Likeretter rør betydning for lyden? (6AX5GT)

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Jeg har byttet mye driver og inngangsrør og vet det betyr mye for lyden.

Men; likeretterrør i preamp og CD spiller, noen som har erfaringen med det?

I mitt tilfelle gjelder det 6AX5GT og dette er jo rør som er nesten gratis (under en femtilapp) for gode NOS rør, men tar gjerne tips om noen har testet de vanligste (RCA, GE, Tungsol og Sylvania)

Mvh Ole

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , kjenner ikke det spesifikke røret , men her hios meg på Borderpatrol psu , hører jeg forskjell på forskjelleige typer mullardrør også ::) så ja det er forskjell....
'

forskjellen på gode og dårlige , ligger i evnen til å elvere stabil strøm , dett høres i forb med kontrollen på forsterkern , men signal og effektrør har nok større innvirkninger , det har kanskje og noe å si hvordan forskjellige kretser oppfører seg , her faller jeg litt av lasset , og bør gi meg !

Kjøp noen og prøv----

Mvh Espen

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.318
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Lurer litt på det samme i forbindelse med 5u4 rør.
Sitter i mine Heart Doublebeat

HÅvard

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg brukte National union i mine heart en liten periode , de var i allefall ikke dårlige de , titt litt på EML sine 5u4g rør ,.ser jo flotte ut.....jeg skal ha EML likeretter i min nye amp etterhvert.

Espen

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.636
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja - store forskjeller er min erfaring. Finnes endel gode 6x5. Hadde tungsol og det likte jeg veldig bra. Husker ikke hva som står i preamp og dac nå her jeg sitter.

Av 5u4 så brukte jeg 5z3 (russisk). Syntes det ga en veldig fin klang. Golden Dragon 5u4 ble mer hifi-ish :)

Dette er mine erfaringer.

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
bambadoo skrev:
Ja - store forskjeller er min erfaring. Finnes endel gode 6x5. Hadde tungsol og det likte jeg veldig bra. Husker ikke hva som står i preamp og dac nå her jeg sitter.

Av 5u4 så brukte jeg 5z3 (russisk). Syntes det ga en veldig fin klang. Golden Dragon 5u4 ble mer hifi-ish :)

Dette er mine erfaringer.
Takker. Er jo heldigvis ikke super-prisede disse rørene, så det går an å teste litt ulike.
Men da vet jeg at det finnes noen som mener å høre forskjell også på likeretterrør, så da får jeg bare dra i gang egne studier når tiden kommer for slikt :)

Mvh Ole

Topp Bunn