Litt vel overivrig??

R

Ronny_D

Gjest
Phø ! Det er type VÆRSTING parkering ! Det skal sannelig lite til for at den parkeringen skal likne på noe annet enn en trafikkulykke, slike bøter burte være personlig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det var vel en viktig utrykking, litt strengt å gi snuten pes for slikt:

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Parkeringsvakter er jo som kjent maktsyke personer som ikke ble opptatt ved politihøyskolen. Her har vedkommende sett en mulighet for å hevn. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror nok han tenkte på den respektløse bruken av ordet snut i stedenfor det mer høvelige ordet politi.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Når politiet har problemer med parkeringsvakter, tenk da på hvor jævlige de er mot oss dødelige.
Denne bransjen trenger en kraftig nerfing.

G

Gjestemedlem

Gjest
Var det ikke noe mas om at disse paddene skulle streike nå?

Tipper der blir mange som hyler på lønnsnemd.. :D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Tror nok han tenkte på den respektløse bruken av ordet snut i stedenfor det mer høvelige ordet politi.
Så ikke den. Deff er nok motstander av politiet, derav språkbruken. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Komponenten skrev:
Så ikke den. Deff er nok motstander av politiet, derav språkbruken. ;)
Et land der fork sjelver i frykt for å fornærme politiet eller militære som sådan er ikke mye å trakte etter. Slik ydmyk underdaninghet får heller forbeholdes nevrotiske petite bourgeoisie.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Et land der fork sjelver i frykt for å fornærme politiet eller militære som sådan er ikke mye å trakte etter. Slik ydmyk underdaninghet får heller forbeholdes nevrotiske petite bourgeoisie.
Enig i det. Hvilket land tenker du på?

Tyrkia?

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Enig i det. Hvilket land tenker du på?

Tyrkia?
Ja for eksempel.

Der nede er militæret store folkehelter og det er sikkert straffbart å fornærme det militære og andre symboler på stat og tyrkiskhet. Politiet tar heller ikke med silkehansker på dem som har feile holdninger hvis disse uttykkes for sterkt. De har blitt mye bedre enn tidligere, men dette er ikke noe vi bør ta etter.

De har en utrolig sterk nasjonalisme og respekt for myndigheter og øvrigheten. Forståelig utifra de indre og ytre porblemene de har og har hatt, men det er ikke helt kompatibelt med vår ide om et åpent og folkelig demokrati.

Jeg liker den litt mer fredelig og uhøytidlige formen vi har i norge der grensen for hva som er sømmelig tiltale av en politimann går omtrent på om man kan kalle ham en hæstkuk eller ikke.

Man skal ikke hindre dem i deres arbeide, men det er godt at vi har anledning til å kritisere dem i ettertid. Vi kan vel til og med tegne bart på et kongebilde uten å havne i kasjotten. Denne deilige respekten for det respektløse er noe av det jeg liker best med Norge.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hevnen er søt. Politifolkene som fikk bot sporet opp gjerningsmannen og bøtela ham.

"Nå viser det seg at EuroPark-kontrolløren, som kjørte bil, ikke hadde med seg førerkortet sitt da han ble påtruffet av politiet.

Etter nettopp å ha blitt bøtelagt selv, viste politiet ingen nåde:

- Han fikk 500 kroner i forelegg for manglende førerkort, sier stasjonssjef Kåre Stølen ved Grønland politistasjon."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2431328.ece

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
;D ;D

Utrolig bra...

Lurer på hvor lenge denne mannen beholder jobben sin.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Komponenten skrev:
;D ;D

Utrolig bra...

Lurer på hvor lenge denne mannen beholder jobben sin.
Antageligvis til evig tid, siden Europark tjener penger på flittig og ukritisk bøtelegging.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Hevnen er søt. Politifolkene som fikk bot sporet opp gjerningsmannen og bøtela ham.

