Laptop- lydformater osv. Helt blank

S

Stover

Gjest
Ifm pendlerbolig ønsker jeg å rippe cd`ene mine til laptop eller en ekstern harddisk for avspilling fra laptop til...

1. Hodetelefoner via hodetlf. utg. på laptop.
2. Laptop som kilde til USB dac eller USB-/S/pdif omf.-Dac
3. Laptop til Hodetelefonforsterker

Har lastet ned EAC og Foobar. EAC detekterer ikke cdtitlene som itunes gjør??

Er dette nok info. til å gi råd om hvilken metode for rippe, avspilling og format, for best gjengivelse?

J

Jurassic

Gjest
Windows mediaplayer og lossless er mye enklere og raskere å bruke 8)
Jeg brukte 2 dager på å få EAC, foobar og greier til å virke men fant det så tungvindt at jeg bet i det sure eplet og gikk for WMA lossless, har ikke verdens beste digitalkilde men hører ikke noen forskjell på WMA lossless og ukomprimert FLAC.
Knutinh har lagd en guide til komprimert musikk, hvis du ser på den og linkene i den tråden får du rippet flac og ved å trykke alt+g detekterer EAC cd titlene

S

Stover

Gjest
Jurassic skrev:
Windows mediaplayer og lossless er mye enklere og raskere å bruke 8)
Jeg brukte 2 dager på å få EAC, foobar og greier til å virke men fant det så tungvindt at jeg bet i det sure eplet og gikk for WMA lossless, har ikke verdens beste digitalkilde men hører ikke noen forskjell på WMA lossless og ukomprimert FLAC.
Knutinh har lagd en guide til komprimert musikk, hvis du ser på den og linkene i den tråden får du rippet flac og ved å trykke alt+g detekterer EAC cd titlene
OK
Hva med itunes i forhold?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Audiograbber med fraunhoferPRO codec gir godt resultat.

Topp Bunn