Lumin + Bricasti = En High End audiofil nettverksløsning

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LUMIN-gallery-6.jpg
    LUMIN-gallery-13.jpg

Jeg har fått testet denne en liten stund og har blitt meget imponert. Endelig har jeg fått spilt de høyoppløste filene jeg har kjøpt inn - og endelig føler jeg at jeg kan droppe cd spilleren.
    Førsteinntrykket av lyden er at den er åpen og stressfri - med masse detaljer som var helt fraværende med min forrige streamer. Enkel å sette opp, men det kreves noe kunnskap rundt nettverk ved første gangs oppsett.
    Dette hjelper jeg alle våre kunder med. Er du helt ny på dette med nettverk og Cd/Audio lagring og avspilling, så har jeg en pakke jeg anbefaler, og jeg kommer hjem til deg og installerer.

Pakken ser slik ut:
    Lumin - spiller kr 49.900,- (52.900,- i svart)
    Apple iPad - styring kr 3800,-
    Synology DS 713+ 8TB - Lagring kr 7000,-
    Cat 6 Nettverkskabel kr 300,-
    totalt kr: 61.000,-.

setup-network-nas.jpg

setup-step2.jpg

setup-step3.jpg

setup-step4.jpg

setup-step6.jpg

Etter en innkjøring og testing plugget jeg denne i Bricasti DAC'en som løftet lyden til et nivå jeg ikke har hatt her tidligere. Doug Mac Leod's album "Theres a time" fra Reference recordings 24bit/176,4kHz satte formerlig Mac Leod inn i stua. (albumet på 13 låter er på 3,44Gigabyte mot cd som er 1/4 - ca. 800Mb)
    m1_dac_front_side.jpg
    m1usb_back.jpg

Bricasti Dac'en kan du også kjøre direkte inn i en effektforsterker fordi den har mulighet for volumkontroll på utgangssignalet.
    Dette er en av de aller beste DAC'ene jeg har hørt - Og i tillegg kommer også Bricasti med Monoblokker som matcher denne i løpet av 2014.

Nettverkslagring og avspilling har endelig også blitt aktuelt for High End entusiastene - så da er det bare jobben med å rippe sine Cd plater som står igjen.

Ring, send PM eller mail meg for gode tilbud.

mvh
    Tom Egil
    +47 47 83 29 22
    tom@endpointaudio.no

Kommentarer

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.598
    Sted
    Stavanger
    Da kjører du samme systemet som jeg har brukt i drøyt et år nå, med eneste forskjell at jeg bruker SSD'er i NAS'en.
    Virker litt overkill med Lumin inn i Bricasti når Lumin også inneholder DAC.....(?)

Endpoint Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Antall liker
    1.447
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    40
    - Dac'en i Lumin er veldig bra, men Bricastien er en ren DAC og det blir jo på smme måte som cd spillere som også har innebygd DAC.
    Her var det et bra løft.

Da kjører du samme systemet som jeg har brukt i drøyt et år nå, med eneste forskjell at jeg bruker SSD'er i NAS'en.
    Virker litt overkill med Lumin inn i Bricasti når Lumin også inneholder DAC.....(?)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.447
Link til alle artikler
259
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Flott test av den nye Canor A3 i Hifi Pig!

Flott test av den nye Canor A3 i Hifi Pig!

• 2
Canor, en slovakisk produsent med 30 års erfaring i å lage høykvalitets HiFi-komponenter, har markert seg som en aktør å regne med i lydverdenen. Deres nyeste kreasjon, Canor Virtus A3, er en...
Fortsett
Bransjenyheter
Acoustical Systems - Endpoint Audio

Acoustical Systems - Endpoint Audio

• 3
Endpoint Audio gjenopptar agenturet for Acoustical Systems i Norge Jeg er stolt over å kunngjøre at Endpoint igjen er den offisielle distributøren av Acoustical Systems’ høykvalitetsprodukter i...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet fra Canor - Canor Virtus A3, alt i ett forsterker.

Nyhet fra Canor - Canor Virtus A3, alt i ett forsterker.

• 2
Canor har endelig lansert sin nye alt i ett enhet. Klasse A/AB, 6 digitale innganger, 4 analoge innganger, 1 phono MM/MC inngang. I tillegg har den hodetelefonutganger i fronten - balansert og...
Fortsett
Bransjenyheter
Black weeks hos Endpoint Audio - 15-20%

Black weeks hos Endpoint Audio - 15-20%

• 0
Jeg kjører tilbud på en rekke merker ut november. Horns - 20%. EMT og Thales - 15%. Canor 15%. Norma - 20%. Ring eller send mail for tilbud om det er noe du ønsker...
Fortsett
Bransjenyheter
Lagertømming av Lumin. - 40%

Lagertømming av Lumin. - 40%

• 0
Jeg har noen få Lumin U2 mini igjen på lager, og selger ut disse med ca. 40% avslag. Nå 18000,- https://perfect-sense.se/varumarken/lumin
Fortsett
Bransjenyheter
Høstkampanje på Canor Produkter hos Endpoint

Høstkampanje på Canor Produkter hos Endpoint

• 2
Jeg kjører igang en høstkampanje på alle Canorprodukter. -20% på alle enhetene. Canor Audio har utviklet og produsert Hi-Fi-elektronikk i over 25 år med spesielt fokus på rørbaserte løsninger. I...
Fortsett
Topp Bunn