På tur og reise Lyd, bilde og livsnyting i Danmark?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Tar med meg familien og stikker ett par uke til Danmark i sommer. Utrolig nok er det ett av de landene jeg aldri har vært i så jeg har ingen anelse om hva jeg bør få med meg.

Vi har base i Esebjerg, men hele Danmark er tilgjengelig så hva bør jeg oppsøke? Har kategorisert litt etter hva vi er ute etter, fint om noen kan komme med innspill.

Fars interesser :
Lyd
Whisky
Mikrobryggerier
Mat - både ferdig og råvarer
Fotomotiv

Mors Interesser:
Kultur
Shopping++

Arving:
Dyr
Lekeparker

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.931
Torget vurderinger
0
Får jeg anbefale at du sender mor og barn ned dit en uke og så drar du og kompisene ned uken etter?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Hahahaha, liker løsningen din, men tvilsomt om jeg får innvilget en slik type ferie gitt ;)

S

Slubbert

Gjest
Hvis du tar en dag i Køben vil jeg anbefale Mikkeller og en middag på Nørrebro Bryghus (femretteren med ølpakke), samt en tur til Christiania. Mor og arving kan hygge seg på Tivoli og Strøget i mens.

V

vredensgnag

Gjest
Tja, ferierer man i Esbjerg, har man vel Køben på motsatt ende av Danmark.

Jylland har mengder av opplevelser som venter, med mange aktiviteter om sommeren. Forholdsvis greie kjøreavstander mellom ulike steder. Selv har jeg hatt stor glede av å kjøre Margeritruten med hvilemomenter i fantastiske kroer, herregårder, slott, o.l.
Selve Esbjerg har ulike festivaler, men du har grei aksjonsradius til Kolding, Århus, Skagen, osv.

Margueritruten | VisitDenmark

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Hvis du tar en dag i Køben vil jeg anbefale Mikkeller og en middag på Nørrebro Bryghus (femretteren med ølpakke), samt en tur til Christiania. Mor og arving kan hygge seg på Tivoli og Strøget i mens.
Aiaiai! Akkurat den ser ut til å kunne være riktig så hyggelig å bruke en ettermiddag på Nørrebro :)

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Tja, ferierer man i Esbjerg, har man vel Køben på motsatt ende av Danmark.

Jylland har mengder av opplevelser som venter, med mange aktiviteter om sommeren. Forholdsvis greie kjøreavstander mellom ulike steder. Selv har jeg hatt stor glede av å kjøre Margeritruten med hvilemomenter i fantastiske kroer, herregårder, slott, o.l.
Selve Esbjerg har ulike festivaler, men du har grei aksjonsradius til Kolding, Århus, Skagen, osv.

Margueritruten | VisitDenmark
Den skal sees nøye på! Tror det kunne vært ett fint alternativ!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Esbjerg-København 30 mil. Alt er ikke i en radius av en times kjøretur i Danmark ;)
Bruk heller litt tid i Kolding og Ribe, to fantastiske middelalderbyer.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
30 mil er jo ingenting ;) Såvidt til hytta det :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
He-he. 30 mil tilbake også. Danmark er et fantastisk ferieland, men ikke så "kompakt" som enkelte later til å tro.

V

vredensgnag

Gjest
He-he. 30 mil tilbake også. Danmark er et fantastisk ferieland, men ikke så "kompakt" som enkelte later til å tro.
Jeg har hatt to leiligheter og et hus i Danmark, bodd der sammenlagt over ti år. Lite land, men fullt av hemmeligheter, og om man planlegger kan man få utrolige opplevelser. Margerit-ruten dekker gode sideveier, langt fra alt som er av hovedruter gjennom landet. Som regel bra asfalt, et par år dekket jeg strekningene i en Jaguar E-Type, et minne for livet. Ble spesielt godt tatt i mot i ulike kroer og overnattingssteder når jeg kom i den bilen.
Men - med litt planlegging kan man få en flott opplevelse, med turistfeller kombinert med avstikkere til ting de fleste ikke får med seg. Danske herregårder og slott er ofte åpne for gjennomreisende, og mange av kroene har usedvanlig god mat.
Bare det å stikke innom en dansk baker tidlig om morgenen er en opplevelse.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Morsomt å sette GPSen på "korteste vei" når man ferdes i Danmark. "Raskeste vei" er som oftest ut på motorveien og rett frem. Greia med å feriere i Danmark er å være litt laid-back og bare nyte livet. Stresse rundt i storbyer og attraksjoner kan man gjøre andre steder.
E-Type i Danmark, utenom hovedveiene, er jeg sikker på er en fin opplevelse.

Hmmmm...kro til kro med Spitfiren? Bare mor og meg.

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.145
Torget vurderinger
2
Apropos livsnyting, Skagen var et livlig sted denne helgen..Et lite snapshot fra mitt bort på Skagens fiskerestaurant--, ja den med sand på gulvet vet dere...
Vakre båter, vakkert vær og andre vakre ting
Capture.JPG

Sist redigert:
Topp Bunn