Frakt og sending Lang leveringstid på netthandel

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.275
Sted
Laksevåg - Bergen
Hei ! Er det noen som har erfaring med at bestillte varer fra nettfirmaer har svært lang leveringstid? Har kjøpt vintage utstyr fra 2 firmaer i Tyskland. Det ene firmaet er svært troverdig og svarer på mail omgående. Varen kom som avtalt, skikkelig pakket og svarte absolutt til forventningene.

Firma nr 2 er stikk motsatt. Bestillte varen i slutten av mai. Ingen svarer på mail eller fax. Heldigvis ble ikke varen forhåndsbetalt. Valgte å betale ved mottagelse av varen ( En Pioneer tuner TX9800 ). Dette firmaet opererer med priser i US Dollar. Firmaet har adresse i Tyskland, men regner med at varen kommer fra USA i utgangspunktet siden prisen er oppgitt i Dollar. Har jo i ettertid funnet flere tilsvarende tunere andre steder, men litt skummelt å bestille ytterligere en tuner hvis den førstnevnte plutselig dukker opp - selv om jeg er begynt å tvile.

Mvh Per

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.742
Torget vurderinger
0
Firma nr 2 er stikk motsatt. Bestillte varen i slutten av mai. Ingen svarer på mail eller fax. Heldigvis ble ikke varen forhåndsbetalt. Valgte å betale ved mottagelse av varen ( En Pioneer tuner TX9800 ).

Mvh Per
Det gjorde du tydligen rätt i...

Men jag funderar över om Vintageavdelingen är rätt sted för denna fråga...
Kanske passar den bättre på "Off topic". Det finns redan liknande diskussioner där.
Ska jag flytta din fråga dit?
M v h

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
164
Sted
Sunndalsøra
Hei ! Er det noen som har erfaring med at bestillte varer fra nettfirmaer har svært lang leveringstid? Har kjøpt vintage utstyr fra 2 firmaer i Tyskland. Det ene firmaet er svært troverdig og svarer på mail omgående. Varen kom som avtalt, skikkelig pakket og svarte absolutt til forventningene.

Firma nr 2 er stikk motsatt. Bestillte varen i slutten av mai. Ingen svarer på mail eller fax. Heldigvis ble ikke varen forhåndsbetalt. Valgte å betale ved mottagelse av varen ( En Pioneer tuner TX9800 ). Dette firmaet opererer med priser i US Dollar. Firmaet har adresse i Tyskland, men regner med at varen kommer fra USA i utgangspunktet siden prisen er oppgitt i Dollar. Har jo i ettertid funnet flere tilsvarende tunere andre steder, men litt skummelt å bestille ytterligere en tuner hvis den førstnevnte plutselig dukker opp - selv om jeg er begynt å tvile.

Mvh Per
Da er det sikkert samme firma 2 jeg handlet med. Jeg fikk heller ikke noe svar på mail. Og ikke informert om når varen ble sendt. Så på et forum at enkelte hadde ventet ennå lengere enn meg. Var skeptisk en stund, da jeg ventet ca en måned. Men det er da ikke slike det skal være. Man må føle seg komfortabel når man handler utenlands også. mvh. Guit

Sist redigert:
Topp Bunn