lett fotostativ?? (carbon eller? )

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Hei
Er det noen her som kan anbefale et lett fotostativ ?
Har et Manfrotto 055XPROB som jeg er kjempefornøyd med,MEN til lange turer blir dette for tungt å drasse på.
Så har dere /eller kan anbefale et lett stativ som er i nesten samme klasse som XPROB og som helst ikke koster over 3000,-
At en kan legge ut benene og helst legge ned midtstanga ser jeg på som en fordel,men kansje ikke et must.
Kom med tips
Mvh Jan I

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Når du skriver lett fotostativ tenker jeg umiddelbart på Gitzo. Men du må vel øke budsjettet en smule :)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.608
Torget vurderinger
1
Til lange turer? >> ettbensstativ ? Benro har en «travel» serie med trebensstativ hvor vekta ligger i området 1 - 1,5 kg og priser i området omkring 3K. Jeg aner dog ikke om det er i samme klasse som Manfrottoen du har. Kombiner evt med en Gorillapod så er fleksibiliteten på plass.

mvh
KJ

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Har et Velbon CX 440 med vekt på 1.2kg som jeg er veldig fornøyd med. Verdt å kikke på kanskje, eller en av de andre modellene.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.550
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg er på jakt etter et stativ i omtrent samme klasse selv. Jeg bruker ikke stativ tilstrekkelig mye til å rettferdiggjøre overfor meg selv et innkjøp av Gitzo-prisklassen, men på den annen side er jo et kvalitetsstativ noe en har glede av resten av livet.

Her er en diskusjon om C-169 borte på dpreview.com. Ser ut som om dommen er at stativet er greit nok, men at Benro sine hoder ikke holder helt mål.

Benro produseres i Kina, om jeg ikke tar helt feil.
"Benro are such good Gitzo copies that Ive heard that lawsuits abound."

R

RL69

Gjest
Har et Velbon Neo Carmagne 630 m/QHD-61Q og er kjempefornøyd. Selve tripådden mener jeg veier 1,6 kg og det er svært solid i forhold til vekt.

Anbefales!

MVH
KOL69

Vedlegg

Topp Bunn