"Nå viser det seg at EuroPark-kontrolløren, som kjørte bil, ikke hadde med seg førerkortet sitt da han ble påtruffet av politiet.

- Han fikk 500 kroner i forelegg for manglende førerkort, sier stasjonssjef Kåre Stølen ved Grønland politistasjon."

Ikke at de ikke hadde hjemmel i lov eller noe sånt, men smaker ikke dette litt av privat vendetta i uniform og med statens-/yrkesrollens makt i ryggen? Oppsøke parkeringsvakten og gi ham et forelegg, bare fordi han hadde gitt dem et? Jeg synes det høres ganske umodent ut av politifolkene. Her kunne de heller fått kammerets jurist til å kjøre sak, mener nå jeg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Ikke at de ikke hadde hjemmel i lov eller noe sånt, men smaker ikke dette litt av privat vendetta i uniform og med statens-/yrkesrollens makt i ryggen? Oppsøke parkeringsvakten og gi ham et forelegg, bare fordi han hadde gitt dem et? Jeg synes det høres ganske umodent ut av politifolkene. Her kunne de heller fått kammerets jurist til å kjøre sak, mener nå jeg.
I denne saken ser jeg på dette mest som humor. Vendetta ville vært å tatt mannen med på kammerset, stoppet heisen en stund, og etterpå bøtlagt mannen for vold mot politiet, motsette seg arrest og hindre politiet i deres arbeid.

Jeg makter bare ikke å stable på beina et fnugg av sympati over parkeringsvakter som får et unødvendig forelegg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
For all del: Jeg synes av prinsipp ikke synd på parkeringsvakter.

Jeg har nettopp hatt en lengre kontrovers med CityPark. De mente jeg hadde stått 'over tre døgn' på gjesteparkeringen hos min mor, etter å ha besøkt henne fem dager på rad. De 20 timene pr. døgn bilen sto på parkeringsplassen hjemme hos meg selv var visst å 'bruke eller flytte bilen i mellomtiden'. Jeg har ikke hørt noe på en stund, så det måtte vel en prat med styrelederen i borettslaget til, før de forsto hva en gjesteparkering er..

Kr. 500,- er heller ikke et beløp som utløser galopperende empati fra denne kanten.

Det jeg reagerer på, er en litt tvilsom balanse og vurdering i forbindelse med utøvelse av profesjonsmakt fra politibetjentenes side.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Zomby_Woof skrev:
Gjestemedlem skrev:

Politifolkene kunne da ikke vite i forkant at parkeringsvakten ikke hadde sertifikatet med seg. Når de oppdaget det kunne de jo ikke akkurat la være å gi han bot heller.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Komponenten skrev:
Politifolkene kunne da ikke vite i forkant at parkeringsvakten ikke hadde sertifikatet med seg. Når de oppdaget det kunne de jo ikke akkurat la være å gi han bot heller.
Det var heller ingen ting i situasjonen som tilsa at de skulle gjennomføre en 'stopp og sjekk' på parkeringsvakten.

Hvis du krangler om trappevask med en politinabo, og han stopper deg for kontroll på grunn av dette, er det da politiarbeid? Eller er det noe annet?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Zomby_Woof skrev:
Komponenten skrev:
Det var heller ingen ting i situasjonen som tilsa at de skulle gjennomføre en 'stopp og sjekk' på parkeringsvakten.

Hvis du krangler om trappevask med en politinabo, og han stopper deg for kontroll på grunn av dette, er det da politiarbeid? Eller er det noe annet?
De oppsøkte han for å forklare situasjonen. De ville vel vite hvem han var og ba om identifikasjon. Det er da vel ikke politifolkene som betaler boten av egen lomme, tror ikke de tok det så tungt, men de må jo ha trodd at fyren var komplett idiot.

Skal man ta andre bør man i det minste selv ha alt i orden, blir litt som de som reagerer på andres skrivefeil, påpeker dette, mens de selv skriver feil.

Topp Bunn