Luxman pd 300,310,350.

J

jukes

Gjest
:)

Jeg driver og resturerer en pd 300. Men det jeg lurer på er hva slags silikon fett skal det være på den innerste delen av spindelen. Dette skal smøre og samtidig tette slik at vakumpumpen virker slik den skal.
Dette gjelder 300,310 og 350 . Særlig vil dette være viktig på 350 med denne tunge tallerken.

Fettet må være ganske seigt slik at det ikke kommer inn i slangene.

I bånn av hovedlageret er det oljefylt,noen som kjenner til hvilken olje en kan bruke her.Her kan det bli lekkasjer og dette bør dere sjekke på deres spillere.

Mvh Roar

J

jukes

Gjest

Her var det ikke mye svar og få. ;D

Har funnet silikonfett og olje som skal prøves på Luxman.

Mvh Roar

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Hei Roar :)

Kan desverre ikke hjelpe deg, men jeg regner med at både Impulse og Parelius kan gi deg noen råd. Begge har luxman. Jeg tror Parelius har pakket den bort, mens Impulse er strålende fornøyd med sin spiller.
Kan du si noe om hvordan de låter, Roar? Jeg var på jakt etter en av disse godbitene uten å lykkes. Har nå kjøpt meg en nyere sak.

Lf som savner Dualgjengen på HFS :)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Håper du får det i orden Roar. Og jeg vil gjerne vite hva slags fett det er jeg også, da min egen luxman pd-300 er litt slapp i suget. ;D

J

jukes

Gjest
ELEL6200 skrev:

Kan desverre ikke hjelpe deg, men jeg regner med at både Impulse og Parelius kan gi deg noen råd. Begge har luxman. Jeg tror Parelius har pakket den bort, mens Impulse er strålende fornøyd med sin spiller.
Kan du si noe om hvordan de låter, Roar? Jeg var på jakt etter en av disse godbitene uten å lykkes. Har nå kjøpt meg en nyere sak.

Lf som savner Dualgjengen på HFS :)

Bruker en pd 375 med Ortofon mc 20super med mc 76 step up. Dette låter helt enormt Leif. Bassen er stram og den detaljert. Denne komboen heller litt mot det lyse signaturen.Denne spilleren er DD og har vakumsug.

Pd 310 er perlen i anlegget sammen med denne SQ 38. Her har jeg en Denon 103R på en Mikro Seiki ma 505mk3. Bruker The Head step up. Lydmessig heller den mot varmere lydsignatur. The head synes jeg er litt grovkornet lydmessig i forhold til mc 76. Bassfundamentet i disse er råe. Her mangler det i allefall ikke bass. :)

Har fått en pd 300 som er under resturering nå,skal love deg at oppbygningen på spindel og lager imponerer meg. Lageret på denne er teit og fin og olja var ren og fin.

Hvordan disse er i forhold til nyere spillere har jeg ikke peiling på. Men de jeg har spiller ikke dårligere enn td 124. Dual har ikke sjangs Leif. :)

Men de trenger og gåes over. Tenker da på slanger,filter,motoroppheng og nye oringer til lageret.

Mvh Roar

J

jukes

Gjest
Pengvim skrev:
Håper du får det i orden Roar. Og jeg vil gjerne vite hva slags fett det er jeg også, da min egen luxman pd-300 er litt slapp i suget. ;D

Gammel god symaskinolje Pengi.Fyll opp hele spindelhuset. Ole bestiller silkonfett som har god smørevne og er beregnet på vakum. Skal sjekke om en får tak i nye oringer til lageret.

Mvh Roar

P

Parelius

Gjest
ELEL6200 skrev:

Beklager, men Parelius er nok ikke til noe hjelp her; min PD-444 har ikke noe vakuumopplegg, og beklageligvis har jeg ikke noe kjenneskap til det heller.

(Den er forresten nå satt frem i stuen, men ikke koblet opp ennå.)

Topp Bunn