Bil, båt og motorsykkel Lakkrens og polering av bil i Oslo

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Noen som kan anbefale seriøse firma på det feltet.

Er DITEC anbefalelseverdig?

Har en bil fra 1997, og den trenger å bli frisket opp i lakken.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.587
Keg brukte et firma ute i rælingen for å fikse at en kuk hadde ripet opp ene døren med vilje. Helt strøkent arbeide.

Skal se om jeg finner navnet på sjappa

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.587
Sem autocolor. Gav veldig inntrykk av å vite alt som er verdt å vite om lakkering.

Sorry så nå at det var lakkeres og ikke lakkering

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Takk for hjelp, folkens.

Jeg oppdaget dessverre at det var noen rustbobler i lakken nederst på døra. Det overrasket meg siden jeg nettopp hadde fått tatt og skiftet kanalene, og uten at verkstedet hverken gjorde noe med disse boblene, eller gav meg beskjed.

I tillegg hadde de som utførte lakkjobben bommet litt på fargen! Hvor vanskelig er det å finne rett farge på en bil, selv om den er fra -97. Det burde da være en grei sak å finne fargekode?

Bilverksteder skuffer meg gang på gang!

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.917
Sted
oslo
ja, har enda til gode å bli fornøyd med utført jobb fra et bilverksted.

fikk nylig overhalt dynamoen på renaulten, og den fikk jeg tilbake feilkoblet slik at radiatorviften ikke fikk strøm!
Bra jeg oppdaget det før jeg stod i kø ut av oslo i 29 plussgrader.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.363
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Bjarnetv: Renault? i Oslo? Da er det vel Gustavsson som gjelder. Jeg har brukt de et par ganger til mine egne volvoer, basert på svært god og trovedig omtale, og de har ikke bare innfridd, men også overgått forventingene.
De spesialiserer seg på Renault og Volvo.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.420
Sted
Sølvbyen
At man har fargekoden er ingen garanti for at fargen blir 100% lik, det kan være avvik fra batch til batch med produsert lakk. For noen år siden hadde jeg en bil som ble påkjørt mens den stod parkert, og på verkstedet som rettet den opp og lakkerte kunne de fortelle at de hadde tre forskjellige variasjoner av den samme rødfargen hos seg, og ingen av de var helt like. Så de brukte den som matchet best med lakken som var der fra før.

En annen ting er at lakk kan falme med alderen, og da kan det se annerledes ut når man lakkerer opp bare èn del av bilen med ny, fersk lakk.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.917
Sted
oslo
Bjarnetv: Renault? i Oslo? Da er det vel Gustavsson som gjelder. Jeg har brukt de et par ganger til mine egne volvoer, basert på svært god og trovedig omtale, og de har ikke bare innfridd, men også overgått forventingene.
De spesialiserer seg på Renault og Volvo.
får sjekke dem ut neste gang det dukker opp noe jeg ikke kan fikse selv.
er dog en renault 5 fra 1989, så det spørs jo hvor keen de er på å jobbe på den ;)

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.363
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
er dog en renault 5 fra 1989, så det spørs jo hvor keen de er på å jobbe på den ;)
De gryntet aldri over at jeg kom med min godt misbrukte og totalt vedlikeholdsfrie (i mine øyne) volvo 850 fra 1996 om jeg trengte å få fiksa noe for å få den godkjent. Og de valgte heller aldri å trekke frem faktureringsgaffelen heller, selv ved en anledning der jeg faktisk inviterte til det (de hadde godkjenning fra meg til å bruke opptil 2000 kroner på å fikse en ting som det viste seg å kunne løses ved å skru opp et deksel, spraye litt WD40, og skru igjen dekselet. Istedenfor å fortelle masse Pondus-skrøner om hvor vanskelig det var og hvor flaks jeg hadde med at det var kampanje på luriumforinger den uka, slik at beløpet ble akkurat innunder maks, så fortalte de hva de hadde gjort og tok 250 for jobben).

Jeg leverte faktisk inn "nybilen" til dem i dag for å få sjekka ut noe hjullager-greier som jeg mistenker er rufsete, samt noen andre småting som burde ordnes, så dersom de har snudd fullstendig siden sist og har blitt en skurkete drittsekkbedrift, kommer jeg nok inn her igjen for å korrigere meg selv om litt.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
En billig DA maskin, medium cut polish og noen puter så klarer man å fjerne riper selv.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
At man har fargekoden er ingen garanti for at fargen blir 100% lik, det kan være avvik fra batch til batch med produsert lakk. For noen år siden hadde jeg en bil som ble påkjørt mens den stod parkert, og på verkstedet som rettet den opp og lakkerte kunne de fortelle at de hadde tre forskjellige variasjoner av den samme rødfargen hos seg, og ingen av de var helt like. Så de brukte den som matchet best med lakken som var der fra før.

En annen ting er at lakk kan falme med alderen, og da kan det se annerledes ut når man lakkerer opp bare èn del av bilen med ny, fersk lakk.
Det var ikke bare en forskjell grunnet falmethet, men andre pigmenter. Det var uproblematisk når jeg fikk lakket om sidespeilene nede i Tyskland for tre år siden. Varianter mellom batcher er vel mest helt små nyanser; her var det slik at en med øyet kunne si: for mye lilla her.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.420
Sted
Sølvbyen

Det var ikke bare en forskjell grunnet falmethet, men andre pigmenter. Det var uproblematisk når jeg fikk lakket om sidespeilene nede i Tyskland for tre år siden. Varianter mellom batcher er vel mest helt små nyanser; her var det slik at en med øyet kunne si: for mye lilla her.
Er små nyanser jeg snakker om ja, men som allikevel kan være synlig når man ser dem mot hverandre. Det du snakker om høres ut som en soleklar reklamasjon, og det er jo kjedelig når man betaler profesjonelle for å få gjort en jobb ordentlig. Virker dessverre som det blir mer og mer slurv i verkstedbransjen, eller det kan man iallfall få inntrykk av.

Topp Bunn