Luxman PD282 jordingsstøy - kun på en kanal

knuth

Fersking
Ble medlem
02.06.2013
Antall liker
0
Hei! Har en Luxman PD-282 med jordingsstøy på den ene kanalen, den andre fungerer fint. Original signalkabel er skiftet til Monster Standard Interlink 200 av tidligere eier, og jeg er usikker på om problemet har oppstått i forbindelse med dette, eller om det var et eksisterende problems som ble forsøkt rettet opp med kabelbytte uten hell. Det er også montert en separat jordingskabel som er stripset fast til signalkabelen. Har ekperimentert med forskjellige headshell og amper, og tror ganske sikkert problemet er selve spilleren. Men vet ikke hvor i signalbanen problemet ligger.

Symptomene er altså noe som høres ut som jordingsstøy i den ene kanalen. Ikke så sterkt, men sterkt nok til at det er irriterende. Det blir sterkere om jeg tar på den delen av signalkabelen som er den kanalen med støy

Har sjekket loddinger, de ser tilsynelatende greie ut, og jeg måler ingen brudd e.l.

Jeg ser at skjermene på signalkabelen fra begge kanaler er loddet på samme jordingspunkt. Er dette riktig? Og er det da nødvendig og riktig med separat jordingskabel loffet til det samme punktet? Jeg ser det er en skrue innvendig med en liten kabelstubb på som ser ut til å være jordingspunkt på chassis, men som ikke lenger er i bruk. Og er kabelen det er skiftet til egnet her?

Tips og innspill til hva problemet kan være, hva jeg bør teste ut videre, og hvordan jeg kan komme i mål? På forhånd, takk for hjelpen!

Topp Bunn