Og det med "styr" med rør, er KRAFTIG overdrevet, i hvertfall på CD-spillere og forforsterkere.mag skrev:AR 3 har ikke rør.
Ref 7 og 8 fra AR har rør.
mag
Var ikke helt rette alle dine opplysninger her, så jeg skal prøve å skaffe rett info ;DImperial skrev:En Linn Unidisc SC kan jo spille så utrolig mye rart av sløvplater! Det er jo en fordel da. Den spiller jo og av dvd film vøttø...
CD + SACD + DVD, ikke dårlig det. Det er en forforsterker og.
Schulte (upgrade Company, USA) har også en generell mod for den som bringer den lydmessig opp på nivå med de andre alternativene nevnt, muligens over dem og. Unidisc SC er ett snart 5 år gammelt produkt forresten. CD 3 like gammel. De andre er betraktelig nyere av dato... om dette er en avgjørende faktor.
Bare litt nyskjerrig her, hva er det som gjør at "multispillere" generellt ikke er veldig bra på CD kontra rene CD-spillere?JK skrev:[Linn unidisc er jo en "multispiller" med bl.a DVD, så disse spillerene er generelt ikke veldig bra på CD kontra rene CD-spillere, så er CD primær medium så er jo dette også relevant!
Dette er det vel ingen av oss som kan si noe 100% sikkert om. Det JK refererer til er ARC sitt syn på saken og de produserer rene CD-spillere utifra det at de mener at det gir best lyd.Terka skrev:Bare litt nyskjerrig her, hva er det som gjør at "multispillere" generellt ikke er veldig bra på CD kontra rene CD-spillere?JK skrev:[Linn unidisc er jo en "multispiller" med bl.a DVD, så disse spillerene er generelt ikke veldig bra på CD kontra rene CD-spillere, så er CD primær medium så er jo dette også relevant!
Tenker du da på pris/ytelse ut fra at man også betaler for andre funksjoner som avspilling av SACD/DVD, hirez DAC, pre/prosessor osv?
(Oppriktig ment spørsmål: Har selv ikke erfaring til å kunne sammenligne disse overnevnte komponentene.)
Det har jeg jo heller ikke skrevet! Les mitt innlegg en gang til, der står det:Macci skrev:Er vel ikke helt korrekt at multispillere IKKE kan spille like bra på ren cd som dedikerte cd spillere. Mange high end spillere, som bl.a Classe og Lexicon, har veldig gode multispillere, og kan spille fletta av mange cd spillere. Ellers ble det jo liv i denne tråden plutselig. Nå har jeg fått hørt på Meridian og AR Cd5, og som var formidable spillere. AR var et annent nivå enn Meridian, men så er den langt dyrere. Vedkommende som eide AR anbefalte derimot Linnspilleren, da han etter å ha testet den selv, mente den var på samme nivå som hans Audio R, og det sier jo litt..han sa bare den var " vanvittig naturlig, og med en lyd som de fleste ikke går tilbake fra". Han sa at cd delen alene var lett verdt 42 000,-. Så meg anbefalte ham enten en cd5 AR eller Linn.
(Linn er også oppgraderbar)
Det er dessverre ikke så enkelt som at "noe er High End uansett". Alt innen hifi har med matching å gjøre og i enkelte systemer kan en multispiller til Kr. 10.000,- fungere bedre enn en "dedikert" CD spiller til Kr. 50.000,-.Macci skrev:Jaja,var ikke meningen å stille deg i tvil Finn M, er bare ikke 100% enig. Jeg tror, etter å ha lest masse tester om alle disse spillerne, inkl mange flere, at multispillere på kun cd avspilling, spiller like bra som en hvilken som helst dedikert spiller, i like prisklasser da. Stereophile skriver jo bla. at Linn er en av de beste cd spillere han noensinne har hørt. Som ren dac har jeg lest den står seg opp mot 20 000 kroners dacer, og vil påstå dac`en antagelig er bedre enn Benchmarken. Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt. Ellers tror jeg nok at spillere som i utgangspunkt koster 40 000 og oppover, er på et lydnivå som sikkert er temmelig umulig å ikke bli forført av på en eller annen måte, det er high end uansett.
