Er det noen som har LP-boksen "The Song Remains The Same" (Live At Medison Square Garden 1973) og kan si noe om hvorvidt denne kan være verdt å kjøpe, når jeg allerede har studioalbumene i god kvalitet fra før, samt boksen "Mothership"?
|
Er ikke NQ versjonen i fra TSRTS albumet med, det er jo vel en av de aller beste versjonene... :/Boksen er bra den, inneholder bl.a. knall versjoner av "Misty Mountain Hop", "Since I've Been Loving You" og "The Ocean", men jeg vil i tillegg anbefale den opprinnelige 2xLP-utgaven av The Song Remains The Same. Tildels dramatisk forskjellige versjoner av låtene (stort sett alle låtene på begge utgavene er hybrider klippet sammen fra "det beste" av de tre kveldene på MSG), og spesielt versjonen av "No Quarter" inneholder improvisasjon som er helt hinsides bra (som dessverre ikke er inkludert på boksen). For utførlig informasjon, sjekk The Garden Tapes - The Song Remains The Same Personlig foretrekker jeg versjonene fra 2xLP-utgaven av de fleste låtene, men da mangler man jo endel snadder som bare er tilgjengelig på 4xLP-boksen... så hvorfor ikke kjøpe altSynes også lyden er merkbart bedre (mindre brickwall'ing) på 2xLP-utgaven.
Nope, ikke egentlig, det er en annen verson av NQ, satt sammen av deler fra de samme 3 konsertene, men den mangler de absolutt beste improvisasjonene fra 2xLP-versjonen (teknisk sett, de beste delene fra 27/6/73)...Er ikke NQ versjonen i fra TSRTS albumet med, det er jo vel en av de aller beste versjonene... :/Boksen er bra den, inneholder bl.a. knall versjoner av "Misty Mountain Hop", "Since I've Been Loving You" og "The Ocean", men jeg vil i tillegg anbefale den opprinnelige 2xLP-utgaven av The Song Remains The Same. Tildels dramatisk forskjellige versjoner av låtene (stort sett alle låtene på begge utgavene er hybrider klippet sammen fra "det beste" av de tre kveldene på MSG), og spesielt versjonen av "No Quarter" inneholder improvisasjon som er helt hinsides bra (som dessverre ikke er inkludert på boksen). For utførlig informasjon, sjekk The Garden Tapes - The Song Remains The Same Personlig foretrekker jeg versjonene fra 2xLP-utgaven av de fleste låtene, men da mangler man jo endel snadder som bare er tilgjengelig på 4xLP-boksen... så hvorfor ikke kjøpe altSynes også lyden er merkbart bedre (mindre brickwall'ing) på 2xLP-utgaven.
Vh
S