Har brukt REW med å utføre målinger med en RadioShack. Kalibrert lydkort og kalibreringsfil for mic er riktig utført. Sweap utført uten noen feilmedlinger så jeg regner med alt er ok. Håper å få noen input angående grafene som jeg legger ut.
Høyre HT er rød graf Blå graf er venstre HT, målingene er gjort uten dempeplater på sine plasser for å se responsen rommet gir. Vil deretter prøve/måle (hyssingtrikset) meg fram til de verste peakene for å kunne ha full kontroll hvor disse er og hvor mye disse dempes. Ser ut fra målingene at jeg har ettpar tre som absolutt stikker seg ut. Har også mulighet for å flytte HT som det passer, forstår det slik at REW har grafer du kan se i nåtid...? Er helt i begynner stadiet for dette programmet men leser meg opp fortløpende.
Høyre HT
* Har en på 2,6ms - regner med det er pipemuren som står til høyre for høyre HT.
* En stor til 9,4ms - usikker hvilken dette er frontvegg ?
* Siste store 12,1ms - Regner med tak eller gulv...?
Venstre HT
* En stor på 3,3ms - Her finnes ingen sidevegg så jeg tipper frontvegg
* En igjen på 14,2ms - kanskje tak gulv ?
* Det finnes også to veldig små 10,2 og 6ms er disse verdt å bry seg om montro..
Skal måle opp med hyssingtrikset iløpet av helga så dette blir jo bare litt synsing idag men morro dog.
Legger ut mer info etterhvert som jeg kutter toppene og måler... ;D
Høyre HT er rød graf Blå graf er venstre HT, målingene er gjort uten dempeplater på sine plasser for å se responsen rommet gir. Vil deretter prøve/måle (hyssingtrikset) meg fram til de verste peakene for å kunne ha full kontroll hvor disse er og hvor mye disse dempes. Ser ut fra målingene at jeg har ettpar tre som absolutt stikker seg ut. Har også mulighet for å flytte HT som det passer, forstår det slik at REW har grafer du kan se i nåtid...? Er helt i begynner stadiet for dette programmet men leser meg opp fortløpende.
Høyre HT
* Har en på 2,6ms - regner med det er pipemuren som står til høyre for høyre HT.
* En stor til 9,4ms - usikker hvilken dette er frontvegg ?
* Siste store 12,1ms - Regner med tak eller gulv...?
Venstre HT
* En stor på 3,3ms - Her finnes ingen sidevegg så jeg tipper frontvegg
* En igjen på 14,2ms - kanskje tak gulv ?
* Det finnes også to veldig små 10,2 og 6ms er disse verdt å bry seg om montro..
Skal måle opp med hyssingtrikset iløpet av helga så dette blir jo bare litt synsing idag men morro dog.
Legger ut mer info etterhvert som jeg kutter toppene og måler... ;D
Vedlegg
-
51 KB Visninger: 128
-
54.1 KB Visninger: 127