Lavry da10+ dator med Foobar2000= grymt ljud

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
Hej norrmän...Vill bara tipsa er lite om Lavry da10 dac:en...
Jag kopplade den först till min Marantz cd17mk3 ki och det lät ju riktigt bra men för ett par dagar sen kopplade jag in min dator till Lavry:n istället och...WOW helt otroligt ljud blev det...Har nu suttit och rippat min cd:s med Exact audio copy till hårddisken i .Wav format...Tror aldrig jag kommer köpa en cd spelare igen...Mycket mer luft i ljudet när det går via datorn till Dac:en, känns som ljudet kommer runt mig från alla håll nästan :p provade lite på "Konungens återkomst" dvd:n också...Samma sak där, behöver inget surround ljud nu...kändes som det fanns ett par bak högtalare inkopplade nästan ;D
Säger bara: ni som är ute efter ny cd spelare, prova Lavry da10 dac:en ihop med dator...sinnesjukt bra...

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
Tjena...Jo jag vet...Benchmark är ju ett par år äldre så...går fort inom digital tekniken... :eek:

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Mm!
Jeg har hele tiden ment at Lavry sin lille black box er ett unikum.

En annen som også er verd å se på er
Altman micromachines attraction dac.
Den er og dritbra!

En tredje er OSH Antimis Elysa.

En ting jeg finner å skille dacs innen high-end klassen er trance techno og house!
Det aller meste av det er aldeles grusomt laget...
Men når dacen er bra og bedre enn bra, da hører man at
det ligger utrolig stor kunnskap bak mye av mixenene

Jeg har ikke tro på at noe som er dårlig skal bli enda værre om avspiller/dac blir bedre!
Det skal bli bedre! Mer hørbart!!!

Dette er min samlede erfaring rundt økt kvalitet oppløsning.
Det som skar i ørenen før, skal bli mer bra å høre på.
Basta og pasta!

Uffe71

Medlem
Ble medlem
27.05.2006
Antall liker
0
jojomen...Lavry da10 har ju även en grym hörlursförstärkare där man verkligen hör allt och mer än det nästan :p En helt sjukt hög upplösning...

Topp Bunn