Larsen høyttalere

Bonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
620
Sted
Trondheim
Larsen høyttalere er spennende, passer inn nært inntil veggen i stuen.

Søker på nett og finner link til beskrivelser hos Mala- audio. Søker høyttalere samme sted, men ingen Larsen. Hva er forresten forskjellen på passive- og gulvstående høyttalere?

Moet dukker også opp i søket, her finnes Larsen i listen, men inget innhold.

Søker opp Larsens hjemmeside, dealers og finner at Norsk forhandler er Moetaudio. Klikker på linken merket Moet og havner på hjemmesiden til Mala-Audio 😬😊

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.158
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Les:
Kanskje det er lurt å kjøpe Larsenhøyttalere fsf?

En gulvstående høyttaler står ikke på stativ. En passiv høyttaler har ikke forsterker(e) innebygget.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Les:
En passiv høyttaler har ikke forsterker(e) innebygget.
Tja en høyttaler med innebygget forsterker kan vel like fullt være passiv, dersom den ikke har aktiv deling - deling før effekttrinn. På samme måte som at en aktivt delt høyttaler ikke trenger å ha innebygde forstkerere.
Det er litt lite konsekvent bruk av begrepene anktive og passive høyttalere der ute.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.158
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Okay. En aktiv høyttaler har en form for strømforsyning innebygget. En aktiv høyttaler må være skrudd på for at det skal bli lyd. Liker du dem?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Okay. En aktiv høyttalere har en form for strømforsyning innebygget. Liker du den?
Egentlig ikke - ikke nødvendigvis. Jeg har hatt aktive høyttalere basert på eksterne aktive delefilter og eksterme effektforsterkere.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.158
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sånn som mine. Ikke så lurt å triwire dem. Men du og jeg hjelper ikke trådstarter nå. Ikke i det minste.

Tilbake til topic: Produseres Larsen-høyttalerne nå?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Sånn som mine. Ikke så lurt å triwire dem. Men du og jeg hjelper ikke trådstarter nå. Ikke i det minste.
Skal du triampe med eksterne effektforsterkere, må du også samtidig triwire. Men nå begynner dette kanskje å bli et filologisk spørsmål.

Bonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
620
Sted
Trondheim
Uansett hvordan en vrir og vrenger på dette blir det en litt rar måte å kategorisere på for meg. Det ligger sikkert en tanke bak, men den er ikke helt åpenbar. Uansett, det var litt flisespikkeri fra min side.

Det øvrige rotet var hovedpoenget, noe forhandlerne bør rydde opp i til tross for det faktum at John Larsen tragisk nok har gått bort. RIP

Sist redigert:
Topp Bunn