Linn Unidisc SC, Audio Research CD-3, GamuT cd1 Mk2, eller Meridian G08 ?

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Antall liker
0
Enkelt og greit, hvilken ville dere si er det beste kjøpet nå, hvis det er mulig å sette dem opp mot hverandre?

nacka

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.11.2007
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Hei,
har ikke testet noen av disse men lest en del tester, blant annet i Stereophile.
Tror nok at de to første skiller seg ut, men en knapp på den første som alltid har fått knalltester over alt .
AR3 har rør og da har du litt styr med det i tillegg.
Nacka

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Antall liker
44
AR 3 har ikke rør.
Ref 7 og 8 fra AR har rør.

mag

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
mag skrev:
AR 3 har ikke rør.
Ref 7 og 8 fra AR har rør.

mag
Og det med "styr" med rør, er KRAFTIG overdrevet, i hvertfall på CD-spillere og forforsterkere.
Mvh

nacka

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.11.2007
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Beklager feilinformasjon her.
Nacka

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
En Linn Unidisc SC kan jo spille så utrolig mye rart av sløvplater! Det er jo en fordel da. Den spiller jo og av dvd film vøttø...
CD + SACD + DVD, ikke dårlig det. Det er en forforsterker og.
Schulte (upgrade Company, USA) har også en generell mod for den som bringer den lydmessig opp på nivå med de andre alternativene nevnt, muligens over dem og. Unidisc SC er ett snart 5 år gammelt produkt forresten. CD 3 like gammel. De andre er betraktelig nyere av dato... om dette er en avgjørende faktor.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.225
Torget vurderinger
9
Imperial skrev:
En Linn Unidisc SC kan jo spille så utrolig mye rart av sløvplater! Det er jo en fordel da. Den spiller jo og av dvd film vøttø...
CD + SACD + DVD, ikke dårlig det. Det er en forforsterker og.
Schulte (upgrade Company, USA) har også en generell mod for den som bringer den lydmessig opp på nivå med de andre alternativene nevnt, muligens over dem og. Unidisc SC er ett snart 5 år gammelt produkt forresten. CD 3 like gammel. De andre er betraktelig nyere av dato... om dette er en avgjørende faktor.
Var ikke helt rette alle dine opplysninger her, så jeg skal prøve å skaffe rett info ;D
Audio Research CD MkII ble vel erstattet her i Norge i år med CD5? Så en ARC CD3 MkII kan være så godt som ny. Er det en CD3, ikke en MkII, så er den fra 2003 og eldre!
GamuT CD1 MkII har jeg sett tester fra tidlig 2004, så denn er like gammel! Det samme gjelder G08. Den kan være fra 2003/2004 visst den ikke er en modell 2 o.s.v!
En må også være obs på at GamuT og Merdian G08 kostet bare ca. halvparten så mye som ARC CD3 og er nok i en annen klasse!
Linn unidisc er jo en "multispiller" med bl.a DVD, så disse spillerene er generelt ikke veldig bra på CD kontra rene CD-spillere, så er CD primær medium så er jo dette også relevant!

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
JK skrev:
[Linn unidisc er jo en "multispiller" med bl.a DVD, så disse spillerene er generelt ikke veldig bra på CD kontra rene CD-spillere, så er CD primær medium så er jo dette også relevant!
Bare litt nyskjerrig her, hva er det som gjør at "multispillere" generellt ikke er veldig bra på CD kontra rene CD-spillere?
Tenker du da på pris/ytelse ut fra at man også betaler for andre funksjoner som avspilling av SACD/DVD, hirez DAC, pre/prosessor osv?
(Oppriktig ment spørsmål: Har selv ikke erfaring til å kunne sammenligne disse overnevnte komponentene.)

