Litt flaut å måtte begynne min første post her på forumet med et spørsmål, men håper noen har tid til å svare. Jeg har nettopp fått i hus en Luxman DD PD-284 som jeg kjøpte brukt for den nette sum av 350,- NOK. Syntes det var et godt kjøp for en spiller jeg kan ha til lommeboka tillater noe bedre.
Spilleren fungerer utmerket og alle funksjoner virker å være i god stand. Men jeg har spørsmål om to ting.
Det fulgte med en Sonus pickup som jeg ikke vet noe om. Alder, stand, modell eller foretrukne innstillinger. Spørsmålet er om jeg skal satse på å bruke denne ved å justere inn armen til en passende verdi eller om jeg skal heller kjøpe en ny pickup som jeg vet er i orden og hvilke instillinger den måtte foretrekke? Jeg har mange gode vinyler som jeg foreløpig ikke tørr å spille. Redd for at for mye vekt eller skadet nål skal ødelegge dem. Pickupen spiller bra som den er nå, men det kommer en del skrapelyder fra den når som jeg hører med forsterkeren av og øret inntil pickupen. Det kan vel neppe være en god ting? Bor rett ved Hifi-klubben og lurer på om noen har en pickup derfra å anbefale.

Spørsmål nummer to går på RCA kontaktene. Disse var slitt og hadde noen "rust"-merker på seg. Vil det være en dum tanke å lodde på nye for en ufaglært? Har loddet før, men kan ikke garantere at det blir en perfekt lodd.
Takker for alle som måtte ha noen innspill på spørsmålene mine, eller spilleren generelt.