Lem har skjønt det!

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.450
Sted
Holmestrand

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Tror faktisk det er mange "offentlige" personer som tenker som Lem, men ikke tør si hva de egentlig mener.
Det blir som regel mest pjatt, og ro ro til måkeskjær.

V

vredensgnag

Gjest
Og SSB ser ikke noe grunnlag for Lems påstander ... Mellom 4-11% muslimer i Norge i 2060, meldes det derfra, i direkte imøtegåelse av Lems fabuleringer.

Jeg har hatt den noe delte fornøyelsen av å være i et muslimsk land over lang tid, og skulle det på noe tid være snakk om at man i Norge skal tilnærme seg muslimske verdier, på bekostning av etablert norsk lov, kan man trygt regne med å finne meg på barrikadene mot det tiltaket. Liten grunn til å sette lovverket 600 år tilbake i tid, syns jeg -- litt respekt bør man vise dem som kjempet så vi kunne nyte våre privilegier.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.283
Torget vurderinger
1
hver 9. eller 10. nordmann etnisk ikke-norsk og muslim?

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
jeg antar BBking tror, siden han HELE tiden skal demonstrere hvilken forbanna rasist han er... (for å kalle en spade for en spade..) at det er en agenda bak all denne invandringen og at de er ute etter å ta landet vårt og jage oss til &"#¤/#& ?... ..

Folk flest vil bare ha det BRA, og jobbe, tjene penger og leve ett godt liv ! ja, kanskje til og med disse hersens muslimene og afrikanerne?

Norsk "kultur" har (IMHO) GODT av å bli litt MYE mer internasjonalisert..

DRIT LEI av disse innleggene dine nå! !!! kan du ikke dra til diskusjon.no eller noe ? Hadde jeg vært "IKKE norsk" hadde jeg iallefall ikke giddi å være hifi interessert.. (iallefall ikke deltatt i dette forumet!!!)

Vanskelig å forestille seg hvordan det er for en "ikke norsk" å bo i et land hvor naboen kan være deg...

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg tror BBKing erter oss.

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.974
Torget vurderinger
3
Det er IKKE rasistisk å være bekymret for norsk kultur og egenart.
Når mennesker som flytter hit KREVER å få sin kultur satt på dagsorden i flere sammenhenger.
Hvis jeg flytter til et annet land ser jeg det som naturlig at jeg innordner meg det som er skikk og bruk og kultur for det landet.
Mine tradisjoner kan jeg ivareta i mitt eget ,hus men jeg kan ikke kreve at min kultur skal fremheves eller bli ivaretatt
av ett annet lands Rejering .Integrering er i min bok å tilpasse seg det landet man flytter til.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Trådstarter har ingen interesse av at dette skal være en nyansert debatt, slik vi ser antydningene til på db.no
Lem har sine poenger, diskusjonen er både interessant og viktig, men jeg tviler sterkt på at BubbaKing er så veldig opptatt av nyanser. Må i såfall være fire nyanser av brunt.

Gjentar meg selv fra før påske. To klassikere pluss en til for nye lesere. Sist ble jo BB's folkeopplysning stengt så tidlig, så de færreste fikk høre litt klassisk grompønk.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det er noe kleint over en kultur med så liten selvtillit. Jødene og sigøynerne har ikke mistet identiteten sin på tross av relativt røff marginalisering. Dersom man har noen egenart å ta vare på bør man da få det til selv om det tusler et par millioner muslimer rundt omkring. Iran er fullt av kirker og synnagoger, og så vidt jeg vet har jødene der egen kvote i nasjonalforsamlingen. Slapp av.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Jeg er ikke rasist, men jeg er bekymret.

H

Hugh

Gjest
Ønsker ikke fyre opp ytterligere her, men generell drittslenging om andre forumdeltagere finner jeg lite delikat. Det er frivillig å lese og ikke minst la seg irritere. Den kjølige tone som dannede menn innehar er fortsatt å foretrekke fremfor den adferd som vanvittige, frådende dårer fremviser etter min mening.

