Linn Linto, en bra riaa?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Er den? Noen som har hørt den?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har hørt den. Mange ganger, og i mange systemer. Den er veldig bra i det rette systemet. Var det det du lurte på?

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er den? Noen som har hørt den?
I forhold til din Dali Riaa er den nok hakket hvassere ja (jeg har eid begge).
Klangmessig synes jeg ikke de er så ulike (noe jeg synes er bra).
Men at Linn'en hører hjemme i Stereophile klasse A er jeg dog litt mer skeptisk til ettersom det nok finnes mange riaa-trinn der ute som er en god del bedre enn Linn'en igjen.
Linn'en er dog ok og lett å like og den har heller ikke noen store utpregede unoter.
Aner dog ikke hvordan den står seg mot f.ks. ASR mini basic (eller hva den nå heter).

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jeg har hørt den. Mange ganger, og i mange systemer. Den er veldig bra i det rette systemet. Var det det du lurte på?

Mvh Vidar P
Det var det jeg lurte på. Nå lurer jeg litt på hva som kan være det rette systemet...

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
I forhold til din Dali Riaa er den nok hakket hvassere ja (jeg har eid begge).
Klangmessig synes jeg ikke de er så ulike (noe jeg synes er bra).
Men at Linn'en hører hjemme i Stereophile klasse A er jeg dog litt mer skeptisk til ettersom det nok finnes mange riaa-trinn der ute som er en god del bedre enn Linn'en igjen.
Linn'en er dog ok og lett å like og den har heller ikke noen store utpregede unoter.
Aner dog ikke hvordan den står seg mot f.ks. ASR mini basic (eller hva den nå heter).
Skjønner. Liker godt Dali-lyden. Skulle ønske meg noe mer oppløsning. Linn tar seg jo godt betalt for kvalitet. ASR mini er en interessant tanke.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Med fare for å gjenta meg selv her,ettersom jeg har foreslått det samme i noen andre riaa-tråder....Prøv en Graham Slee Era Gold, toriamos. Den er helt fantastisk til prisen, og du kommer definitivt ikke til å savne oppløsning!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Med fare for å gjenta meg selv her,ettersom jeg har foreslått det samme i noen andre riaa-tråder....Prøv en Graham Slee Era Gold, toriamos. Den er helt fantastisk til prisen, og du kommer definitivt ikke til å savne oppløsning!
Ser ut som den kun tar MM og high output MC

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det stemmer nok, ja...men så lokker den også ektremt mye vellyd ut av disse. :)

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Fins det MM PU'er som kommer i nærheten av middels MC PU'er da? ::) ;D

Mvh

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Kan jo bruke step-up. Det blir jo et ekstra ledd i kjeden,mer kabler og kontakter,men det har fungert godt hos meg i snart et år. Hadde Gram Amp II SE og step-up.
Kjøpte Primare R20,men det ble et steg tilbake følte jeg. Så den solgte jeg med en gang.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Kjøpte Primare R20,men det ble et steg tilbake følte jeg. Så den solgte jeg med en gang.
Samme. Solgte den faktisk samme dag som jeg fikk den i hus. Hyggelig at den nye eieren er veldig fornøyd. Må være et synergiproblem.

Tror jeg avstår fra stepup-retningen. Fler kabler og kontaktpunkter og høyere totalpris.
Tenker jeg lener meg litt tilbake og børster støvet av sparegrisen. Har lyst på en E.A.R
834P

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.030
Kaster meg på her.
Har hørt Linto i "ikke Linn systemer" hvor lyden har vært OK, men ikke eksepsionell, men også i rene Linn systemer med LP-12, hvor den virkelig er en match made in heaven. Finner du en bør du absolutt prøvehøre den.
Fotnote: Jeg har også eid den før omtalte Primare R20, og vet at den funker mye bedre med MM enn MC pick-upper.
Nå har jeg fått et godt kjøp på en Clearaudio Basic symmetry, og må bare erkjenne at jeg aldrig før har vært så fornøyd med mitt oppsett. Det er ertt og slett en annen division :D

B

bamsemann

Gjest
Jeg bruker en creek obh 18 riia... hvor mye er det å hente på en graham slee era gold som du sier er veldig bra impulse..

Etter å ha tatt opp vinyl etter en ca 15års pause er jeg overrasket over hvor utrolig deilig det er å spille vinyl igjen, og dette vil jeg prøve å dra videre..

Jeg bruker forøvrig en grado prestige gold pick up, er dynavector 10x5 mye bedre, eller er det bedre å innvestere i en bedre grado, jeg liker grado lyden veldig godt....

bamsemann.. :)

Topp Bunn