Litt igangkjøringsproblemer på nytt hjemmekinooppsett.

tomlek

Medlem
Ble medlem
05.11.2010
Antall liker
0
Hei, alle hifientusiaster! :)

Kjører normalt stereooppsett med SA Mantra 60 koblet til en Hegel H200 og en Clearaudio platespiller til musikk,
men nå har behovet for hjemmekino kommet og da har jeg liggende en Onkyo TX-SR608 (yeah!) som jeg tenkte å bruke i lag med SA 10AV (senter) og en SA SE 200 (sub).

Har da sammenkoblet Onkyo Zone 2 Out til Hegel H200's HT inngang. Dette fungerer helt fint og jeg får lyd fra fronthøytalerene,
problemet er bare det at verken subwooferen eller senterhøytaleren ikke vil gi fra seg lyd.
Fant ikke noe info om dette i manualen, men det kan nesten virke som om når Zone 2 er aktivert,
vil det ikke bli gitt lyd ut på høytalere som er koblet direkte til på Onkyo-receiveren.

Noen som har vært borte i Onkyo-receivere og har noe input å komme med? Setter pris på all hjelp jeg kan få! Takk!

-Tom

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.036
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Har du koblet suben til surround forsterkeren? Det må du gjøre, siden du kjører signalet derfra.

AB1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2010
Antall liker
1
Zone 2 utg. er kun stereo signal. Hvis du skal bruke en surround reciever tilkoblet et stereo anlegg må du ha en reciever med pre-out. Dette har ikke 608.

tomlek

Medlem
Ble medlem
05.11.2010
Antall liker
0
Takk for svar!

Så med andre ord må jeg investere i ny surroundreceiver? Slik jeg ser det, så har 608 en subwoofer pre-out som i det minste burde kunne brukes.
Har koblet den aktive suben til denne utgangen, men får altså ingen lyd. Jaja, får se litt receivere med pre-out da. :)

Topp Bunn