Når det er sagt synes jeg at Steinar Lem alltid har vært og er en viktig person. Lem lytter man til selv om man er uenig. Når SV'ere skriker over seg når forbruket topper seg til jul sier Steinar rolig, «Det er hva du gjør resten av årets 51 uker som spiller noen rolle, ikke den ene uken i desember. La folk kose seg». Steinar er ingen radikaler etter min mening, men en forsiktig og reflektert mann. Det har han alltid vært og det er han fortsatt. Trist at en sann gentleman er i ferd med å dø så alt for tidlig. Håper han fortsetter med full fart firing guns in anger.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Birdman skrev:
Jeg er ikke rasist, men jeg er bekymret.
og det er helt legitimt. Debatten er viktig å ta for vi har diskutable problemer, men jeg tror flere med meg som har litt fartstid på OT her, ikke gidder i denne tråden.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
totte skrev:
Iran er fullt av kirker og synnagoger, og så vidt jeg vet har jødene der egen kvote i nasjonalforsamlingen. Slapp av.
Joda, jødene har det fint i Iran, faktisk så fint at de aller fleste er flyttet derfra etter at ayatollahdiktaturet ble innført.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Norsk kultur og egenart består, det eneste vi risikerer er å få andre "egenarter" å forholde oss til.. og det er BRA synes jeg.. HVA er du redd for at muslimene skal ødelegge for deg ? De krever vel bare å bli respektert så vidt jeg kan skjønne (inkl deres religion, som ikke er så veldig ekstrem.. De ekstreme delene av deres religion er ikke mye mer ekstrem enn de mer ekstreme delene av "vår religion"), og det koster FINT lite å akseptere det! dette er bare stahet! (vi VIL ikke!) .. det hadde ikke vært NOE problem å, selv for oss, justert oss LITT! Jo mer vi stritter MOT, jo MER kommer de til å kjempe, og det tror jeg kommer til å virke mot sin hensikt.. Det er ikke mulig å "vinne" denne kampen, men vi kan prøve å ikke gjøre den FOR grisete..

Hadde vi bare latt de som VIL jobbe og betale skatt, få fred- og lov til å jobbe, og kasta ut de som IKKE vil, så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.. (får jeg håpe)..

Politikk feil dette.. har ingenting med "muslimproblem" å gjøre...

Nikko03 skrev:
Det er IKKE rasistisk å være bekymret for norsk kultur og egenart.
Når mennesker som flytter hit KREVER å få sin kultur satt på dagsorden i flere sammenhenger.
Hvis jeg flytter til et annet land ser jeg det som naturlig at jeg innordner meg det som er skikk og bruk og kultur for det landet.
Mine tradisjoner kan jeg ivareta i mitt eget ,hus men jeg kan ikke kreve at min kultur skal fremheves eller bli ivaretatt
av ett annet lands Rejering .Integrering er i min bok å tilpasse seg det landet man flytter til.

H

Hugh

Gjest
Gode Gud. Ingen problemer med Islam! De mest sataniske av samtlige stater på denne klode er styrt av denne religionens grusomme representanter. Påstanden om dens ufarlighet er i bestefall patetisk eller latterlig. Denne barnaktige holdning kan koste oss dyrt da dette ikke handler om kjærlighet til mosaikk, gullsmedarbeider, te, søtsaker eller eventyr.

Hva kan de ødelegge hvis vi gir etter? Svaret er enkelt: Alt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hugh skrev:
[...]generell drittslenging om andre forumdeltagere finner jeg lite delikat.
Jeg er faktisk hjertelig enig med deg, Hugh. Det er ikke en gang fritt for at jeg føler meg truffet. Men når det er sagt, ville det ikke være naturlig å vise lignende moderasjon i sin omtale av personer og grupper som ikke frekventerer hifisentralen?

Som jeg har sagt før; BB høster som han sår, og knapt nok det. Jeg kjenner med andre ord ingen medlidenhet.

BB bidrar antageligvis, både i form og innhold, til å jage vekk hifi-interesserte som tilfeldigvis tilhører en eller annen av hans mange utgrupper. Det at flere deltagere går i strupen på ham mildner muligens inntrykket av hifisentralen som helhet. Dermed kan hifisentralen, tross alt, fremstå som relativt inkluderende.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.614
Torget vurderinger
1
Vel for de av oss som er i mot all storstilt innvandring så er det litt morsom å se tilhengerne hisse seg opp over slike uttalelser, i alle år er jo det meste av kritiske røster kneblet ved å slenge ut rasist kortet, jeg tror også BBking driver og leker seg som en motvekt til all lovprisningen.

Sannsynligheten for at innvandringen løser noen problemer her i landet eller i landene innvandrerne kommer fra er minimal, når det samtidig oppstår nye problemer som ikke blir tatt opp til en grundig debatt, må man forvente en kraftigere polarisering.

