Lang tråd eller godt fundament?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Hvordan skal jeg få denne

kobla til denne

når avstanden fra forsterker til vegghylle (den som skimtes til venstre) er to meter?

Finnes det så lange signalkabler som duger? Gulvet er noe fjærende så slik det står i dag er ikke tilfredsstillende. Finnes det noen gode greier å sette under platespilleren som demper påvirkning fra underlaget godt nok?
(Vidar P inviteres spesielt til å komme med gode råd og synspunkter ;)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Flytt forsterkeren nærmere platespilleren. Genialt?
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Er det innebygd riaa i Shanlingen, eller skal du innom Dalien på veien?
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Flytt forsterkeren nærmere platespilleren. Genialt?
Da må jeg ha veldig lange høyttalerkabler. Om du ikke mener jeg skal flytte høyttalerne også....
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
Du har allerede en hvid ledning løbende tvers gjennom stuen så hvad er problemet ? Dette var en observasjon, vet ikke hvad den er til ?
Nuvel, du flytter racket over på andre veggen, eller, du flytter racket lengere tilbake slik platespillerhyllen kan monteres under vinduet og går ut fra bakveggen og inn over racket.  Da er dine høyttalerkabler ca. 1 meter for korte....og du må korte gardinerne opp ...
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Du har allerede en hvid ledning løbende tvers gjennom stuen så hvad er problemet ? Dette var en observasjon, vet ikke hvad den er til ?
Nuvel, du flytter racket over på andre veggen, eller, du flytter racket lengere tilbake slik platespillerhyllen kan monteres under vinduet og går ut fra bakveggen og inn over racket.  Da er dine høyttalerkabler ca. 1 meter for korte....og du må korte gardinerne opp ...
Interessant observasjon, den hvite ledningen er coaxkabel fra parabol til fjernsynsapparatet som har funnet seg en ny plass å stå. Må ha lenger kabel, nødløsning.
Har forsøkt montering under vinduet, grunnet karmen kan ikke lokket benyttes, må ha lokk - har katt (nei, den kan ikke avlives, den koster penger - rasekatt)
Gardinene kan du få, men høyttalerkablene vil jeg helst beholde, er Black Mamba og jeg synes de er gode.
Så tilbake til spørsmålet: Finnes det gode lange signalkabler ELLER finnes det plattformer som makter å isolere en platespiller fra underlaget?
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Eller kanskje bare flytte riaa'en bort i nærheten av platespilleren (på et bord eller en vegghylle eller "whatever") og så bruke en 2-3m lang interconnect fra riaa til forsterker.
Egentlig en kurant sak ;D
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, der findes da masse gode lange kabler, vet ikke om det er å anbefale med så svakt signal dog...du kan jo sette riaa´en sammen med platespilleren, da er det et forsterket signal der skal transporteres.
Ellers, tja, du har et-eller-andet under Sondek´en nå ?, En plate av noe slag, jeg ville da kanskje glemme den hylle og sette Vibrapods under den platen du har under platespilleren. Kan jo testes, Vibrapods koster ikke mye.
Kommer ikke på mer nå....
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Eller kanskje bare flytte riaa'en bort i nærheten av platespilleren (på et bord eller en vegghylle eller "whatever") og så bruke en 2-3m lang interconnect fra riaa til forsterker.
Egentlig en kurant sak ;D
Ja, det er vel å foretrekke at strekket går mellom riaa og forsterker, enn at de svake PU signalet må gå 2 meter spissrotgang i FM støy (?)
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
Jeg vil også anbefale deg å flytte riaa'en på en liten hylle under/ved platespilleren. Da får du et linjesignal og det tåler et lengere strekk uten problemer.
Vibrapods under plate på et svaiende gulv funket ikke for meg og Systemdek'en. Så de har fått annet å gjøre.

mvh Trond Kjetil
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Da må jeg ha veldig lange høyttalerkabler. Om du ikke mener jeg skal flytte høyttalerne også....
Jeg lurer litt på hva du mener med "veldig lange" høyttalerkabler. Jeg bruker kabler på 4m og det er ikke noe problem. Ut fra bildet ser det ut som du ikke trenger lengre kabler enn det...
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Jeg lurer litt på hva du mener med "veldig lange" høyttalerkabler. Jeg bruker kabler på 4m og det er ikke noe problem. Ut fra bildet ser det ut som du ikke trenger lengre kabler enn det...
"veldig lange høyttalerkabler" var en dårlig formulering. Det jeg mener er at jeg liker å ha forsterkeren i midten der den står nå, jeg liker også høyttalerkablene mine. Dessuten har jeg fått med meg at det er bedre med lange signalkabler enn høyttalerkabler (mulig det er uenighet om dette)
Anser det uansett som mer økonomisk å kjøpe et lengre strekk signalkabel, enn å bytte ut høyttalerkablene, som også (min oppfatning) har større innvirkning på lyden enn signalkabler har.
Foreløpig konklusjon: Platespiller på veggen, med RIAAn på en liten hylle under - to meter med signalkabel fra RIAA til forsterker.
Noen som har forslag til signalkabel? (bør økonomisk stå i forhold til resten av anlegget. Lydmessig også for den del, benytter Kimber nå og liker den nøytrale lyden.
 
Topp Bunn