Leke eller lære?

V

vredensgnag

Gjest
PISA resultatene er på vei ut. Kinesiske 15-åringer var med for første gang.
5000 kinesiske elever ble valgt ut, i og omkring Shanghai.

Utenlandske lærere og testutførere forestod testingen. Nå foreligger resultatene.

Amerikanske elever ligger deprimerende langt nede i de fleste fag, syns NYTimes - hvilket dermed blir et mål på skolenes pedagogiske forutsetninger der. Det var også 5000 elever med i USA.
Norske elever straks over snitt i matte, et stykke over snitt i lesing og dumper i realfag. Finland leker i toppen, men bankes av Kina.

Kinesiske elever ligger i topp. I matematikk er de "stellar" og høyt over Singapore på andreplass. I andre fag er de tilsvarende suverene.

Leke eller lære?

http://www.nytimes.com/2010/12/07/education/07education.html?src=me&ref=homepage

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette er nok ein tråd for Arve Skulemeister. Ein kan ikkje verte overraska av at elevar fra Kina, Singapore, etc gjer det godt på slike prøver. Det har vist seg at når det er ro og disiplin i klassene, då vert også resultata gode. Det same ser ein i Finland.

Leikeskulen til sosialistane er avslørt for lenge sidan, "he's dead, but he won't lie down".

Når det gjeld USA trur eg at val av testskule er avgjerande. Eg meinar å vite at det er store individuelle skilnader mellom skulane der, alt fra kommunale skular for dei fattigaste, der ressursar og lærekrefter er avgrensa, til elitære privatskular med alle moglege ressursar for dei som har litt meir på kontoen.

C

Cyber

Gjest
Problemet i Norge er nok ikke alltid ro i klassen og det pedagogiske. Jeg mener at problemene som man finner i skolen er 99.8% hjemmerelatert. Elevene er produkter av regimene de er under hjemme. Har man ikke grenser hjemme så blir det vanskelig å tolerere på skolen etterpå og man merker at mange er vant til å diskutere til de får svaret de ønsker. Samfunnsendringene spiller nok en stor rolle der.

I tillegg har vi jo fått et samfunn der alle skal få lov til å gjøre det en vil. Fy skam om noen insinuerer at skilsmisse, 2 måneder på ferie, leggetid etter 12, TV på rommet osv osv... har noen innvirkning på de søte små.

S

Supertramp

Gjest
cybervision_ skrev:
Problemet i Norge er nok ikke alltid ro i klassen og det pedagogiske. Jeg mener at problemene som man finner i skolen er 99.8% hjemmerelatert. Elevene er produkter av regimene de er under hjemme. Har man ikke grenser hjemme så blir det vanskelig å tolerere på skolen etterpå og man merker at mange er vant til å diskutere til de får svaret de ønsker. Samfunnsendringene spiller nok en stor rolle der.

I tillegg har vi jo fått et samfunn der alle skal få lov til å gjøre det en vil. Fy skam om noen insinuerer at skilsmisse, 2 måneder på ferie, leggetid etter 12, TV på rommet osv osv... har noen innvirkning på de søte små.
++++++++ 10 10 10 10 10 10 10

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
cybervision_ skrev:

Betyr dette at finske- og kinesiske barn har det mye bedre hjemme enn norske?

V

vredensgnag

Gjest
I Finland har lærere høy status og god lønn, og lærerskolene slipper ikke inn hva som helst.

Litt søtt på radioen mandag, i et nyhetsinnslag om PISA i forkant av at tallene slippes i dag.

"Vi må ikke se oss blinde på PISA. Vi må også se på de gode tilleggskvalitetene i vårt skoleverk."

N

nb

Gjest
Norge er tross alt helt tilbake på nivået for 2000 eller hva det nå var i lesing. Halvorsen velger seg selvsagt bunnåret 2006 for å fortelle solskinnshistorien.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Tror nok altfor mange lærere her hjemme er altfor opptatt av og være "kule" mot elevene. Men er enig i att dersom de ikke vet hva disiplin er hjemmefra, så vil de lærerne som prøver seg på det slite noe jævlig. Og så har vi faren til Preben Magnus da, som kontakter advokat dersom junior får litt kjeft på skolen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ikkje sett denne strengen, har vore så opptatt i ny jobb (svært inspirerande, sjølv om det er mykje å sette seg inn i)

Jaja!
http://www.nationen.no/2010/12/17/nyheter/utdannelse/skole/sogn_og_fjordane/grunnskole/6336241/

Men her er ein del gode poeng i strengen. Vi skal ikkje gløyme at heimen har ansvaret. Skulen skal, i samarbed med heimen, heiter det.