Omtale om en av de tidlige utgavene av trådens multispiller: (http://www.stereophile.com/hirezplayers/605linn/)
Tackling the "simplest" format first, the Linn Unidisk SC did a brilliant job with most of the old-fashioned music CDs I tried. Celibidache's live recording of Bruckner's Symphony 9, from 1995 (EMI 5 56699 2), was nothing short of mesmerizing through the Linn. The phrasing of every line was infused with feeling—appropriately—and the Unidisk had a natural, organic sense of flow: In that respect alone, the Unidisk SC actually made PCM digital sound more like DSD. It allowed Celibidache's occasionally broad tempos to work with the flow of each line, rather than seeming to fight it. The Linn even bested the very fine Naim CD5x (reviewed in the November 2004 Stereophile), which sounds substantial, colorful, and dramatic, with all the typical Naim rhythmic momentum—but compared to the Linn, the Naim sounded too solid and inflexible. By contrast, through the Unidisk, each line didn't just hang in the air, attractive and static—it moved. Phrased another way: As good as the Naim is, this bog-standard "Red Book" disc was noticeably more involving on the Linn Unidisk.

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.218
Torget vurderinger
6
Terka skrev:
JK skrev:
[Linn unidisc er jo en "multispiller" med bl.a DVD, så disse spillerene er generelt ikke veldig bra på CD kontra rene CD-spillere, så er CD primær medium så er jo dette også relevant!
Bare litt nyskjerrig her, hva er det som gjør at "multispillere" generellt ikke er veldig bra på CD kontra rene CD-spillere?
Tenker du da på pris/ytelse ut fra at man også betaler for andre funksjoner som avspilling av SACD/DVD, hirez DAC, pre/prosessor osv?
(Oppriktig ment spørsmål: Har selv ikke erfaring til å kunne sammenligne disse overnevnte komponentene.)
Dette er det vel ingen av oss som kan si noe 100% sikkert om. Det JK refererer til er ARC sitt syn på saken og de produserer rene CD-spillere utifra det at de mener at det gir best lyd.
Det utsagnet som jeg imidlertid tør stille meg bak er at rene CD-spillere gir best lyd i forhold til pris. På CD-plater da selvsagt.... ;)

Jeg stod overfor samme valget nå nylig. Men som dere ser av underteksten min så valgte jeg en helt annen CD-spiller. Nettopp fordi den er av nyere dato konstruksjonsmessig. Og fordi den har rør...! 8)

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Antall liker
0
Er vel ikke helt korrekt at multispillere IKKE kan spille like bra på ren cd som dedikerte cd spillere. Mange high end spillere, som bl.a Classe og Lexicon, har veldig gode multispillere, og kan spille fletta av mange cd spillere. Ellers ble det jo liv i denne tråden plutselig. Nå har jeg fått hørt på Meridian og AR Cd5, og som var formidable spillere. AR var et annent nivå enn Meridian, men så er den langt dyrere. Vedkommende som eide AR anbefalte derimot Linnspilleren, da han etter å ha testet den selv, mente den var på samme nivå som hans Audio R, og det sier jo litt..han sa bare den var " vanvittig naturlig, og med en lyd som de fleste ikke går tilbake fra". Han sa at cd delen alene var lett verdt 42 000,-. Så meg anbefalte ham enten en cd5 AR eller Linn.
(Linn er også oppgraderbar)

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.218
Torget vurderinger
6
Macci skrev:
Er vel ikke helt korrekt at multispillere IKKE kan spille like bra på ren cd som dedikerte cd spillere. Mange high end spillere, som bl.a Classe og Lexicon, har veldig gode multispillere, og kan spille fletta av mange cd spillere. Ellers ble det jo liv i denne tråden plutselig. Nå har jeg fått hørt på Meridian og AR Cd5, og som var formidable spillere. AR var et annent nivå enn Meridian, men så er den langt dyrere. Vedkommende som eide AR anbefalte derimot Linnspilleren, da han etter å ha testet den selv, mente den var på samme nivå som hans Audio R, og det sier jo litt..han sa bare den var " vanvittig naturlig, og med en lyd som de fleste ikke går tilbake fra". Han sa at cd delen alene var lett verdt 42 000,-. Så meg anbefalte ham enten en cd5 AR eller Linn.
(Linn er også oppgraderbar)
Det har jeg jo heller ikke skrevet! Les mitt innlegg en gang til, der står det:
Det utsagnet som jeg imidlertid tør stille meg bak er at rene CD-spillere gir best lyd i forhold til pris. På CD-plater da selvsagt.... ;)
Det betyr at i samme prisklasse så er det større sjanse for at en ren CD-spiller drar det lengste strået ved ren CD-avspilling.
Ta f.eks min Audio Aero Capitole Classic. Den sies og gi (omtrent) samme lyd på CD som den dobbelt så dyre Audio Aero Prestige som i tillegg spiller SACD.

