Lilleputt anlegget

S

Stereo_Mono

Gjest
I disse kranglefant tidene om kabler etc etc, synes jeg det er mere komfortabelt å henge her inne på denne delen av HFS.

Tenkte jeg skulle vise frem et lite anlegg her, som jeg har satt sammen for «lommerusk» men i mine ører låter aldeles fabelaktig inne på soveværelset.
Anlegget består av eldre britiske komponenter, som jeg har skrapt sammen over de siste par årene.
Mission CD spilleren er fra ca 93-94 og lå på loftet til en kompis av meg i 10 år før jeg fikk snusen i at den lå der nærmest ubrukt. Han kjøpte seg en dyrere Pioneer opp/ned spiller i 97 ca og satt den andre bort.
Han er så snill og grei at han ga den bort til meg sammen med en Audio Alchemy DAC In The Box som lå i sammen esken.
Audio Alchemyen bruker jeg faktisk som D/A konverter på kontoret via Optisk ut fra Macbook Proen og videre til en grei Rotel 940... Receiver med gode gamle Mission høyttalere. Synes det er greit å ha god lyd på jobben også. Man sitter jo trossalt ofte 8-9 timer der.

Mission DAC5 D/A konvereteren er en liten velbygd sak, som er bygd rundt Philips sin DAC7 konverter. Denne synes jeg låter bedre en Audio Alchemy boksen og er nok helt sikkert bedre en mye annet som finnes av rimelige CD-spillere i dag.
Denne fant jeg brukt i England til hele Kr 300,- Siden jeg har en bror som bor i England, tar han med seg alt raklet jeg finner på å kjøpe der borte hjem for meg. Forutsatt at det passer i kofferten hans da ;D

Cyrus 1 forsterkeren fant jeg også på en brukt side i England til hele £40 og som også ble med broderen over dammen. Den lå i original eske og så omtrent ubrukt ut, så er strålende fornøyd med det kjøpet.

Kefene var jeg så heldig til å finne på finn.no til under tusenlappen inkl stativer. De heter Q1 og er ca 5-6 år gamle. Det var en eldre herre som solgte de. Han skulle visst kjøpe seg noen store B&W høytalere isteden ;D (Håper jeg er like Hi-Fi aktiv når jeg passerer 70år ;D )

Har også originale Cyrus 780 høyttalere stående på lur her, men Kefene er haket mer åpne og spiller litt dypere tross sine små størrelser.

Moro at det er mulig å sette sammen noe som spiller så flott i et lite rom uten å måtte investere tusenvis av Kroner.
Det finnes jo så utrolig mye flott eldre Hi-Fi der ute som kan sikkert glede noen i mange år til.

Vedlegg

Topp Bunn