Klodens problemer løses ikke med store folkevandringer, det blir litt som å løse store rom problemer med å bytte kabel

Mvh Roald

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Litt islam hadde vært kjekt, så kunne vi pulet konene våre når det passer oss, og ikke bare når de en sjelden gang har lyst. Det er verdt å stå med ræva i været et par ganger om dagen for det...

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
894
Lem har et poeng. Mest brukte guttenavn på nyfødte i Oslo nå er Muhammed........
Ingen tvil om at innvandringsonanistene har grunn til å fryde seg.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
totte skrev:
Iran er fullt av kirker og synnagoger, og så vidt jeg vet har jødene der egen kvote i nasjonalforsamlingen. Slapp av.
Sludder og vås. Kristne og jøder i Iran trakkaseres på det groveste og flykter fra landet i hopetall.

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.925
Sted
Harstad
Torget vurderinger
27
Kan ikke forstå hvordan enkelte får til å bagatellisere dette temaet ??? Hvordan kan enkelte antyde at man er rasist fordi man er bekymret over utviklingen og de mange negative hendelsene som ser ut til å tilta i antall og groteskhet.

http://www.nrk.no/nyheter/1.6567955

Mvh Espen

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.927
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hugh skrev:
Gode Gud. Ingen problemer med Islam! De mest sataniske av samtlige stater på denne klode er styrt av denne religionens grusomme representanter. Påstanden om dens ufarlighet er i bestefall patetisk eller latterlig. Denne barnaktige holdning kan koste oss dyrt da dette ikke handler om kjærlighet til mosaikk, gullsmedarbeider, te, søtsaker eller eventyr.

Hva kan de ødelegge hvis vi gir etter? Svaret er enkelt: Alt.
Kven kan ikkje det?

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det er ikke det at det ikke finnes store utfordringer med innvandring (spesielt i norge hvor vi kaster ut folk som har bodd her i årevis, lærer språket, skaffer seg jobb og integreres seg i samfunnet, samtidig som for mange av de som bare løper rundt og skaper kvalme og jævelskap IKKE blir det)

MEN det er "noen" som bruker alle anledninger til å henge ut en folkegruppe / religion eller hva det måtte være.. på feil grunnlag, og på den måten kommer vi ingen vei! Muslimer kan fint være som deg og meg (og de fleste ER vel faktisk det!) og for dem må det være JÆVLI rævva å måtte finne seg i slike oppgulp som bl.a. denne mannen (bb) skal dra inn her hver gang en eller annen innvandringsfiendtlig artikkel dukker opp i avisa :-X

jeg er innvandringskritisk sjøl (langt mer enn jeg gir inntrykk av her), og synes politikken vi har hatt har vært for "naiv" .. men man er nødt til å være litt nyansert når man diskuterer disse tingene for det er lett å straffe mange for det noen få (for mange, jeg vet) banditter gjør!

:)

ELJ skrev:
Kan ikke forstå hvordan enkelte får til å bagatellisere dette temaet ??? Hvordan kan enkelte antyde at man er rasist fordi man er bekymret over utviklingen og de mange negative hendelsene som ser ut til å tilta i antall og groteskhet.

Mvh Espen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
pstraums skrev:
Det er ikke det at det ikke finnes store utfordringer med innvandring (spesielt i norge hvor vi kaster ut folk som har bodd her i årevis, lærer språket, skaffer seg jobb og integreres seg i samfunnet, samtidig som for mange av de som bare løper rundt og skaper kvalme og jævelskap IKKE blir det)

MEN det er "noen" som bruker alle anledninger til å henge ut en folkegruppe / religion eller hva det måtte være.. på feil grunnlag, og på den måten kommer vi ingen vei! Muslimer kan fint være som deg og meg (og de fleste ER vel faktisk det!) og for dem må det være JÆVLI rævva å måtte finne seg i slike oppgulp som bl.a. denne mannen (bb) skal dra inn her hver gang en eller annen innvandringsfiendtlig artikkel dukker opp i avisa :-X

jeg er innvandringskritisk sjøl (langt mer enn jeg gir inntrykk av her), og synes politikken vi har hatt har vært for "naiv" .. men man er nødt til å være litt nyansert når man diskuterer disse tingene for det er lett å straffe mange for det noen få (for mange, jeg vet) banditter gjør!

