Litt hjelp med en ujevn platespilller?

jokis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.09.2010
Antall liker
3
Hei.
Kjøpte meg en brukt platespiller her for litt siden. Når jeg hører på seig drone, hører jeg at den går ujevnt som f.
Har kjøpt ny reim til den og det hjalp bittelitt, men problemet er såpass ille at det går utover lyttergleden.
Spillern er manuell og når jeg slår den på , kommer det en liten slags slaglyd eller hva jeg skal si. Er den noe jeg kan gjøre med dette? Det er foresten en Rega P2 det er snakk om.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det høres ut som om det kunne være lurt å ta den med til noen som kan se på den.

jokis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.09.2010
Antall liker
3
Ja.
Jeg har lest littegranne om de strobegreiene. Er det vanskelig å sette opp , om man kan får lånt et slikt?
...bare sånn for å være sikker?

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
756
Torget vurderinger
1
Stroboskop er verdens enkleste oppsett. Og avleses visuelt. Kan ikke gå galt.

jokis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.09.2010
Antall liker
3
...er det dyrt? Finnes det noen som låner ut slikt tro, til skikkelig hyggelige karer?!

...når jeg ser på spillern mens den går,ser jeg at drivreima klatrer litt opp og ned på det hjulet dom skiva ligger på.
-Regner nesten med at det er det som er feil. Hva kan jeg gjøre med det?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.346
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8

jokis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.09.2010
Antall liker
3
...ser den, saken er bare jeg skal ikke kjøpe meg ihjæl.
Jeg skal bare ha en platespiller som spiller jevnt. Det har alle drittplatesillerne mine gjort. Den reima jeg har satt på er ny.
Den gamle klatrer ikke på subplattern. Rart?

...den gamle reima er 1.7mm, den nye er 1.9mm. Er den nye for tykk tro?

J

J.J

Gjest
Du skal ikke se bort ifra at motoren synger på siste vers.... om du finner noen som har peil (jeg har det ikke) så mener jeg at det sitter en eller annen kondis der... noen som kan bekrefte at det er det ?? ... som kan være gåen ... men jeg tipper på motoren... for sånn låt min og . jeg byttet og den ble som ny ;D

jokis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.09.2010
Antall liker
3
....synes bare det er rart at den reima klatrer. Men etter at jeg kikka inni der, så begynte motoren å age et hælvetes liv,så nå har jeg levert den inn for motoroppradering. Ble ikke så billig alikevel dette :D

Topp Bunn