Lett tjente penger (igjen)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
;D

Fikk i dag en mail, med forspørsel om en lukrativ forretningsavtale. Har fått en del av disse i det siste, og morer meg litt med å følge opp, og skrive tilsvar med rare vendinger ;-)

Nå begynner det å ta litt på med skriving, så jeg håper at noen av disse avtalene kan gi meg litt penger i kassen ;-)

Jeg gjengir dagens forslag til forretningsavtale:

"Dear,

It is my pleasure to contact you for a business venture which I and my Sister intend to establish in your country. There is this amount of Three million Five hundred Thousand U.S dollars($3,500,000.00) which our late Father kept for us with a bank here in abidjan before his death.

I and my sister have decided to invest these money anywhere safe enough outside our Country for security and political reasons. We want you to help us transfer these fund from here into your personal account in your country for investment purposes on these areas were tax will not be much.
If you can be of an assistance to us we will be pleased to offer to you 8% of the total fund.

I await your soonest response.

Respectfully yours,
Kingsley & Doris.
"

Kom gjerne med forslag til oppføgning :)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Det mest utrolige er jo at folk går på disse mailene og betaler inn "overføringsgebyret" på forhånd. Deretter går de til media og syter over bedrageriet.

Man får ikke mail fra en ukjent avsender om milliongevinster i lotto, og ymse spill du aldri har spilt på. Om sannsynligheten for gevinst er liten i spill du har deltatt i, så er den vel ikke større i de du ikke har deltatt i.

Noen fortjener rett og slett å bli lurt.

Til FallenA: er du en anerkjent forretningsmann i statene, siden du er en av de få (og heldige) utvalgte? ???

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Har fått mange mailer fra "Nordea banken" om at jeg må sende inn kontoopplysninger p.g.a. oppgradering/er
Rart egentlig da jeg ikke har konto i Nordea ;) :-X
Det er sikkert noen som går på denne da det jo ser meget forseg gjort ut.
Hvis ikke dette er svindel så.......... ?
Mvh Jan I

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
................Til FallenA: er du en anerkjent forretningsmann i statene, siden du er en av de få (og heldige) utvalgte?   ???
Nei, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke driver forretningsvirksomhet i statene overhodet ;-) (annet enn å shoppe på ebay i ny og ne) 8)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Re: Lett tjente penger (igjen) Da følger jeg opp

OK!
Da står saken slik at jeg sa jeg ville gjerne ha tid til å gå gjennom papirene sammen med min "advokat". Jeg signerte med navnet "Harald Hårfagre" ;-)

Fikk i dag svar med følgende tekst og vedlegg:

Dear Harald.

I thank you for your mail and for your willingness to work with me, like I told you in my previous mail, the money is presently in a bank here but due to the ongoing political problem here in the country for the past five years and also due to the Agreement my late father had with the bank at the time of deposit I have decided to have the money transfer out of cote d'Ivoire and then continue my life in a safe country.

Go through the documents I have attached and write me, kindly provide your telephone number so I will call you for us to talk more.

I thank you and look forward to your immediate response

SE VEDLEGGENE:

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Dette ser jo fullt seriøst og legitimt ut. Hvem ville vel scannet passet sitt hvis de ikke mener alvor.

Bare å kjøre på det her. Send over kontonr, visanr (inkl CVC2, utgangsdato), telefonnr og adresse.

Ærlig talt så ser jeg ikke problemet.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Kult, har jo gått grundig tilverks!

PK

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Dette ser jo fullt seriøst og legitimt ut. Hvem ville vel scannet passet sitt hvis de ikke mener alvor.

Bare å kjøre på det her. Send over kontonr, visanr (inkl CVC2, utgangsdato), telefonnr og adresse.

Ærlig talt så ser jeg ikke problemet.

Nei, det var jo akkurat det jeg tenkte jeg også ;-)

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Harald Hårfagre?? Skal saksøke deg for misbruk av navnet til en av mine forfedre!!!:p

MVH

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.058
Torget vurderinger
1
Dine forfedre? -de er mine også!!! -kom ikke her å si at det er du som eier rettighetene til mine x-antall tipp-oldeforeldre..!!

Topp Bunn