:)

ELJ skrev:

Mvh Espen
Takk!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
ELJ skrev:
Naturligvis helt korrekt.
Mange er hardt angrepet av ønsket om politisk korrekthet. Filosofen Nina karin Monsen som nå får Fritt Ord prisen er en person som tør hevde standpunkter som ikke er politisk korrekte. Det er prisverdig. Likevel har hun blitt mobbet og uthengt. Her på sentralen lever den politiske korrekthet dessverre fortsatt i beste velgående. Dette får den konsekvens at ethvert kritisk søkelys på islam og muslimer påstås å være "rasistisk motivert". Det er jo trist. For dem og oss.

V

vredensgnag

Gjest
BBking skrev:
Dette får den konsekvens at ethvert kritisk søkelys på islam og muslimer påstås å være "rasistisk motivert".
Du får langt mer støtte for dine synspunkter om disse kritiske søkelysene ikke er farget i trollspeil, og forvridd vekk fra fakta. Virkeligheten er ille nok når det gjelder hvordan mange utøver islam.

Jeg er ikke-religiøs -- eller for å si det med Nansen, da han ble kritisert fordi han aldri var å se i kirken. "Jeg vil heller gå i fjellet og tenke på Gud, enn å sitte i kirken og tenke på fjellet."
Ellers må jeg nikke til sannheten i dette: forskjellen på ateister og teister er at de førstnevnte lar være å brenne dem de er uenige med.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nytt lavmål av m. michelet. Hvor nedrig er det mulig å bli?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2009/04/16/571776.html

Men Steinar Lem forholder seg til barn av muslimer som om de var en slags fremmed ugress, genetisk kodet til å slå ut i blomst på én bestemt måte: Som kvinneundertrykkende, ytringsfrihetshatende og voldelige konfliktskapere. Dermed må vi luke i den menneskelige hagen, og sørge for at denne spesielle arten ikke får vokse fritt. Jeg vet ikke hvor eller hvordan Lem vil sette «taket», hans nye humanøkologi er kanskje uferdig på det punktet.
Hun beskylder Lem for å betrakte pakistanseke barn som ugress.

Steinar Lem har så vidt jeg vet viet livet sitt til blant annet bekjempelse av urett som rammer barn (fivh), så dette lyskesparket til en døende mann fra maoisten michelet er så nedrig at jeg kan vanskelig kan fatte at det kommer på trykk.

Fy faen.

B

Back_Door

Gjest
Hugh skrev:
Ønsker ikke fyre opp ytterligere her, men generell drittslenging om andre forumdeltagere finner jeg lite delikat. Det er frivillig å lese og ikke minst la seg irritere. Den kjølige tone som dannede menn innehar er fortsatt å foretrekke fremfor den adferd som vanvittige, frådende dårer fremviser etter min mening.

Når det er sagt synes jeg at Steinar Lem alltid har vært og er en viktig person. Lem lytter man til selv om man er uenig. Når SV'ere skriker over seg når forbruket topper seg til jul sier Steinar rolig, «Det er hva du gjør resten av årets 51 uker som spiller noen rolle, ikke den ene uken i desember. La folk kose seg». Steinar er ingen radikaler etter min mening, men en forsiktig og reflektert mann. Det har han alltid vært og det er han fortsatt. Trist at en sann gentleman er i ferd med å dø så alt for tidlig. Håper han fortsetter med full fart firing guns in anger.
Et innlegg som fortjener å hentes frem igjen! ;)

S

Slubbert

Gjest
Steinar Lem har alltid vært og viser seg igjen som en trangsynt dogmatiker. Dette er samme mann som mener at man skal ha et sentralstyrt "verdifellesskap", at myndighetene skal diktere hver enkelt persons forbruk ned på detaljnivå, at skattetrykket må økes dramatisk og at man bør forkaste vekst og presumptivt tvangsreturneres til et føydalt bondesamfunn. Ikke bare vil han nå nekte folk fra den tredje verden å søke lykken her, han vil også nekte deg og meg å besøke andre land og andre kulturer fordi det er mest miljøvennlig å holde seg hjemme. Ikke bør man få impulser fra TV heller. En mann hvis visjoner er fullstendig isolerte huleboer-samfunn er jeg ikke spesielt lydhør for.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Dette er hva Lem skriver om.

SSBs tabell over ”Folkemengde og innvandrebefolkningen, etter landbakgrunn. 1970 – 2008”, viser hvordan innvandringsmønsteret har endret seg radikalt:

I 1970 hadde vi 3 549 ikke-vestlige innvandrere, kontra 26 548 fra Norden. Ikke-vestlige utgjorde 0,6 prosent av innvandrerbefolkningen den gang, mens de nordiske utgjorde 44,8 prosent. I 1980 er tallene 22 382 ikke-vestlige mot 31 210 nordiske, henholdsvis 23,5 prosent mot 32,8 prosent nordiske innvandrere av den totale innvandrerbefolkningen.