En annen ting er at ARC er ganske så høyt priset i Norden i forhold til USA. Det må man også ta hensyn til. Noe jeg også gjorde ved valg av spiller. Jeg var nemlig på nippet til å bestille ARC CD-5.
Et eksempel her fra forsterkere for å belyse dette: En ARC Reference 110 koster $ 9900 i USA og kr 108 tusen i Norge. To stk McIntosh 275 koster $ 9000 i USA og kr 60 tusen i Norge. Det sier litt....

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Litt OT i tråden, og en liten "tilståelse": Har en Linn Unidisk SC på vei i posten Denne skal prøves ut som dac/DVD/pre (stereo)/prosessor for å teste hvor bra den låter i disse "funksjonene". Som CD'avspiller vil den nesten ikke bli brukt da vi har musikken lagret på HDD. Dog er det fint å kunne spille av CD'er besøkende har med.

Hvor bra DAC er det i Linn Unidisk SC kontra de andre spillerene f.eks eller andre eksterne DAC'er. Har selv Benchmark DAC 1 som mitt beste sammenligningsgrunnlag.

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Antall liker
0
Jaja,var ikke meningen å stille deg i tvil Finn M, er bare ikke 100% enig. Jeg tror, etter å ha lest masse tester om alle disse spillerne, inkl mange flere, at multispillere på kun cd avspilling, spiller like bra som en hvilken som helst dedikert spiller, i like prisklasser da. Stereophile skriver jo bla. at Linn er en av de beste cd spillere han noensinne har hørt. Som ren dac har jeg lest den står seg opp mot 20 000 kroners dacer, og vil påstå dac`en antagelig er bedre enn Benchmarken. Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt. Ellers tror jeg nok at spillere som i utgangspunkt koster 40 000 og oppover, er på et lydnivå som sikkert er temmelig umulig å ikke bli forført av på en eller annen måte, det er high end uansett.

J

Janpe

Gjest
Macci skrev:
Jaja,var ikke meningen å stille deg i tvil Finn M, er bare ikke 100% enig. Jeg tror, etter å ha lest masse tester om alle disse spillerne, inkl mange flere, at multispillere på kun cd avspilling, spiller like bra som en hvilken som helst dedikert spiller, i like prisklasser da. Stereophile skriver jo bla. at Linn er en av de beste cd spillere han noensinne har hørt. Som ren dac har jeg lest den står seg opp mot 20 000 kroners dacer, og vil påstå dac`en antagelig er bedre enn Benchmarken. Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt. Ellers tror jeg nok at spillere som i utgangspunkt koster 40 000 og oppover, er på et lydnivå som sikkert er temmelig umulig å ikke bli forført av på en eller annen måte, det er high end uansett.
Det er dessverre ikke så enkelt som at "noe er High End uansett". Alt innen hifi har med matching å gjøre og i enkelte systemer kan en multispiller til Kr. 10.000,- fungere bedre enn en "dedikert" CD spiller til Kr. 50.000,-.

Mvh
JP

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Macci skrev:
Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt.
Skal prøve å få gjordt det, men som sagt er erfaringsgrunnlaget mitt rundt cd spillere som denne er noe begrenset. Tror nok også at anleggene deres ellers har generellt høyere "hifi-kvaliteter" en det jeg har i stuen, dette vil jo også påvirke oppfattelsen av spilleren.

