Er det flere enn meg som synes lyden på de fleste konsertopptak på TV2 låter ille? Jeg synes det er bedre dynamikk på programlederene enn vokalistene! Må de virkelig komprimere dynamikken så mye? Det er ikke bra på NRK heller, men ikke like ille.
Ehh.... tror du misforstår litt nå.....reklamen er mye mer dynamikkomprimert enn programmene, det er derfor det er så høyt.Dårlig lyd på musikk er jeg blitt vant med på TV. Det jeg aldri kommer til å venne meg til er den plagsomme styrkeforskjell på tale og reklame. Mange som blir intervjuet er ikke vant til å snakke i mic. derfor blir det ofte til at jeg skrur opp lyden for å få med alle ord, når da enten programmleder overtar eller den forbannete reklamen ( gjelder og egenreklamen til NRK ) kommer kaster jeg meg over fjernkontrollen for å dempe angrepet. Dette kan de gjøre noe med hvis de vil, det er jo bare å dynamikkomprimere som de gjør med musikken, men de vil ikke, høy lyd på reklame er helt bevisst! God lyd på resten er ikke prioritert. NRK har heldigvis mange program med god lyd ennå.
Enig, formulerte meg dårlig der, men reklamen får max lyd og komprimering, mens musikken får middels lydstyrke med komprimering. Det høres som stor forskjellEhh.... tror du misforstår litt nå.....reklamen er mye mer dynamikkomprimert enn programmene, det er derfor det er så høyt.Dårlig lyd på musikk er jeg blitt vant med på TV. Det jeg aldri kommer til å venne meg til er den plagsomme styrkeforskjell på tale og reklame. Mange som blir intervjuet er ikke vant til å snakke i mic. derfor blir det ofte til at jeg skrur opp lyden for å få med alle ord, når da enten programmleder overtar eller den forbannete reklamen ( gjelder og egenreklamen til NRK ) kommer kaster jeg meg over fjernkontrollen for å dempe angrepet. Dette kan de gjøre noe med hvis de vil, det er jo bare å dynamikkomprimere som de gjør med musikken, men de vil ikke, høy lyd på reklame er helt bevisst! God lyd på resten er ikke prioritert. NRK har heldigvis mange program med god lyd ennå.
E