Helt enig. Nå er det Texas tilstander og oppkjøpere liner opp sine varebiler kvelden før for å sperre inngangen for "vanlige" folk. For 30 år siden var loppiser en skattejakt hvis man bare giddet å møte opp når dem åpnet døren.Samleobjekter (vanskeligere etter internett og billedgjenkjenning, før var det kupp å finne på alle loppemarkeder).
Ellers møbler. Var heldig og raidet en del klassiske skandinaviske møbler nylig, selger var klar over hva de hadde, men lot dem gå billig.
Å, du mener sånn gammal støpejerngreie som alt brenner seg fast i?Kjøpte en ubrukt Jøtul stekepanne på loppemarkedet på Bekkelaget skole for noen helger siden. 40 kroner skulle de ha, det synes jeg var helt greit.
Ja, vi steker egg problemfritt i støpejernpanne og får fint til en omelett. Elisabeth insisterer på dem for pannekaker og jeg har mange.At ting brenner fast i støpejernspanner er jo stort sett pga at de fleste konsekvent nekter å ta til seg lærdom om hvordan slike skal behandles...
alt skal jo i oppvaskmaskinen eller vaskes med antibac -et-eller-annet....
Min beste stekepanne er en Jøtul støpejern, den kjøpte min mor når hun giftet seg i 1952. Med godt pleie overlever den meg også. Brukes til alt !At ting brenner fast i støpejernspanner er jo stort sett pga at de fleste konsekvent nekter å ta til seg lærdom om hvordan slike skal behandles...
alt skal jo i oppvaskmaskinen eller vaskes med antibac -et-eller-annet....
Støpejern er gode saker uansett hvor ofte man gifter seg.Min beste stekepanne er en Jøtul støpejern, den kjøpte min mor når hun giftet seg i 1952. Med godt pleie overlever den meg også. Brukes til alt !
Den Sansui FM-mottakeren/forsterkeren var også et fynd og ble skrevet om her, spec's i innlegget under dette:Fin platespiller!
Siden du først gikk OT, ikke ufin/ufjelg den forsterkeren den står sammen med heller, og lurer da på hvilke høyttalere du har parret det hele med.
Hvilke loppiser er det du pleier og stikke innom nere i Tanum og omegn fela? har du vært innom hos Halvordseröd Loppis&Kuriosa.Boken lot jeg ligge, men denne ble med hjem, i strid med trådtittel. Men tittelen inspirerte til en loppisrunde og jeg fant ikke noe annet jeg hadde lyst på. Dvs. et par kokebøker med svenske paraderetter ble også med hjem.
Micro Seiki produserte OEM snurrere og jeg visste at SCOTT er ett av merkene som fikk sine fra Japan. Direktedrevet, quartz-styrt, fungerer problemfritt, med Shure-nål som også leverer. Innviet med Bellman/Åkerström, for å ære Sveariget.
Loppisfynd til særs favorabel pris. NOS-nivå, må polere lokket bittelitt, men det har stått vekk fra sol og er også som nytt.
Scott PS 77XV med SME-kobling på tonearmen. (Skal se hva jeg har liggende av nåler)
Vis vedlegget 1028810