Ti år senere, i 1990, gjør de ikke-vestlige et dramatisk hopp på statistikken: 76 782 ikke-vestlige mot 38 089 nordiske, henholdsvis 45,6 ikke-vestlige mot 22,6 prosent nordiske. I år 2000 var tallene 140 269 ikke-vestlige mot 53 445 nordiske, henholdsvis 49,7 prosent ikke-vestlige mot 18,9 prosent av den total innvandrebefolkning. Ved inngangen av år 2008: 246 534 ikke-vestlige innvandrere mot 56 483 innvandrere fra Norden, henholdsvis 53,6 prosent ikke-vestlige innvandrere mot 12,3 prosent nordiske innvandrere.

S

Slubbert

Gjest
Hva er problemet? Jeg hadde gjerne sett at det kom flere vestlige innvandrere også så klart, det er litt trist at 90% av landmassen er øde steinrøyser og at nasjonen har bare én by, men det er bare å innse at Norge ikke er så jævlig attraktivt. Været er kaldt, folk er kalde, man blir uglesett hvis man ikke ser ut og oppfører seg som alle andre og hvis man mot formodning skulle lykkes i livet eller tjene seg rik så er det nærmest en sosialistisk samfunnsplikt å skulle knekke en. Det er knapt noe postkort for vestlige entreprenørspirer vi snakker om.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Slubbert skrev:
Hva er problemet? Jeg hadde gjerne sett at det kom flere vestlige innvandrere også så klart, det er litt trist at 90% av landmassen er øde steinrøyser og at nasjonen har bare én by, men det er bare å innse at Norge ikke er så jævlig attraktivt. Været er kaldt, folk er kalde, man blir uglesett hvis man ikke ser ut og oppfører seg som alle andre og hvis man mot formodning skulle lykkes i livet eller tjene seg rik så er det nærmest en sosialistisk samfunnsplikt å skulle knekke en. Det er knapt noe postkort for vestlige entreprenørspirer vi snakker om.
Du har en befriende sorgløs tilnærming til dette demografiske eksperimentet. Personlig tror jeg at en liberalistisk politikk på folkevandringer ikke lar seg gjennomføre uten at man samtidig fjerner de sosiale godene som er hovedårsaken til de samme. For når krybben er tom, er jeg stygt redd for at hestene vil bites. Ha en fortryllende helg. Nå styrer jeg mine skritt mot en kald utepils i vårvarmen. 8)

S

Slubbert

Gjest
oddgeir skrev:
Personlig tror jeg at en liberalistisk politikk på folkevandringer ikke lar seg gjennomføre uten at man samtidig fjerner de sosiale godene som er hovedårsaken til de samme.
Selvsagt gjør den ikke det, og så? Den sosialistiske velferdskuvøsen og omnibyråkratiet er kun bærekraftig dersom samfunnet isolerer seg helt og bygger opp murer mot både innfart, handel og alt som har med verden forøvrig å gjøre, eller om den innføres som en ny totalitær verdensorden med livsvarig samfunnstjeneste. Ergo står den for fall okkesom. Kunstig åndedrett på bekostning av friheter og rettigheter lukter ikke særlig bra.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.710
Torget vurderinger
1
o.t.
BBking skrev:
totte skrev:
Sludder og vås. Kristne og jøder i Iran trakkaseres på det groveste og flykter fra landet i hopetall.
På samme måte som drusere, kristne og muslimer i Israel?

Wikipedia er sikkert ikke akseptert som informasjonskanal i denne sammenhengen, men de skriver uansett at «[...] Zoroastrians, Jews, and Christians [...] are officially recognized and protected, and have reserved seats in the Majlis (Parliament).» jf wikipedia

mvh
KJ

B

Back_Door

Gjest
Det sier litt om meningsdiktaturet på venstresiden, når profilerte personer ikke tør å si sin mening før de er døden nær.

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Selv om han kanskje har noen gode poenger, så drar han den kanskje litt langt.

Det jeg føler i denne diskusjonen, er at folk må kunne diskutere dette og lignende temaer i det åpne uten å bli stemplet som rasist med en gang, et begrep som brukes ALT for løst i dagens samfunn. Man er ikke rasist fordi man stiller seg kritisk til enkelte punkter innenfor religion og etikk, for det er jo her hovedvekten av argumentene ligger.

Topp Bunn