Utgangspunktet mitt var å få minimert antall komponenter i stuen da de var begynt å bli "visuellt støyende". Målet er at den skal erstatte DVD spiller, hjemmekinoreceiver (brukt som prosessor), DAC og stereoforforsterker. Klarer den det så er den et kupp for min del. Har ellers også en Logitech Transporter i anlegg nr 2 som jeg kan sammenligne med som DAC.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Tja, du får gjerne hva du betaler for. Det er dog ikke absolutt. Derfor vil det alltid være interessant å sjekke ut komponenter i forskjellige prisklasser mot hverandre. Som regel er det jo ingen konkurranse. Du trenger bare spille en tone. Men av og til......

Fordelen med f.eks Linn Unidsic SC (som jeg har ;D) er at du slipper masse dyr, og nødvendig, kabling mellom spiller, dac og pre. Dessuten vil drevet og laseren etc være det samme for alle formater. Så har du bare en strømforsyning og en boks å betale for. Det er jo også en fordel hyllemessig i heimen.

Matching er selvfølgelig også viktig. Det hjelper ikke å ha en spiller med stor dynamikk og oppløsning om dette blir strupa i kabler som ikke passer eller en utgang som ikke klarer å levere dette videre til et par høyttalere som kan være ganske tunge å drive.

Det finnes nok betydelig bedre spillere enn Unidiscen. En jeg har hørt er en EMM Lab spiller til 100K. Det finnes nok sikkert også spillere som er i samme klasse i prisnivået 30-50K, men da sjelden med multifunksjon og pre i tillegg. Eller tar jeg feil? Det fins mer der ute jeg ikke hørt enn det jeg har hørt.

Mvh
Geir

Vedlegg

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Antall liker
0
JP skrev:
Macci skrev:
Det er dessverre ikke så enkelt som at "noe er High End uansett". Alt innen hifi har med matching å gjøre og i enkelte systemer kan en multispiller til Kr. 10.000,- fungere bedre enn en "dedikert" CD spiller til Kr. 50.000,-.

Mvh
JP
Helt enig, matching er klart veldig viktig

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.225
Torget vurderinger
9
Jeg har ikke hørt Unidisc og kan jo ikke være kategorisk, men en må da være ganske blåøyd visst en tror at en spiller, og generelt multispillerere spiller CD like bra som en likt priset ren CD spiller. En multispiller som f.eks Unidisk skal ha 4 separate system som koster penger og plass. Når det er sagt så har jeg vel aldri heller lest tester som påstår dette. Men alt koker jo ned til hva en trenger og hvor mye penger en vil bruke! Jeg prøvde bare å gi min mening og råd til trådstarter da jeg har hatt en del "high End" spillere og følger med på hva som er på markedet rundt om!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Han spurte vel om pris/ytelse? Det vil vel også si det beste kjøpet i forhold til pris!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ville ha valgt Linn Unidisc Sc!

Dette pga. at mange Hi Fi blader skryter denne opp i skyene!

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Litt mer OT fra min side (Ikke knyttet til vurdering som CD spiller):

Da er Linn Unidisk SC koblet opp i stueanlegget.. får ikke testet stort i kveld pga 2 små og småsyk kone som vil ha lavt lydnivå.. SC kjøres som DAC/pre/prosessor rett i effektrinn, musikk via squeezebox digitalt til SC'en. Lyd fra HD PWR (sat) også koblet digitalt til SC'en. Kvalitet på DVD avspilling via HDMI er ikke testet.