Kvaliteten i skulen heng saman også med menga og typen av ressursar som puttast inn i skulen. Skal det heile gå ut på at skulen/kommunen skal dokumentere alt dei gjer, for å sikre seg mot framtidige rettsakar, og ut over dette gjere det så billeg som muleg for å kunne bruke pengane på andre ting, ligg vi langt over det som kan forventast.
Når det gjeld mi personlege meining, er det tre ting eg vil trekke fram som kvalitetfremjande:

1. Stopp skulenedlegginga. 25% av norske skular er nedlagde sidan eg starta i jobben på 80-talet. Fleire og fleire elevar transporterast med buss, avstanden til skulen vert kjempestor både fysisk og mentalt, og tida som går til buss-sitjing overgår tida som brukast til dei einskilde faga.

2. Finn ein økonomisk modell for fordeling av skule (og nasjonale oppgåver som t.d. sjukehus) utanom den bedriftsøkonomiske og "lokaldemokratiske", der kommunepolitikarar skal velje mellom pest og kolera innan knappe rammer. Statlege, direkte overføringar til nasjonale ansvarsfelt. Private skular får tilskot pr elev. Kvifor får ikkje kommunane beskjed om å bruke pengar tilsvarande? Det er ikkje lokaldemokrati å tvinge kommunepolitikarar til å velje mellom sjukeheimsplassar og elevar.

3. Vi treng ei veldig satsing på lesing i dette landet. Spesielt for gutane - dei ligg langt etter jentene heile vegen. Og det er fyrst og framst foreldra som må gjere dette. Kast ut TV og PC, eller reguler tida framfor desse media MYKJE strammare.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Etterhvert som barna blir eldre gjennomskuerer de lærernes kunnskap eller mangler på kunnskap og respekten blir borte.
http://www.tu.no/jobb/article269393.ece

Det er stort sett sånn at for å få respekt må man fortjene det.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
"Blant ufaglærte lærere har man alt fra dem som nettopp er ferdig med videregående, til folk med universitetsutdannelse".
==> Hos meg brukar vi ikkje ubetydeleg oftare slike som ikkje har universitetsutdanning når vi treng vikarar. Vi ser også ganske tydeleg at dei faste strukturane med dei fast tilsette lærarane har klare fordelar.

"Grøgaard utelukker ikke at en ufaglært lærer med solid fagkunnskap kan være bedre enn en med godkjent lærerutdanning, men med langt mindre faglig ballast. "
==>Vi manglar alternativet ufaglært utan fagleg ballast. Men ettersom det utdannast færre og færre lærarar og fleire og fleire sluttar, vil vi ganske snart få større grunnlag for ei hypotese.

"– Vi kan ikke komme med noen bastante konklusjoner, det må mer forskning til, sier han"
==> Her seg eg eit ganske godt poeng....

Når det gjeld dei ufaglærte: I ei amerikansk undersøking (hugsar ikkje kvar, men det var i samanheng med Karl Bunday sine entusiastiske skriv om heimeundervisning) kom det fram at elevar som hadde fått undervisninga heime av foreldra, gjorde det relativt godt, og det heilt uavhengig kva utdanning foreldra hadde. Dette heng truleg saman med behovet elevane har om å verte sett, og få direkte vaksenkontakt.
Respekten for foreldra er nok så ymse rundtomkring. Men når desse foreldra tek seg umaken med å lage læreplanar, og fylgje opp elevane med heimeskule, er dei såpass interesserte at det sannsynlegvis er god oppfylging. Foreldra slepp også skule-byråkratidet, informasjonslogistikken er vesentleg enklare rundt eleven.
Elles har eg opplevd mange slags flogvit inn i klassane opp gjennom åra. Relasjonen elev-lærar (eller skal vi kanskje snakke om undervisar?) er vesentleg. Eitt av dei viktigaste momenta er om elevane har studieteknikk og folkeskikk. Manglar desse, kan dei ikkje tileigne seg noko frå sjølv ein med doktorgrad i det aktuelle faget. Og når det gjeld undervisarar - alle må ha eit minimum av pedagogisk kompetanse før dei får lov til å undervise. Ein så viktig jobb nektar eg å sleppe kvensomhels laus på. Då er det betre med ein sjaman-tannlege eller annan kvaksalavar; desse påfører i det minste skadar på berre ein person i gongen.....

C

Cyber

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
3. Vi treng ei veldig satsing på lesing i dette landet. Spesielt for gutane - dei ligg langt etter jentene heile vegen. Og det er fyrst og framst foreldra som må gjere dette. Kast ut TV og PC, eller reguler tida framfor desse media MYKJE strammare.
Spot on.

C

Cyber

Gjest
BT skrev:
cybervision_ skrev:

Betyr dette at finske- og kinesiske barn har det mye bedre hjemme enn norske?
Jeg har da ikke sagt noe om finske eller kinesiske barn? Jeg bare poengterte på slutten at måten mange i Norge oppdrar barna på ikke er etter mitt skjønn en spesielt god måte å gjøre det på. Det har nok vært slik alltid, men et poeng er det jo da grunnlaget for det som skjer på skolen legges i hjemmene.

Topp Bunn