Loddehjelp i Stavanger/Sandnes området.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Har klar å få et brudd i den ene kabelen i min Rega RB1000 tonearm.
Bruddet er bare et par mm fra "pluggen" som festes til PU.
Jeg har tidligere loddet tilsvarende på min gamle spiller, men denne kabelen er ekstrem tynn. og jeg har ikke utstyr til det.
Noen som kjenner til noen som kan hjelpe, gjerne noen proffe.
Var i kontakt med importør i dag, og ifølge dem må den sendes til England for å skifte kabel.
Var ferie nå så jeg måtte ta kontakt i august, og må kabelen skiftes så skader det ikke å prøve å lodde den først.

-Minutten

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.632
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ta kontakt med cobra2. Er rimelig sikker på at han kan hjelpe.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
bambadoo skrev:
Ta kontakt med cobra2. Er rimelig sikker på at han kan hjelpe.
Takk for svar, det ser ut til at det skal la seg gjøre.

-Minutten

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Minutten skrev:
Jeg har tidligere loddet tilsvarende på min gamle spiller, men denne kabelen er ekstrem tynn. og jeg har ikke utstyr til det.
Var i kontakt med importør i dag, og ifølge dem må den sendes til England for å skifte kabel.
Var ferie nå så jeg måtte ta kontakt i august, og må kabelen skiftes så skader det ikke å prøve å lodde den først.

-Minutten
Hvis ikke Arne ( Cobra ) har tid skal alltids jeg også kunne klare å lodde denne bare jeg får på meg brillene og platespilleren kan bringes til meg på Sandnes.
Hvis du mot formoding skulle ønske å sende denne armen til UK ville jeg samtidig fått skiftet til Cardas armkabel mens jeg først var i gang.
Koster sikkert nesten det samme og lyder mye bedre ( hvis anlegget og pickup'en ellers er i stand til å gjengi detaljer ).

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Jens skrev:
Minutten skrev:

-Minutten

Hvis ikke Arne ( Cobra ) har tid skal alltids jeg også kunne klare å lodde denne bare jeg får på meg brillene og platespilleren kan bringes til meg på Sandnes.
Hvis du mot formoding skulle ønske å sende denne armen til UK ville jeg samtidig fått skiftet til Cardas armkabel mens jeg først var i gang.
Koster sikkert nesten det samme og lyder mye bedre ( hvis anlegget og pickup'en ellers er i stand til å gjengi detaljer ).
Takk for tilbudet Jens, men Cobra2 fikset dette. (Så når jeg kom hjem at en leding til burde loddes, så ved neste pu skifte er det vel fare for at jeg trenger litt hjelp igjen )
Har du du testet å bytte kabel på en P9? Leser at enkelte er skeptiske til å bytte armkabel på Regas armer. Siden forhandler ville sende den til Rega, så regner jeg med at de ikke ville gjort denne type service? Tror og at nye P9 blir levert med ny type armkabel.

-Minutten

Topp Bunn