Logget på Hifisentralen uten å ha logget på?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
I det siste har jeg lagt merke til at når jeg klikker meg inn på Bruktbørsen, får jeg melding øverst i høyre hjørne "Hei Ulf-B, du har ... meldinger, .. er nye o.s.v.". Enda jeg IKKE har logget meg på Hifisentralen - jeg pleier ikke å gjøre det hvis jeg bare skal sjekke bruktbørsen i full fart. Men plutselig kan jeg altså gå inn og både lese og skrive meldinger, redigere profilen min etc. etc. - som om jeg hadde logget meg på.

Klikker jeg meg videre til Forum, forsvinner den nevnte meldingen. Plutselig er jeg igjen å anse som ikke logget på. Ingen rettigheter til noe som helst. Men hver gang jeg klikker på Bruktbørsen, er jeg i business igjen.

Hva har jeg gjort feil? - eller skal det være slik?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Sjekket dette med Cookies, men alt er innstilt etter boken på PCen min.

Jeg tror likevel at jeg har funnet ut av det:

I går fant jeg en artig sak mens jeg surfet på bruktbørsen, og logget meg dermed på - mens jeg var på Bruktbørs-siden, noe jeg ikke pleier å gjøre - for å sende en melding til nicket bak annonsen. Sendte meldingen, hastet videre til Forum - hvoretter jeg klikket på Forsiden og logget av. Da kan det virke som om Bruktbørsen ikke får med seg at jeg har logget meg av. Logger jeg meg på og av på Bruktbørs-siden, oppstår ikke dette problemet. Problemet er løst nå - jeg gikk bare inn på Bruktbørs-siden og logget meg av derfra - det var alt som skulle til.

PS: Tilsvarende skjer hvis jeg logger meg mens jeg er på Forum-siden, men velger å logge meg av på Bruktbørs-siden. Da får ikke Forum-siden med seg at jeg sier takk for meg, men hilser meg hjertelig velkommen med sin melding oppe i høyre hjørne.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Dette med innlogging og cookies var litt tricky når vi har 2 ulike forum (forum og bruktbørs benytter samme motor) som benytter samme database. Jeg ser problemstillingen, og dette er en av tingene som skal endres når vi lanserer HFS3.

Topp Bunn