Lang USB-kabel?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Har fått et uventet problem med å få tak i en vanlig USB-kabel. Tydeligvis er ikke denne så vanlig som jeg trodde....

Jeg trenger en USB-kable av typen A-A, dvs den gamle typen. Ingen av butikkene jeg har vært i har dette, kun A-B.

Tips?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
om det er han til hun har claesohlson.no det
mvh

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Det skal være en han-han. Finnes det kanskje et overgangsledd?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Husker jeg kjopte slike paa elkjop i 10m lengder. Kvalitet (CAT6 (renheten paa kobberet)) Klippet av kontaktene og flettet ht-kabler.
Funket ikke saa bra heller... ???
Mener Claes Ohlson ogsaa har slike.

Til audio-formaal, mener jeg aa ha forstaatt at optisk overforing er aa anbefale?

mvh Erland

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Takk, men jeg kommer ikke noe nærmere...

Jeg skal koble opp en Mac og DAC. Inngangen på DACen er en USB A og utgangen på Macen er også USB A. Jeg har bestillt en 5m aktiv A-A forlengerkabel og tenkte da og koble en vanlig USB A-A i denne, slik at resultatet ble en 10m USB A-A.

Trodde jo i utgangspunktet at dette var en smal sak, men det er visst ikke så lett å få tak i slik kabel. Om jeg ikke finner noe får jeg vel bare gjøre om inngangen til en B...

Edit: Så ikke innlegget ditt Erland...
Har ikke sett slik kabel hverken på Clasern eller Elkjøp. Hvor kan jeg finne ut mer ang optisk USB?

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis du har muligheten for å bruke S/PDIF i stedet for USB frem til DACen, er det mulig å bruke en 2.4Ghz video sender/mottaker for trådløs overføring av signalet. Slike bokser brukes typisk for trådløs overføring av signal fra en videospiller til en TV i et annet rom.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Gjestemedlem skrev:
Hvis du har muligheten for å bruke S/PDIF i stedet for USB frem til DACen, er det mulig å bruke en 2.4Ghz video sender/mottaker for trådløs overføring av signalet. Slike bokser brukes typisk for trådløs overføring av signal fra en videospiller til en TV i et annet rom.
Ja og de går hurtigt i stykker.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
opticis 20 meter virker knall for meg men switche supplyet som følger med kan med fordel erstattes av et skikkelig supply; betyr en del for lyden
mvh

Topp Bunn