Linjevelger?

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Jeg holder på med en volume buffer og trenger en linjevelger for 3 inputs.

Er det en slik on-on-on bryter jeg vil ha da? Noen forslag til en god en?

Ser digikey har en del, men jeg har ikke peiling på hvilket specs jeg skal se etter.

Goldpoint har noen lekre noen, men dette er uberbudsjett for gøy :)

totalprisen blir kanskje 5-600,- + veggvorta.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Skal du kjøpe ferdig eller bygge selv?
Vet det var noen annerkjente DIY løsninger ute der husker ikke men mener det har vært oppe her før.
Om du vil bygge fra bunn kan du om du f.eks bruke Omron releer (brukt av Twisted Pear. bla)
Etter mye forsking fant jeg ut at Omron G6A (elfa: 37-071-22 ) til 54kr skulle duge til mitt nye forsterkerformål,
Dette releet er noe større enn sin søster (G6K) (men har samme spec) og brukes ofte i dyre Hi-end produkter men siden jeg ønsker å hardwire signalkabelen rett på releet lønner det seg med noe større avstand mellom bena.
Jeg skal kjøre en simpel strømforsyning til releene og en enkel bryter som svitcher mellon inngangene.

Per

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
pellesmil skrev:
Skal du kjøpe ferdig eller bygge selv?
Vet det var noen annerkjente DIY løsninger ute der husker ikke men mener det har vært oppe her før.
Om du vil bygge fra bunn kan du om du f.eks bruke Omron releer (brukt av Twisted Pear. bla)
Etter mye forsking fant jeg ut at Omron G6A (elfa: 37-071-22 ) til 54kr skulle duge til mitt nye forsterkerformål,
Dette releet er noe større enn sin søster (G6K) (men har samme spec) og brukes ofte i dyre Hi-end produkter men siden jeg ønsker å hardwire signalkabelen rett på releet lønner det seg med noe større avstand mellom bena.
Jeg skal kjøre en simpel strømforsyning til releene og en enkel bryter som svitcher mellon inngangene.

Per
Tenkte bare på en enkel bryter, som kan veksle mellom 3 inputs, en nede, en i midten og en oppe....vet bare ikke hva den kalles, om det er dobbel pole trippel what eller hva?

Vet AMB har en snasen preamp med relebasert switching og led panel og hele pakka, men dette er kun snakk om en enkel volumbuffer med en opamp. Tenkte egentlig bare bygge den med en ut, en inn..

Topp Bunn