Lerretspørsmål og diverse

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Nå har vi endelig anskaffet oss en prosjektor. LG bx220 som skal brukes både hjemme og på jobb. På jakt etter diverse ting endte jeg opp med også å kjøpe en DVD spiller på Clas Ohlson. Det er min første stasjonære DVD spiller og den kostet så lite som 649 kroner. Da hadde den også komponent utgang, koax og optisk digital lydutgang (for jeg kommer til å putte på en eldre men god dac på den) egen subwoofer utgang +++

Dessuten progressiv skan og taklet alle formater (også DivX;-) ++)

Jeg har ikke satt opp alt sammen men det høres nesten for godt ut til å være sant. Jeg hadde tenkt å bruke PC (DVI) men tror jeg lar det være inntil videre, dersom ikke DVD spiller skulle vise seg til å være for dårlig.

Det som gjenstår er lerret. Jeg tenkte på å bruke et malerlerret i passende størrelse, eventuelt male det hvitt/gråhvitt i ekstra matt eller silkematt.

Hva synes dere? Er det noe vits i å tenke på dette? Eller er det å anbefale å skaffe seg et dedikert lerret først som sist? Er ideen med maling god og holder vanlig Lady interiør til denne jobben?

PS: har jeg hifisentralens billigste DVD nå? ;D
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Vel nå er sakene testet og jeg vet ikke helt. Lydmessig er det mye å hente selv om det ikke er ulyder som kommer ut av boksen. Bildemessig er det langt unna min fargekalibrete Pc crt-skjerm med et godt Ati grafikkort. Selve prosjektoren var imidlertid bra, litt irriterende med regnbueeffekt på lyse bevegelige objekter, eller når jeg blinket eller flyttet blikket. På sparemodus var det nok lys til å se bilde meget godt på 60 tommers størrelse med full lys i rommet. Skal skaffe meg et større lerret som nevnt.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Nå er et Aview lerret (173*130) til 777 kroner på Flexi-data bestilt. Håper det blir bra.
Det var lettere umulig å finne noe info eller produsentside på nettet om Aview (ikke lett med et slikt produktnavn). Google fant kun Norek og skandinaviske nettsider.
 
Topp Bunn