Sist jeg var i London, begynner vel å bli 5-6-7 år siden?, ba jeg "Concierge" på hotellet skaffe biletter. Det hadde han ingen problemer med. Ta en telefon og hør om de fikser billetter for gjestene. Mulig du har tilgang til "concierge service" gjennom banken din? Både DNB og Fokus har dette knyttet til enkelte kundeprogram. Concierge er som "Ånden i flasken", de fikser det umulige!
Nå vet jeg ikke hvordan du tenker å reise fra flyplassen inn til byen men vær klar over at det ikke behøver å være dyrere enn taxi å ta limousine inn til hotellet. Jeg hadde leid en Jaguar XJ8 LWB med sjåfør og det kostet knapt 100 kroner mer enn standard taxipris. Man ble bukket inn av "The doorman" eller "porter" som er den vanlige engelske tittelen, som selvsagt trodde at det var min bil og min sjåfør! "Porter" fikk en £10seddel da han holdt døren åpen for meg og piccoloen fikk £5 etter at han hadde båret opp bagasjen Etter det ble man behandlet som kongelig! ;D
Når det faller naturlig, f.eks når mannen med flosshatt og lang frakk åpner døren for deg, er det å
diskret gi ham en seddel som "forhåndstips" et utrolig effektivt middel i retning av å få knallservice. Piccoloen bør man gi tips uansett, men en femmer var veldig bevisst i overkant. Og selvsagt, hvis du kjører denne stilen må du ikke glemme at klær skaper folk, dress og slips - ikke slitt utvasket dongeri !! Behersker du samtidig en noenlunde posh uttale ( behøver ikke være helt perfekt du er dog utlending ) har du lagt et greit grunnlag for ekstraordinær service. ;D
Edit;
Glemte følgende,
Ser at du tenker deg til Madame Tussauds, vær ops på at det kan være sykt lange køer for å komme inn. Har sett at køen strakk seg 4-5 kvartaler bortover gaten! Den dagen gikk vi i London Zoo istedet.
Og ikke glem min favoritt, barnslig som jeg er

, Hamleys i Regent Street er den største og artigste leketøysbutikk jeg har besøkt! ;D
www.hamleys.com