Legalisere Hasj?

Bør hasj legaliseres på samme prinsipp som alkohol?

• Nei

Stemmer: 0 0.0%
  • Forby heller alkohol da

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    1

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Oljefondet er snart skuslet bort av tullinger så det er sikkert en god ide ;D

L

Lars.N

Gjest
decibelius skrev:
Oljefondet er snart skuslet bort av tullinger så det er sikkert en god ide ;D
Den egner seg gått til de "folke valgte" også ;D kanskje dem for tid til å tenke på annet en seg selv der ute.

Laban

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Hvorfor ikke ha narkotika på apoteket, reseptbelagt? Slik at de som er så uheldige at de må ha det, kan få rent stoff i rette brukerdoser. (En om gangen)
Da ville det bli slutt på mye av vinningskriminaliteten som narkotika fører til, og mindre overdosedødsfall.
Tror det ville føre til mindre rekruttering til narko-helvetet også...

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Weed er ikke narkotika - det er naturmedisin!
Ikke hør på de som ikke vet hva de snakker om - og det gjelder samtlige som ikke har forsøkt selv - de har bare lest en hel masse "skremselspropaganda"!!!

S

Slubbert

Gjest
Har ikke noe å si hva det er, staten bør ikke kunne bestemme hva en person vil putte i egen kropp eller gjøre for rekreasjon. Men hei, det livnærer en konstant krig mot folks selvråderett som på verdensbasis sysselsetter millioner av politifolk, fengselsbetjenter, vektere, soldater, leiemordere, hemmelige agenter og våpenprodusenter. For ikke å snakke om mafiaen.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
decibelius skrev:
Ikke hør på de som ikke vet hva de snakker om - og det gjelder samtlige som ikke har forsøkt selv - de har bare lest en hel masse "skremselspropaganda"!!!
Javel. Og du er sikkert istand til å forklare for oss andre hvordan det å ha prøvd dette gir en så suveren oversikt over skadeomfang på den enkelte bruker, samfunnsmessige konsekvenser etc. at det parkerer innvendinger fra de uvitende.. Lykke til. :eek:

Mvh

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg føler ikke behov for å forklare noe som helst for deg - du vil alltid være totalt uvitende om hvilke fysiske og psykiske virkninger weed vil påføre deg helt til du røyker deg en spliff eller to.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
decibelius skrev:
Jeg føler ikke behov for å forklare noe som helst for deg - du vil alltid være totalt uvitende om hvilke fysiske og psykiske virkninger weed vil påføre deg helt til du røyker deg en spliff eller to.
Hvor mange spliffer jeg har røykt er egentlig saken uvedkommende. Spørsmålet er på hvilken måte det at du har røykt noen gir deg bedre oversikt enn andre?

Mvh

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Det var dine ord - jeg snakker bare om min egen utelukkende positive erfaringer med planten - samtidig som jeg vet at millioner av andre mennesker på denne planeten deler min erfaring - jeg sier ikke at alle skal røyke cannabis - noen kan sikkert ta skade av det også (noe som førøvrig gjelder alt annet også) - Unge mennesker f.eks, som ikke er ferdig utviklet vil jeg fraråde å røyke fordi det kan hemme deres fysiske utvikling - noe som også er bevist gjennom en rekke studier.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
decibelius skrev:
Du omgår spørsmålet: Hvilken ny innsikt gir bruk når det gjelder skadevirkninger etc. kontra de som ikke har egne erfaringer?

Mvh

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Det er meg bekjent ikke bevist noen som helst skadevirkninger som kan relateres direkte til planten foruten de jeg nevnte om unge mennesker under vekst - Det snakkes stadig om psykiske skadevirkninger, men det er fremdeles ikke dokumentert at disse skyldes planten (THC).
Jeg tror i de fleste tilfeller at evt.psykiske skadevirkninger skyldes overdreven bruk og ikke minst mennesker som fra før ikke er helt i psykisk balanse, og disse menneskene burde absolutt ikke bruke noen form for rusmidler men derimot søke profesjonell hjelp så tidlig som mulig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det finnes mange mennesker som overhodet ikke bør befatte seg men noen som helt form for rusmidler.