Første kommentar fra fruen var at spilleren så ut som en billigboks( ::)), men at lyden var klar/ren.
Jeg synes at SC'en låter absolutt bra som DAC/pre. Første inntrykk er at den som DAC/pre sammen med eksisterende effektrinn/høyttalere låter noe rundere/snillere (mer "organisk"?) en Benchmark DAC1/Densen B200 forforsterkeren, samtidig så gir den et veldig klart og tydelig lydbilde og god klang i instrumenter og stemmer. (Ikke flink til å beskrive oppfatning av lyd.. er bedre til å lytte til musikken..) Foreløpig har jeg fått lyttet for lite/og lavt volum til å kunne gi noen ytterligere vurderinger. Det kan godt hende at intrykket av "rundere/snillere" endrer seg når jeg får lyttet på litt "bedre" volum da anlegget generellt har en tendens til å låte litt snillt på lavt volum.

Foreløbige intrykk er absolutte positive. (Bortsett fra at den iflg fruen ser "billig" ut. ;D ) Den blir nok stående i anlegget og vil da erstatte DVD-spiller, hjemmekinoreceiver, stereo-forforsterker (og sansynligvis DAC'en.)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
4
Litt OT men jeg synes ikke Linn Unidisc ser billig ut, jeg vil si den har et eksklusivt utseende, ikke så harry som mye annen hifi.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
34.302
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Hmmm, er forsåvidt litt tilhenger av Meridian, og har hatt et par spillere, sist en 588, nydelig spiller.
Etter en demo, var jeg selv på jakt etter en G.08, men etter en bokstavelig talt rystende session med
en CD3 Mk II, endte det med en ARC.
Har ikke sett meg tilbake siden, men oppgradert til ARC CD5.

Etter min fattige, og subjektive, mening, har ikke G.08 mye å stille opp med her. En 808.2 derimot, kunne
muligens vært interessant å sammenligne med. ;)

Vennlig hilsen

Morten

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.225
Torget vurderinger
9
Lagga skrev:
Hmmm, er forsåvidt litt tilhenger av Meridian, og har hatt et par spillere, sist en 588, nydelig spiller.
Etter en demo, var jeg selv på jakt etter en G.08, men etter en bokstavelig talt rystende session med
en CD3 Mk II, endte det med en ARC.
Har ikke sett meg tilbake siden, men oppgradert til ARC CD5.

Etter min fattige, og subjektive, mening, har ikke G.08 mye å stille opp med her. En 808.2 derimot, kunne
muligens vært interessant å sammenligne med. ;)

Vennlig hilsen

Morten
Må si meg enig her. Har hatt bl.a Elcomp. EMC-1 up og AA Capitole men ingen var i nærheten av ARC. Den eneste som kom opp i samme klasse var muligens Audiomeca riggen jeg hadde. Den var rystende god!

Ellers så vil jeg si at jeg liker designet på Unidiscen. Den har enkle fine linjer og ser moderne ut!

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
JP skrev:
Macci skrev:

Mvh
JP
Defintivt enig ;) Min gode gamle Denon DCD 2560 som kosta 4 K ny, og som jeg ga 35 spenn for i en bruktsjappe + ca. 1200 spenn for service spiller rævva av min Sony 5000 ES Blu Ray spiller til ca.16 K som cdspiller vel & merke, så det så, men Sonyen gjør en kanonjobb som DVD / Blu Ray spiller bare så det er sagt, ikke minst mht den innebygde signaloppskaleringsfunksjonen ;D ;D

Mvh DoMentor :)

PS men ellers tror jeg at jeg ville gått for Linn spilleren, hvis jeg skulle vurdert ny multispiller, og hvis jeg hadde hatt spenn til det nu ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Oh... JP! Visste ikke at du kunne skrive Indra på originalspråket!!! Fett! ;D

---
Uansett, Jeg tror at man må sette seg ned i godstolen, bestemme seg for hva en har tenkt å spille "av" og kjøpe en spiller som kan dette.
Ja og ...øh jeg laga visst litt krøll med hvor gammelt diverse ting var... :-[ uuups...

Geir-h

Fersking
Ble medlem
16.10.2009
Antall liker
0
Har testet alle disse spillerne. Linn og AR er i en klasse for seg selv her. Linn Unidisc har en utrolig analog og detaljert lyd, særdeles MUSIKALSK er ordet, fullt ut verdt 41000,- som ren cd spiller. Har faktisk ikke hørt mange i disse prisklassene som er i nærheten Linn.

