Lange kabler fra riaa smart?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Har et luksusproblem, overveier å kjøpe platespiller igjen, men alt utstyr er i et antikt skap hvor der er et lite hull i bunnen hvor alle kabler går inn, og ut. Strømkabel (PR solid core), høyttalerkabler (PR solid core), Get ledning osv.
Platespilleren må da stå på en hylle utenfor skapet og jeg må da sikkert ha riaa`en utenfor også på en eller annen måte. Dette betyr lange kabler inn i dette skap fra riaa til forsterker, er dette smart?
Siden strømkabler og høyttalerkabler er skjermet håper jeg å slippe brum hvertfald.
Overveier ASR MiniBasis som riaa.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Av alle ting er det ikke det mest uheldige. Signalet fra riaa er tross alt ferdig forsterket og udempet i motsetning til ut fra f.ex forforsterker.

Mvh. RS

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Tja, vet ikke helt hva jeg kommer til å bruke, tenkte litt på noe a la Supra Trico kanskje.
Pickup har jeg ikke bestemt meg for, Benz Ace og Dynavector 10x5 er kandidater hvertfald, men, vet ikke, vil ikke ha kald klinisk lyd men varm og levende.

P

Parelius

Gjest
Hva er Supra Trico? Kabler? Masse annet du bør tenke på før du går inn i kablagen (så lenge den gjør den tekniske funksjon den skal) når det gjelder lydkarakter. Kjøp deg kabler som teknisk sett funker til bruken, og så får du finne varme og liv i andre ting i riggen.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, Trico er en skjermet coax kabel, men jeg tenker ikke lydsignatur når jeg nevner kablen, tenker bare at skjermet er bedst.
Takker for svar.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Mellom RIAA og (for-) forsterker er det ofte ikke nødvendig med skjermet kabel. Forsøk en lavkapasitans twin f.eks. Hvis innstrålt støy ikke er noe problem, dropp skjermet koax.

Topp Bunn