På tur og reise London calling

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
469
Torget vurderinger
4
Hei
Fruen og jeg har bestilt fly til London i midten av juli. Noen som har et brukbart hotell å anbefale?
mvh
FZ

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vi i OVK pleier nok å bo billigere enn fruen kommer til å sette pris på, dessverre...

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
469
Torget vurderinger
4
He he, kan nok hende det. Hadde jeg reist med noen kompiser hadde det ikke vært så nøye bare det var en pub eller tre i nærheten.

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Litt avhengig av hva dere planlegger å se. Trivago,com gir faktisk en veldig fin oversikt over hotellenes beliggenheter og deres priser og fasiliteter, WiFi osv,

https://www.trivago.com/ (det finnes flere slike tjenester selvsagt)

Søk London og klikk på kart.

Hvis man ønsker å se mange steder kan det være fordelaktig å ha et hotell nær et kollktivknutepunkt, undergrunn/buss/jernbanestasjon alternativet finne et hotell som ligger ideelt stedene dere vil besøke - evt gangavstand.

Ønsker en å bruke leiebil er min erfaring at det er bedre å leie en på direkten på flyplassene og ordne forsikringer osv der, billigere og bedre.

Har ikke vært så mye i London, mer i andre byer der men problemstillingene er mye de samme,

• Liker
Reaksjoner: FZ

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.163
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg lå på Park plaza Westminister bridge noen netter i fjor og det er det flotteste hotellet jeg har brukt i London. Spa avdeling etter shopping vil noen fruen sette pris på.

• Liker

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
14.830
Sted
Bergstaden
Har ikke vært veldig mye i London, men de to siste gangene jeg var der for noen få år siden bodde vi på Marylebone og The Leonard, begge to er helt ok og ligger relativt sentralt. The Leonard ligger bare noen få minutters gange fra Oxford Street like ved Marble Arch og hadde god, men ganske dyr frokost husker jeg.

Boutique Hotel Marble Arch, near Oxford street and Hyde Park

Hvis man har god råd kan man prøve The Savoy, men med priser på mellom 600 og 800 GBP pr. natt for to voksne blir det nok en stund til jeg selv får oppfylt det ønsket. :)

https://www.fairmont.com/savoy-london/

• Liker

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.020
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
St Giles London Hotel er et fint hotell som er rimelig og veldig godt plassert nærme det meste. Flyr dere til Heathrow er det veldig enkelt å ta T-banen dit også. Kjøp hvert deres Oyster Card på stasjonen som ligger på Heathrow, fyll det opp med f.eks 15 pund og ta T-banen dit dere vil. Og når dere skal hjem så er det bare å levere kortet tilbake og få tilbake det som er igjen på kortet. Genialt.:)

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
St Giles London Hotel er et fint hotell som er rimelig og veldig godt plassert nærme det meste. Flyr dere til Heathrow er det veldig enkelt å ta T-banen dit også. Kjøp hvert deres Oyster Card på stasjonen som ligger på Heathrow, fyll det opp med f.eks 15 pund og ta T-banen dit dere vil. Og når dere skal hjem så er det bare å levere kortet tilbake og få tilbake det som er igjen på kortet. Genialt.:)
Men vær obs, det er veldig små rom. Ellers veldig greit. Litt "bo-maskin".

Personlig liker jeg følgende:
Radisson Blu Portman Hotel (gåavstand til Hyde Park/Oxford St + The Wallace Collection + Marylebone)
Radisson Blu Edwardian Kenilworth (like ved St Giles v/Oxford St, gåavstand til British Museum + Covent Garden + Soho + Trafalgar Sq osv)

Alt kommer litt an på hva dere skal. Jeg liker å kunne spasere til det viktigste, men også bruke t-banesystemet om jeg skal litt lenger).

Topp Bunn