Løsning for balanserte innganger på forsterker

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Hei, har en forsterker med både balanserte og ubalanserte innganger, for å bruke de balanserte inngangene må jeg fjerne en jumper(se bilde).

Men det sier meg lite mtp hvordan denne handterer balanserte innganger, så jeg spurte produsenten og fikk dette svaret:

in balanced mode both inputs of the input long tail pair are driven whereas in unbalanced mode only the positive input is driven
Hva vil dette si egentlig? Er dette en god løsning?

Vedlegg

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
4.695
for å bruke de balanserte inngangene må jeg fjerne en jumper
Denne jumperen kobler nok den negative pinnen til skjerm. Dette er helt normalt men kretsen er ikke optimert annet enn til å ha overhead med RCA inngangen da ballansert drift er ment å kunne ta imot langt høyere signalspenning enn uballansert.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.174
Sted
Ytterst i havgapet...
Ikke til skjerm, men til signaljord.... Inngangen er utformet som et differentialtrinn, med + og - inngang, som på en opamp, slik de fleste transistorforsterkere av nyere dato er konstruert. Diff.innganger er fordelaktig da det hjelper til å undertrykke common mode støy, dvs støy som legger seg likt på begge lederne, og derved fases ut i inngangstrinnet. Det er ingen fordel med å bruke diff.inngang om ikke driversignalet også er differensielt.....
Det sier i utgangspunktet ingenting om inngangsnivået, - det framgår av databladet. En full differensiell eller balansert utgang ( ikke nødvendigvis helt det samme) har derimot oftest dobbel spenning ut ift single ended, hvor man bare tar signalet mellom ene utgangsfasen og signaljord...

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.582
Torget vurderinger
2
Teknisk beskrivelse her. Med RCA går signalet bare til transistoren til Venstre TR1

Topp Bunn