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.855
Det tyske bladet Stereoplay har testet Unidisk SC og Majik cd mot hverandre.

På cd fikk Majik Cd 62 poeng, mens Unidisk SC fikk 55.
Men på SACD fikk Unidisk SC 67 poeng.

Skulle jeg kun spilt cd ville jeg valgt Majik Cd til ca 24500,- istedenfor Unidisk Sc til 41000,-

Andre spillere som er testet:

Meridian - De har ikke testet G.08 men G.06.2 - 61 poeng, og 808.2 - 64 poeng.

En annen spiller jeg ville vurdert her er Naim CD5 XS med Flatcap XS strømforsyning - I Stereoplay 63 poeng.
Pris ca 29000,-

Geir-h

Fersking
Ble medlem
16.10.2009
Antall liker
0
For all del, tester er greit nok det, men en kan også lese seg syk på det! Gjennom en test, kan en selvfølgelig få en indikasjon på om en forsterker eller cdspiller ibor de egenskapene en er på jakt etter, det være mikrodetaljer, bass, holografi eller hva som helst. Men det er ikke sikkert de egenskapene som beskrives i en test, lar seg overføre til din stue, med ens egne komponenter med eventuelt like gode resultater, det kan også oppleves motsatt . Ergo bør man enten få låne det utvalgte medium, og ab teste mot minimun 1 annet produkt, eller rett og slett bare ta en sjanse å kjøpe. I disse prisklassene er lyden så bra uansett, men da tatt i betrakning at annet utstyr en har er i samme klasse, og at de helst parrer seg godt sammen:)

Har som sagt hørt alle de spillerne i min egen stue, til det rommet som er, og med like komponenter og forutsetninger for alle. Alle disse spillerne som trådstarter spør om er ekstremt gode spillere, men jeg fremhevet 2, som virkelig skiller seg ut. Linn er klart den mest musikalske, og det var enighet i alles ører da jeg og noen andre hifiører lyttet på den. Audio R er også formidabel, og på noen nivåer bedre/annerledes enn Linn, og vice versa. Linn spiller enkelt og greit musikk med stor M, og det gjør den f... så bra:)

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Hei!
Jeg har nylig kjøpt Meridian G08.2 som passer veldig fint til mitt oppsett. Jeg har ikke hørt mye av dyrere spillere riktignok, men jeg savner ingen ting slik jeg oppfatter det og tror ikke jeg kommer til å se etter ny cd-spiller på lenge (tror eg)!

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor mye av innholdet i en multispiller er helt spesifikk for avspilling av Redbook CDer (eller SACD etc.) og hva utgjør dette for pris og lydkvalitet? Drivverk, DACbrikker, det meste elektronikk, kabinett, etc. etc. det meste som lages i dag er jo felles komponenter for ymse formater, også dem man finner i rene CD-spillere...

Så er en merkelig oppfatning at spillere som også kan lese andre formater skulle gi dårligere verdi som CDspiller enn rene gammeldagse singelformatspillere.

Den aller største og mest diskvalifiserende mangelen på mange av disse spillerne er dog fraværet av digital inngang, slik at de ikke kan benyttes med annet enn den innebygde diskettstasjonen.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Gjestemedlem skrev:
Den aller største og mest diskvalifiserende mangelen på mange av disse spillerne er dog fraværet av digital inngang, slik at de ikke kan benyttes med annet enn den innebygde diskettstasjonen.
Hos oss skal Unidisk'en først og fremst brukes som DAC for HDD-basert musikkavspilling og "enkel" AV-prosessor i musikkanlegget. Den testes også ut som forforsterker i stereo. CD'avspilling er bare et pluss når gjeter eventuellt har med seg siden vi ikke benytter det selv. Fire digitale lydinnganger, 2 analoge lydinganger og HDMI bildeutgang er gjør at jeg vurderer den som svært bra til prisen.

Topp Bunn