Skal prøve å få gjordt det, men som sagt er erfaringsgrunnlaget mitt rundt cd spillere som denne er noe begrenset. Tror nok også at anleggene deres ellers har generellt høyere "hifi-kvaliteter" en det jeg har i stuen, dette vil jo også påvirke oppfattelsen av spilleren.Macci skrev:Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt.
Helt enig, matching er klart veldig viktigJP skrev:Det er dessverre ikke så enkelt som at "noe er High End uansett". Alt innen hifi har med matching å gjøre og i enkelte systemer kan en multispiller til Kr. 10.000,- fungere bedre enn en "dedikert" CD spiller til Kr. 50.000,-.Macci skrev:Jaja,var ikke meningen å stille deg i tvil Finn M, er bare ikke 100% enig. Jeg tror, etter å ha lest masse tester om alle disse spillerne, inkl mange flere, at multispillere på kun cd avspilling, spiller like bra som en hvilken som helst dedikert spiller, i like prisklasser da. Stereophile skriver jo bla. at Linn er en av de beste cd spillere han noensinne har hørt. Som ren dac har jeg lest den står seg opp mot 20 000 kroners dacer, og vil påstå dac`en antagelig er bedre enn Benchmarken. Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt. Ellers tror jeg nok at spillere som i utgangspunkt koster 40 000 og oppover, er på et lydnivå som sikkert er temmelig umulig å ikke bli forført av på en eller annen måte, det er high end uansett.
Mvh
JP
Må si meg enig her. Har hatt bl.a Elcomp. EMC-1 up og AA Capitole men ingen var i nærheten av ARC. Den eneste som kom opp i samme klasse var muligens Audiomeca riggen jeg hadde. Den var rystende god!Lagga skrev:Hmmm, er forsåvidt litt tilhenger av Meridian, og har hatt et par spillere, sist en 588, nydelig spiller.
Etter en demo, var jeg selv på jakt etter en G.08, men etter en bokstavelig talt rystende session med
en CD3 Mk II, endte det med en ARC.
Har ikke sett meg tilbake siden, men oppgradert til ARC CD5.
Etter min fattige, og subjektive, mening, har ikke G.08 mye å stille opp med her. En 808.2 derimot, kunne
muligens vært interessant å sammenligne med.
Vennlig hilsen
Morten
Defintivt enigJP skrev:Det er dessverre ikke så enkelt som at "noe er High End uansett". Alt innen hifi har med matching å gjøre og i enkelte systemer kan en multispiller til Kr. 10.000,- fungere bedre enn en "dedikert" CD spiller til Kr. 50.000,-.Macci skrev:Jaja,var ikke meningen å stille deg i tvil Finn M, er bare ikke 100% enig. Jeg tror, etter å ha lest masse tester om alle disse spillerne, inkl mange flere, at multispillere på kun cd avspilling, spiller like bra som en hvilken som helst dedikert spiller, i like prisklasser da. Stereophile skriver jo bla. at Linn er en av de beste cd spillere han noensinne har hørt. Som ren dac har jeg lest den står seg opp mot 20 000 kroners dacer, og vil påstå dac`en antagelig er bedre enn Benchmarken. Men Terka, send gjerne en tilbakemld på hva du synes generelt om Linn`en når du har hørt på den litt. Ellers tror jeg nok at spillere som i utgangspunkt koster 40 000 og oppover, er på et lydnivå som sikkert er temmelig umulig å ikke bli forført av på en eller annen måte, det er high end uansett.
Mvh
JP
Hos oss skal Unidisk'en først og fremst brukes som DAC for HDD-basert musikkavspilling og "enkel" AV-prosessor i musikkanlegget. Den testes også ut som forforsterker i stereo. CD'avspilling er bare et pluss når gjeter eventuellt har med seg siden vi ikke benytter det selv. Fire digitale lydinnganger, 2 analoge lydinganger og HDMI bildeutgang er gjør at jeg vurderer den som svært bra til prisen.Gjestemedlem skrev:Den aller største og mest diskvalifiserende mangelen på mange av disse spillerne er dog fraværet av digital inngang, slik at de ikke kan benyttes med annet enn den innebygde diskettstasjonen.