Lyd fra PC til DAC med USB?

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
JEg har pt en DAC hjemme til uttesting som har USB inngang.

Hvordan/hva må evt settes opp for å få lyd fra avspilling i WinAmp, nrk nettradio etc. på en Laptop? (NRK har noen gode programmer som ligger lagret og kan spilles av senere fra deres nettsider.)

Er det bare plug n'play eller må jeg angi noe på laptop'en for at det digitale lydsignalet skal gå til en av usb-portene? (I såfall, hvor angir man dette?)

Hilsen en som er litt grønn på dette.. ::)

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe - det må være skjebnens ironi at jeg - av alle - skal fortelle noen noe om bruk av PC, USB og slikt.

Men dette har jeg faktisk fått til: NRKs lagrede reprisesendinger er blant mine favoritter - og de er plug-and-play. Kabel fra PC til DAC, still inn DAC på USB-inngang, velg radioprogram, trykk play - og du skal få lyd. Det får i hvert fall jeg.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Hmm... prøvde å teste ut i kveld. Plug' n' play virket ikke. :-\ Tror det har å gjøre med Laptop'en min.
Noen som vet om det er instillinger på pc/avspillingsprogram som må settes opp for å få lyd ut på usb??

SveinS

Medlem
Ble medlem
23.10.2008
Antall liker
0
Du sier ikke hvilken dac du har. Hvis det er en Cambrigde Dac Magic så setter den seg automatisk som default "lydkort" Men husk å starte dac før pc. Så er det bare å spille av hva som helst fra pc.

Topp Bunn