LPD, Tear Garden, Skinny Puppy mm

A

Atle Kristiansen

Gjest
Tror jeg har en skive med Skinny Puppy i samlingen min et sted, husker det er forferdelig - med positivt eller negativt fortegn vet jeg ikke.

*setter den på*

Edit, Too Dark Park.
Edit2, det var helt ålreit i min bok.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
The Atl skrev:
Tror jeg har en skive med Skinny Puppy i samlingen min et sted, husker det er forferdelig - med positivt eller negativt fortegn vet jeg ikke.

*setter den på*

Edit, Too Dark Park.
Too Dark Park spilte jeg en masse i sin tid, men hørt lite på Skinny de siste årene. Den siste platen Mythmaker holder stilen, av det jeg har lyttet til. De andre bandene Gjestemedlem nevner kjenner jeg beklageligvis ikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
atonal skrev:
The Atl skrev:

*setter den på*

Edit, Too Dark Park.
Too Dark Park spilte jeg en masse i sin tid, men hørt lite på Skinny de siste årene. Den siste platen Mythmaker holder stilen, av det jeg har lyttet til. De andre bandene Gjestemedlem nevner kjenner jeg beklageligvis ikke.
På Legendary Pink Dots hjemmeside kan man laste ned en god del 1min mp3 snutter fra mange låter for å få et inntrykk av om det er noe man liker.

http://www.brainwashed.com/lpd/main2.html

Liker man litt eksperimentell musikk kan det være verdt å undersøke. Spesielt om man har litt sansen for Skinny Puppy.

The Tear Garden er forøvrig et samarbeidsprosjekt mellom meldemmer i Skinny Puppy og Legendary Pink Dots. Kaspel, Silverman og Niels er soloprosjeter fra LPD medlemmene.

For meg er dette en egen verden og en genre i seg selv som har gitt meg utrolig mye.

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
12
Jepp! Jeg er stor tilhenger... Tror jeg har fått med meg de fleste LPD konserter i Oslo de siste 15 åra og har en stadig voksende musikksamling innen genren. Litt av en jungel å finne ut av alle utgivelser/reutgivelser. Har dog ikke fått tak i de aller siste til LPD og Tear Garden, men regner med Stefan på Shadowland fikser den biffen. Var litt skuffa over forrige Tear Garden, men elsker To Be An Angel Blind...
Nye LPD har fått veldig gode kritikker, ser jeg. LPD favoritt: The Maria Dimension.

Gjestemedlem: Hører du på band som Current 93, Coil, Sol Invictus etc. også? Det er som du sier, en helt egen verden...

mvh Pixy

G

Gjestemedlem

Gjest
Pixy skrev:
Jepp! Jeg er stor tilhenger... Tror jeg har fått med meg de fleste LPD konserter i Oslo de siste 15 åra og har en stadig voksende musikksamling innen genren. Litt av en jungel å finne ut av alle utgivelser/reutgivelser. Har dog ikke fått tak i de aller siste til LPD og Tear Garden, men regner med Stefan på Shadowland fikser den biffen. Var litt skuffa over forrige Tear Garden, men elsker To Be An Angel Blind...
Nye LPD har fått veldig gode kritikker, ser jeg. LPD favoritt: The Maria Dimension.

Gjestemedlem: Hører du på band som Current 93, Coil, Sol Invictus etc. også? Det er som du sier, en helt egen verden...

mvh Pixy
Kjøpte nettopp den nye Tear Garden platen (The Secret Experiment) direkte fra http://www.terminalkaleidoscope.com/index2.html

Sendte en mail med forspørsel om CDen og fikk svar dagen etter. Betalte 25euro vil Paypal og 10dager senere lå CDen i postkassen. Den er litt varierende men har et par virkelig gode tracks.

Har ikke så stor kjennskap til de andre bandene du navner, men har Eleph vs. Coil på CD. Interessant men ikke noe jeg hører ofte på.

Har ikke sett Oslo konsertene dessverre men fikk med meg den i Bergen for en tid tilbake og så den første gang på Melkweeg for rundt 14-15 år siden.

The Maria Dimension er en av de aller beste, og f.eks. sluttsekvensen på Grain Kings er følesesladet. Mye veldig bra på den tiden. Crushed Velvet Apocalypse og The Golden Age var også store. Men jeg liker godt de helt tidlige enklere låtene også.. som dem man finner på Pink Box.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.290
Torget vurderinger
4
Joda, liker Skinny Puppy og Tear Garden. Liker også Coil, ClockDVA, Front 242, KMFDM, Laibach, Sisters Of Mercy, Snog, osv.
Men det er ikke så lett å få spilt dette hjemme når venner er på besøk. Men hvis svigemor drøyer besøket, er det bare å sette på Skinny Puppy "Remission & Bites". Funker hver gang! ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Legendary Pink Dots konsert i Bergen og Oslo 20/21 sept

Topp Bunn