- Ble medlem
- 31.08.2005
- Antall liker
- 152
Hei. Jeg vet jo hva pre-out er til, men hva er forskjellen? Kan Line-out brukes til effektforsterker?
mvh
mvh
I den grad begge deler forekommer på baksiden av en forforsterker, så vil jeg anta at line out er uten volumregulering, dsv. omentrent det samme som rec-/tape-out. Det bør stå noe om dette i manualen til apparaturet.Hei. Jeg vet jo hva pre-out er til, men hva er forskjellen? Kan Line-out brukes til effektforsterker?
mvh
Tenker på sub-out på integrerte. Sitter det delefilter i integrerte også med sub-out?Sub-out forekommer oftest på hjemmekinoforsterkere og har da som regel et delefilter involvert slik at "lyden" ut herfra ikke er fullrange. Ofte er det bare èn utgang også og ikke et stereopar.
Pre-out er en fullfrekvensutgang. Det vil si at alle frekvenser kommer ut, slik de er behandlet i forforsterkeren. I en stereoforsterker får man også et variabelt stereosignal ut.Jeg koblet opp en sub på line-out for en tid tilbake, det lot seg jo godt gjøre. Styrte volum fra forsterkeren som ellers både på høytalere og sub... Hva er da en dedikert sub ut/inngang?