Lyd / Musikk

opptatt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.06.2010
Antall liker
60
Sted
Tredje sten vest av Sola
Hva mener eliten angåend mudikk - utstyr

Når du lytter til musikk.

hva er viktig??

Musikk
Anlegg/ eget anlegg
Lytte etter feil i eget anlegg osv.

Jeg lytter til musikk
og liker musikk,er der god lyd i LP`en, tar jeg dette som en bonus :)

God helg fra meg og cognac

:) Vidar

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Siden lite er blitt sagt om dette, til tross for Audiophile-Arves antydning, våger jeg meg utpå og sier at uten musikk og anlegg (eget eller andres) blir det skrint med lyd, og tilsvarende lite lytteglede.

Å lytte etter feil, derimot, skaper lyd (dersom man har musikk og anlegg) , men fremdeles lite lytteglede.

Utover det, hva som er viktig? Cognac, kanskje?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.596
Torget vurderinger
1
Et notehefte og en god flaske rødvin kan også fungere.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
448
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
For å lytte til musikk eller lyd bør du ha et rom som er uten forstyrrelser fra andre kilder slik som tv,telefoner mm.
Et rom der du kan slappe av med musikk som fokus.
Et anlegg som presenterer musikken som du liker så "naturlig" at det er avslappende og inspirerende å lytte.
Og sist men ikke minst et åpent sinn.
Når du har dette på plass er jeg sikker på at du verdsetter din hobby og dine artister og det de formidler gjennom sang og spill.
Jeg tror for øvrig at det er en kunst nå i dag å virkelig lytte.Dette er det nok ikke alle som klarer.
Jeg ønsker deg lykke til.La for all del ikke musikk bli bakgrunn-støy.
Mvh Kenneth

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.430
Torget vurderinger
2
Ett bra anlegg, og masse god musikk er viktig. Har ikke tv i stua men kun 2 anlegg, til forkjellig musikk samt kombiansjon cd, vinyl og pc basert. Tv'n er i eget rom da det bare skaper uro. Enkelte ganger trekker jeg ut i skrivarstua på tunet og hører på musikk der og kobler ut. Og telefonen er satt til lydløs. Og etter 20-21 så begynner de få naboene jeg har og benke seg foran tv'n og det er mindre støy fra de og alt utstyret de kjører på til tider.

Topp Bunn