Overdriver man har det stor sett negative virkninger, uansett rusmiddel. Det er forøvrig mye mer trist å se på en ordentlig alkoholiker enn en som røyker cannabis hver eneste dag.

Men ruser man seg hver dag eller svært ofte så har man et problem. Men slike problemer løses ikke gjennom å bruke straff og trusler, stort sett gjør dette bare problemene enda større for dem det gjelder.

Det ville være mye bedre etter mitt syn om man i større grad hadde som mål å redusere eventuelle skadevirkinger av rusmidler, enten det er på et personlig eller samfunnsmessig plan.

C

CAP

Gjest
Legalisering av hasj kommer i 9 av 10 tilfeller fra brukerne av hasj, hvem andre ville gidde og kjempe for noe slikt forutenom kokain brukerne som håper at neste steg er legalisering av kokain da.
Jeg vet om flere som bruker hasj i det dagelige og har brukt det i flere ti år og de er akurat like fjerne nå som de var før, de var stupide den gang og har ikke blitt bedre med årene for å si det sånn.
Jeg kjenner også flere som bruker alkohol hver dag og de er faktisk vesentlig værre og omgåes med enn hasjisene.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Only Crap skrev:
Legalisering av hasj kommer i 9 av 10 tilfeller fra brukerne av hasj, hvem andre ville gidde og kjempe for noe slikt forutenom kokain brukerne som håper at neste steg er legalisering av kokain da.
Jeg vet om flere som bruker hasj i det dagelige og har brukt det i flere ti år og de er akurat like fjerne nå som de var før, de var stupide den gang og har ikke blitt bedre med årene for å si det sånn.
Jeg kjenner også flere som bruker alkohol hver dag og de er faktisk vesentlig værre og omgåes med enn hasjisene.
På andre kjenner man seg selv er vel det eneste jeg har og melde til deg. Ha en fin dag.

G

Gjestemedlem

Gjest
Only Crap skrev:
Det er svært mange andre også. Det er folk som repekterer at andre tar valg de selv er uenig i. Det er folk som ser at dagens lovverk skaper mer problemer enn det løser. Det er folk som ikke ser det som mer problematisk at andre røyer enn at de drikker øl. Det er folk som ikke kun er opptatt av seg og sitt, men faktisk har en grunnholdning om kjempe for andre enn seg selv og sine kjepphester. Det er folk som blir opprørt av den kriminalisering av stor deler av den norske befolkningen bare for å opprettholde en illusjon om et rusfritt samfunn. Det er folk av liberal grunnholdning som verdsetter individets rett til å ta valg på egne vegne, selv om det potensielt ikke er samfunnstjenelig.

Hasjrøykerne gidder vel ikke å bry seg stort med problemstillingen. :)

Politikk handler om mer enn å mele sin egen kake.

Så ditt utsagn her sier egentlig mye mer fordommer enn det gjør om de som ikke støtter dagens lovverk. Det er jo nesten som man blir fristet til å sitere Øverland.

Det er vel ingen som tror at man blir kurert for stupiditet av å røyke hasj?

Det er vel erfaringer mange har gjort seg, og noe som får argumentene om skadelighet til å miste mye av sin validitet.

L

Lars.N

Gjest
Snart så Staff entrer debaten her ;D har er jo bruker å forsvarer han også.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
laban skrev:
Snart så Staff entrer debaten her ;D har er jo bruker å forsvarer han også.
Jeg har en mistanke om at de sosiale antennene til Hr.Staff ikke var særlig velutviklet før han evt. begynte å fyre rev heller.

C

CAP

Gjest
decibelius skrev:
Only Crap skrev:
På andre kjenner man seg selv er vel det eneste jeg har og melde til deg. Ha en fin dag.

Ikke at jeg føler noe behov for noen melding fra deg, men .....
Tja, jeg hverken røyker eller drikker selv, men har faktisk ikke noen problemer med at svake sjeler må ha noe og trøste seg med heller.

Topp Bunn