Diverse Loppemarked, hva kjøpes som IKKE er HiFi ?

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2019
Antall liker
6.389
Torget vurderinger
1
Sikkert mye rart som blir dratt med hjem fra loppemarked, og som IKKE er HiFi :)
Disse 5 amatørradioene ble med meg hjem forrige helg. Rundt regnet 120 kilo stål og kobber her !!!
20240525_104718.jpg

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.504
Torget vurderinger
2
Jøss jeg finner ikke slikt på loppemarked her om kring , bare nips og ødelagte mobilladere

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
15.920
Sted
Sørlandet
- Musikk, vinyl og CD plater
- Klassiske møbler, Wegner, Korseth, Gandal Møbelfabrikk, Juhl, Afdal, Rastad & Relling, Jørgensen.. bare for å nevne noen få.
- Klassisk belysning
- Klassisk keramikk

Og mye mer....

H

Hardingfele

Gjest
Før-Kina verktøy.
Ting til kjøkkenet som fortjener nytt liv (utrolig hva folk nærmest gir bort av kvalitetssaker). Samleobjekter (vanskeligere etter internett og billedgjenkjenning, før var det kupp å finne på alle loppemarkeder).
Ellers møbler. Var heldig og raidet en del klassiske skandinaviske møbler nylig, selger var klar over hva de hadde, men lot dem gå billig.

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
15.920
Sted
Sørlandet
Samleobjekter (vanskeligere etter internett og billedgjenkjenning, før var det kupp å finne på alle loppemarkeder).
Ellers møbler. Var heldig og raidet en del klassiske skandinaviske møbler nylig, selger var klar over hva de hadde, men lot dem gå billig.
Helt enig. Nå er det Texas tilstander og oppkjøpere liner opp sine varebiler kvelden før for å sperre inngangen for "vanlige" folk. For 30 år siden var loppiser en skattejakt hvis man bare giddet å møte opp når dem åpnet døren.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Kjøpte en ubrukt Jøtul stekepanne på loppemarkedet på Bekkelaget skole for noen helger siden. 40 kroner skulle de ha, det synes jeg var helt greit.

EDIT: Beste loppemarkedkjøpene jeg har gjort er noen gamle LEGO-bokser og "settekasser fra Lego." De kjøper jeg på refleks, men jeg har ikke sett mange av de.

1717055197461.png

Sist redigert:
H

Hardingfele

Gjest
Kjøpte en ubrukt Jøtul stekepanne på loppemarkedet på Bekkelaget skole for noen helger siden. 40 kroner skulle de ha, det synes jeg var helt greit.
Å, du mener sånn gammal støpejerngreie som alt brenner seg fast i?

Jeg har radaren på "penetrate" i jakt på støpejerngryter, -panner, -fat, osv. Fant en video på YouTube-akademiet fra en dame som restaurerer dem med lut og noen runder "conditioning" i ovnen. Strålende resultat.

Og folk nærmest betaler deg for å hjelpe dem bli kvitt dem.

Her i Sveariget er baklukeloppis en greie og noen ganger må jeg fortelle folk at de selger ting altfor billig. "Nejdå, det är vad jag vill ha."

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.071
Sted
Ytterst i havgapet...
At ting brenner fast i støpejernspanner er jo stort sett pga at de fleste konsekvent nekter å ta til seg lærdom om hvordan slike skal behandles...
alt skal jo i oppvaskmaskinen eller vaskes med antibac -et-eller-annet....

H

Hardingfele

Gjest
At ting brenner fast i støpejernspanner er jo stort sett pga at de fleste konsekvent nekter å ta til seg lærdom om hvordan slike skal behandles...
Ja, vi steker egg problemfritt i støpejernpanne og får fint til en omelett. Elisabeth insisterer på dem for pannekaker og jeg har mange.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
6.714
Sted
Ein knaus
Bøker, sjølv om eg har vorte meir kritisk med åra, og mange loppemarknader er kritiske til å ta imot.

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
3.255
Min beste stekepanne er en Jøtul støpejern, den kjøpte min mor når hun giftet seg i 1952. Med godt pleie overlever den meg også. Brukes til alt !

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.726
Min beste stekepanne er en Jøtul støpejern, den kjøpte min mor når hun giftet seg i 1952. Med godt pleie overlever den meg også. Brukes til alt !
Støpejern er gode saker uansett hvor ofte man gifter seg.

Støpejernspannen jeg fikk fra min mor da jeg flyttet ut og på hybel er fortsatt i tilnærmet daglig bruk.

H

Hardingfele

Gjest
Typisk svensk loppisfynd. Skeppshultgryte i støpejern med smart (og vakkert) plasserte håndtak. Kunne stått i God Design tråden.

100 SEK.

(Hunden røyter, ser jeg)

IMG_3911.JPG

H

Hardingfele

Gjest
Boken lot jeg ligge, men denne ble med hjem, i strid med trådtittel. Men tittelen inspirerte til en loppisrunde og jeg fant ikke noe annet jeg hadde lyst på. Dvs. et par kokebøker med svenske paraderetter ble også med hjem.

Micro Seiki produserte OEM snurrere og jeg visste at SCOTT er ett av merkene som fikk sine fra Japan. Direktedrevet, quartz-styrt, fungerer problemfritt, med Shure-nål som også leverer. Innviet med Bellman/Åkerström, for å ære Sveariget.

Loppisfynd til særs favorabel pris. NOS-nivå, må polere lokket bittelitt, men det har stått vekk fra sol og er også som nytt.

Scott PS 77XV med SME-kobling på tonearmen. (Skal se hva jeg har liggende av nåler)

IMG_3919.JPG

Sist redigert av en moderator:

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.726
Fin platespiller!

Siden du først gikk OT, ikke ufin/ufjelg den forsterkeren den står sammen med heller, og lurer da på hvilke høyttalere du har parret det hele med.

H

Hardingfele

Gjest
Fin platespiller!

Siden du først gikk OT, ikke ufin/ufjelg den forsterkeren den står sammen med heller, og lurer da på hvilke høyttalere du har parret det hele med.
Den Sansui FM-mottakeren/forsterkeren var også et fynd og ble skrevet om her, spec's i innlegget under dette:

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.592
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Boken lot jeg ligge, men denne ble med hjem, i strid med trådtittel. Men tittelen inspirerte til en loppisrunde og jeg fant ikke noe annet jeg hadde lyst på. Dvs. et par kokebøker med svenske paraderetter ble også med hjem.

Micro Seiki produserte OEM snurrere og jeg visste at SCOTT er ett av merkene som fikk sine fra Japan. Direktedrevet, quartz-styrt, fungerer problemfritt, med Shure-nål som også leverer. Innviet med Bellman/Åkerström, for å ære Sveariget.

Loppisfynd til særs favorabel pris. NOS-nivå, må polere lokket bittelitt, men det har stått vekk fra sol og er også som nytt.

Scott PS 77XV med SME-kobling på tonearmen. (Skal se hva jeg har liggende av nåler)

Vis vedlegget 1028810
Hvilke loppiser er det du pleier og stikke innom nere i Tanum og omegn fela? har du vært innom hos Halvordseröd Loppis&Kuriosa.

H

Hardingfele

Gjest
^ Nei, der har jeg ikke vært. Følger med på Loppis och auktioner i Västra Götalands län. Butik Nostalgi i Kungshamn er bra for eldre stereoanlegg/-komponenter. Han som driver stedet er kunnskapsrik og engasjert.

Topp Bunn