, f.eks. 50 hz modulert med 5Hz, de likner litt på kraftig (!) wow i platespillere. «Warble» toner» «setter» seg ikke i romakustikken på samme måte som kontinuerlige toner, og er dermed mer egnet til å vurdere lavfrekvensresponensn i HT, en direkte sammenlikning mellom en «warble» og en kontinuerlig tone kan også brukes til å lete etter romresonanser. Stereophile har «warble» toner på noen av sine testCDer.

mvh
KJ

Topp Bunn